PDA

View Full Version : Blackstar ID:100



FNaRK
10 juli 2013, 14:26
Our new ID: Series represents a truly groundbreaking achievement, combining unique innovations, an intuitive, traditional control set and the versatility of programmability. In the five years since its launch, Blackstar has led the way in the innovation of guitar amplification. The ID: Series represents the culmination of more than seven years technical research and development. The unique controls allow you to custom design your own sound, store it and then have the confidence that the amp will perform in a live environment.
Blackstar's patent-applied-for True Valve Power offers six distinctly different power valve responses - EL84, 6V6, EL34, KT66, 6L6, KT88. When engaged it delivers the response, dynamics, sag and break-up characteristics of a valve amp and uniquely delivers the same acoustic power output as an equivalent valve power amp. This means that for the first time ever, in an affordable series of amplifiers, these products deliver live without compromise - True Valve Power means loud as valve™.


Iemand ervaring ?
En dan graag geen gezeik / gezeur over buizen / modeling, maar gewoon ervaringen van mensen die daadwerkelijk het ding gehoord en/of bespeeld hebben ...

http://www.blackstaramps.com/products/idseries/

http://www.blackstaramps.com/products/id100/

big dooley
10 juli 2013, 15:49
model was me nog niet bekend...

en ik weet dat het niet "in the flesh" is, maar als ie ook maar iets klinkt zoals hier, dan hoeft het voor mij niet:

http://www.youtube.com/watch?v=bBsemiO2suQ

big dooley
10 juli 2013, 15:52
hm, dit is al stukken beter imo:


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kFdXnGCyJT8#at=220

Rinze
10 juli 2013, 17:33
Ik heb er wel een paar goeie filmpjes van gezien hoor. Als je slechte filmpjes als maatstaf zou nemen zouden de meeste buizenamps er ook slecht vanaf komen. Het lijkt mij een interessante versterker maar helaas hebben ze hem hier in de buurt niet.

Cageryu
10 juli 2013, 22:16
Ik heb een ID15TVP in huis gehaald om verscheidene redenen.

1. prioriteit : volume, hier bedoel ik mee dat hij bruikbaar moet zijn als oefenversterker thuis.
2. keuze uit verschillende types geluid via de TVP : kleine of grote Fender, Marshall etc. Fender clean is fantastisch.
3. verschillende reverbs, delays etc. beschikbaar
4. headphone output en mp3 input beschikbaar
5. sound veranderd als je de gain en volume + master gebruikt : lees : zoals bij buizen
6. goede reactie op volumeknop Les Paul
7. dit alles voor geen geld

Negatief : heb de indruk dat bij OD 1 en 2 het geluid snel dicht slipt.

Algemene indruk : perfect voor thuis, fluister niveau en oorlogsterkte, clean en crunch

De + 60 watt versies hebben een resonance en presence voor aanpassing aan de ruimte + een middle in de EQ.

pasqual
10 juli 2013, 22:44
Het eerste filmpje klinkt ronduit k*t! Zonde van de sympathieke poging. Het tweede filmpje klinkt overtuigend. Maar net zoals met alle versterkers kom je pas écht achter de ware aard van het beestje in een bandsetting. Ik denk overigens wel dat het in de toekomst steeds moeilijker gaat worden om echte buizen van digitale nabootsing te onderscheiden. Zo zijn er ook plenty buizenversterkers te koop die in het bandgeweld totaal niet overeind blijven waar bepaalde SS amps nog zeer behoorlijk kunnen klinken. Etc.....blabla....

nak
11 juli 2013, 09:18
Ik heb de id260 uitgeprobeerd.
Klinkt als een buizenversterker, ja,ja dacht ik.
Maar ik was behoorlijk onder de indruk van de buizensimulator.
Maar dan, ff open gedraaid op goed volume wat ik in een band nodig heb en er kwam me een bak ruis uit op het cleane kanaal.
op de od kanalen zit een noisegate maar niet voor clean.
Helaas, want ik zat er echt over te denken om een aan te schaffen.
Latency met schakelen vond ik ook een probleem, maar schakelt wel geleidelijk, ook al heb ik veel volume verschil in de patches

the sure thing
12 juli 2013, 07:59
Het eerste filmpje klinkt ronduit k*t! Zonde van de sympathieke poging. Het tweede filmpje klinkt overtuigend. Maar net zoals met alle versterkers kom je pas écht achter de ware aard van het beestje in een bandsetting. Ik denk overigens wel dat het in de toekomst steeds moeilijker gaat worden om echte buizen van digitale nabootsing te onderscheiden. Zo zijn er ook plenty buizenversterkers te koop die in het bandgeweld totaal niet overeind blijven waar bepaalde SS amps nog zeer behoorlijk kunnen klinken. Etc.....blabla....

