PDA

View Full Version : Gary Moore Fuzz



Rick trodat
10 juli 2013, 14:38
http://www.youtube.com/watch?v=ptIJ1879h-Y

Op deze dvd van ''blues for jimi'' hoor je vooral een flink overstuurd geluid, maar gebruikt hij hier ook een fuzz. Mijn oren zeggen van wel, maar ik kan er niks over vinden. Op zijn pedalboard gebruikte hij geen fuzz, schijnt.

Wat horen jullie?

E-J
10 juli 2013, 20:24
Hoi Rick,

Ik ben er vrij zeker van dat Gary geen fuzz gebruikt tijdens dit optreden. Sterker nog, ik kan me niet herinneren (en ik ben een aardig fan) ooit een fuzz pedaal bij hem gehoord te hebben. Wat je echter hier wel hoort is een Stratocaster i.c.m. een Tubescreamer en twee Marshall Super Leads (nagenoeg volledig open) en op de hals pickup kan dat een beetje flubberig/fuzzig klinken.

arjanb01
10 juli 2013, 20:36
Zeker geen fuzz, Marshalls flink open, tube screamer en eventueel een marshall guvnor pedaal op z'n pedalenbord, meer had hij qua effecten niet in z'n keten live.

Tristan
10 juli 2013, 21:30
Ik weet het niet, maar ik zie in de video volgens mij wel dat 'ie een oude Electro Harmonix Micro Synth op zijn board heeft staan, de square wave daarvan is ook een fuzz. :)

farstreetblues
10 juli 2013, 22:23
de pedalen die Gary gebruikte op deze DVD zijn : Hij gebruikt duidelijk een fuzz op dit concert.

boss tuner
MXR GT-OD
Wah
EHX Graphic Fuzz ( in de oudere grote behuizing)
Ibanez Stereo chorus
Boss RT20
TC electronic reverb

voodoolab powersupply en nog wat losse adapters

E-J
11 juli 2013, 00:02
de pedalen die Gary gebruikte op deze DVD zijn : Hij gebruikt duidelijk een fuzz op dit concert.

boss tuner
MXR GT-OD
Wah
EHX Graphic Fuzz ( in de oudere grote behuizing)
Ibanez Stereo chorus
Boss RT20
TC electronic reverb

voodoolab powersupply en nog wat losse adapters

Oké, interessant! Waar in de video gebruikt 'ie dan de fuzz? Ik heb hem nog niet kunnen bespotten.

Rick trodat
11 juli 2013, 09:33
Nou ik hoor het ( volgens mij dus) tijdens purple haze, foxy lady

farstreetblues
11 juli 2013, 18:09
het filmpje hierboven toont btw niet het hele concert. Dit is een geknipt filmpje. Angel, i don't live today staan er niet op.

De graphic fuzz is een distortion/fuzz pedaal met een grafische EQ. Ik vermoed dat ie het in de ruigere nummer gebruikt , Purple, Foxy, I don't live today, Voodoo chile, Fire

arjanb01
11 juli 2013, 20:23
Goed concert trouwens, al speelt hij fire niet helemaal goed, sommige riffs wijken af van het origineel. Uit welk jaar is dit concert? Zal niet recent zijn want tijdens z'n laatste concerten in 2010 zag hij er echt slecht en ziek uit zeg!

farstreetblues
11 juli 2013, 20:52
het concert was op 25 oktober 2007 in London Hippodome.

Fire is vet. Hij speelt hier zijn eigen versie , zoals hij hem ook speelde tussen 1999 en 2003.

http://www.youtube.com/watch?v=a2-sGQ2WnN8
http://www.youtube.com/watch?v=UVKQdnalDRE

btw: Darrin Mooney, ook hier op deze filmpjes, is een kicke drummer !!

E-J
11 juli 2013, 20:56
Dit optreden (uit 2007) moet dan zo'n beetje de enige keer geweest zijn dat Moore een fuzz live gebruikte. Klinkt zeker niet verkeerd, al lijkt 'ie de laatste 10 jaar van zijn leven steeds meer hoog in z'n geluid gedraaid te hebben. Zal vast aan zijn gehoor liggen, hij stond er bekend om om verschrikkelijk luid te spelen.

Iemand ook gemerkt dat ie op 9:23 i.p.v. 'foxy Lady' 'fuck off bastard' zegt? Blijkbaar was er weer iemand in het publiek die hem niet aanstond.

arjanb01
11 juli 2013, 21:09
Ja hoorde de fuck off inderdaad. Volgens de verhalen was moore soms echt een kwal van een man. Het verhaal ging dat er een jong jochie van 13 uit het publiek met hem wilde meespelen en hij voor het publiek zei: i don't play with fucking kids.... Kan verder niet over hem oordelen, maar misschien niet de meest sympathieke reactie van een groot gitarist en muzikant...

arjanb01
11 juli 2013, 21:20
het concert was op 25 oktober 2007 in London Hippodome.

Fire is vet. Hij speelt hier zijn eigen versie , zoals hij hem ook speelde tussen 1999 en 2003.

http://www.youtube.com/watch?v=a2-sGQ2WnN8
http://www.youtube.com/watch?v=UVKQdnalDRE

btw: Darrin Mooney, ook hier op deze filmpjes, is een kicke drummer !!

Inderdaad goeie strakke drummer. Manic depression speelt ie strak, lekkere groove dat nummer! Inderdaad valt me op hoe trebly z'n sound is, misschien was hij toen al doof. Jan akkerman heeft dat ook, veeeeeel treble door doofheid. Ook Steve lukather schijnt dit ook steeds meer te krijgen, veel hoog in z'n sound, heeft tinnitus dus dat zal het zijn...

lespaulnmarshall
11 juli 2013, 21:58
Ik kon de video niet openen,maar tijdens het blues for jimi concert klinkt purple haze toch wel degelijk als een dikke fuzz

Rick trodat
12 juli 2013, 09:31
Heb ook wel eens gelezen dat het een moeilijk persoon kon zijn.
Waarschijnlijk is het een redelijk perfectionist en verwacht hij dat ook van de rest. Ik vind the winds cries mary waanzinnig op deze dvd trouwens.

Viel me ook altijd al op, dat hij altijd met een andere band stond. Ik bedoel Robert cray, heeft vrijwel zijn hele leven met een vaste band gespeeld, Stevie ray vaughan, bonamassa. Gary moore had altijd een andere band

farstreetblues
12 juli 2013, 17:30
Ik vind niet gek dat Gary regelmatig in zijn solo-carriere andere muzikanten achter hem had staan. Gary was er niet vies van om ook eens wat anders te proberen, te wisselen van stijl. En dan heb je weleens andere muzikanten nodig.
Van jazzrock, naar rock-metal, blues, bluesrock, hiphop, blues, celtic rock.

Zijn laatste album zou een album met rock worden, nieuwe songs, Celtic, en Irish, maar helaas is daar nooit wat van gekomen.

arjanb01
12 juli 2013, 18:01
Misschien dat er postuum nog zo'n album komt. Kan me voorstellen dat er nog genoeg op de plank ligt van Gary! Zou niet verkeerd zijn.