Neenee, de TS heeft toch echt gevraagd om dit soort meningen niet te ventileren. Foei!

pasqual
12 juli 2013, 21:45
Oke, ik zal 'm ff aanpassen:
Het eerste filmpje klinkt ronduit k*t! Zonde van de sympathieke poging. Het tweede filmpje klinkt overtuigend.

Zo beter?:sssh:

arjanb01
12 juli 2013, 22:14
Clean en high gain sounds klinken leuk, maar zoals al eerder gezegd in bandsetting verwacht ik er niet veel van. Daarbij zijn deze amps nieuw rond de 700-800 EUR en de duurste versie zelfs bijna 1000 EUR, vrij stevig geprijsd voor een modelling bak. Voor dat geld koop je goeie buizen spullen.
Een paar jaar geleden had je de Hughes & kettner zentera. Voor mij de beste modelling amp die ooit gemaakt is. Destijds iets van 1400 gulden toen. Hier enkele links:
http://youtu.be/feLKCh2l_vc

http://youtu.be/sXhWil4bOJE

http://youtu.be/sXhWil4bOJE

Die vreet die blankstar helemaal op, vind ik. Jammer dat die niet meer gemaakt wordt.

FNaRK
13 juli 2013, 11:23
Ik heb redelijk spontaan de 60W top gekocht (2e hands voor een leuke prijs). Eerste indruk is OK, al ben ik nog niet overtuigd. Maandag in de oefenruimte met band proberen.

Rinze
13 juli 2013, 14:41
Ik zag hem staan op gitaarmarkt. Ben benieuwd hoe ie het op band-volume doet.

FNaRK
13 juli 2013, 15:01
Ik zag hem staan op gitaarmarkt. Ben benieuwd hoe ie het op band-volume doet.

ik had eigenlijk liever de 100W gekocht maar voor dit geld kon ik 'm niet laten staan.
Nu nog gaan klooien hoe ik mijn Digitech GSP1101 in de loop krijg voor de FX ...

nak
13 juli 2013, 15:29
Volgens mij heb je dan insider software nodig om de emulated output te configureren als fx loop.
ben benieuwd hoe die van jou klinkt op volume

pasqual
13 juli 2013, 16:21
Ik heb redelijk spontaan de 60W top gekocht (2e hands voor een leuke prijs). Eerste indruk is OK, al ben ik nog niet overtuigd. Maandag in de oefenruimte met band proberen.

Zou je misschien een korte opname kunnen maken? Ik ben wel nieuwsgierig of hij een beetje overeind blijft tussen het bandgeweld...

FNaRK
13 juli 2013, 16:57
Volgens mij heb je dan insider software nodig om de emulated output te configureren als fx loop.
ben benieuwd hoe die van jou klinkt op volume
Heb de loop al geactiveerd. Wel weer jammer dat ik dan de emulated output kwijt ben. Opnames met de FX-loop aan gaat dus niet lukken...

FNaRK
13 juli 2013, 16:59
Zou je misschien een korte opname kunnen maken? Ik ben wel nieuwsgierig of hij een beetje overeind blijft tussen het bandgeweld...
Zal maandag ff proberen, collega gitarist blaast op een Peavey buizending, dus lekker links/rechts pannen voor een eerlijk vergelijk :-)

pasqual
13 juli 2013, 17:11
Gaaf! Ik ben echt benieuwd dus laat maar komen....

FNaRK
23 juli 2013, 13:11
Zo, eindelijk kunnen uitproberen in volle bandbezetting :punk:
Helaas geen opnames gemaakt, maar eerste indruk is goed. Hard genoeg (volume op 5), vet geluid, zelfs iets te vet / boomy. Nog effe een beetje tweaken en misschien toch de cab-sims van mijn Digitech aanzetten.
To be continued ....

Rinze
25 december 2013, 23:52
Hij staat te koop of niet, Mario? Toch niet tevreden?