PDA

View Full Version : Solo opgenomen - Seize the day



ronalddus
10 juli 2013, 11:40
Ik speel nu zo'n 2,5 jaar gitaar en heb is wat opgenomen.
De timing is niet overal even lekker :soinnocent: , maar over het algemeen ben ik er tevreden over ;)

Wat vinden jullie


https://www.youtube.com/watch?v=m0UOZMeSzlA

pasqual
10 juli 2013, 22:33
Over de timing begin je zelf al maar dat komt met de jaren wel goed. Ik vind wel opvallend dat je bends erg zuiver zijn voor iemand die net 2,5 jaar speelt dus dat zit wel goed. Ik kan niet anders zeggen dat jij lekker moet doorgaan en niet te druk moet maken over die timing. Het feit dat je je gevoel in een solo weet te leggen is veel belangrijker. Timing komt wel.

Maar ik begrijp jouw zin niet helemaal denk ik en ik citeer: "Ik speel nu zo'n 2,5 jaar gitaar en heb is wat opgenomen". Bedoel je "er is wat opgenomen" of "ik heb eens wat op genomen"?

Flauw van mij, toch? Ik weet wel wat je bedoeld maar ik zie dit steeds vaker ( "is" verwarren met "eens" ) en ik ben bang dat veel mensen tegenwoordig denken dat dit écht zo hoort! Lees maar eens voor de gein Nu.nl...

Zo, zeikmodus weer uit en ga weer lekker spelen!

arnoldtims
11 juli 2013, 09:18
Helemaal eens met bovenstaande.
De timing komt wel goed als alles wat beter in je vingers zit, zeker goed gespeeld voor iemand die nog zo kort bezig is.

Duhsjaak
12 juli 2013, 10:04
Eens met het bovenstaande. Maar nog een stap verder. Timing boeit mij nauwelijks. Zeggingskracht en verhalen vertellen is waar het om gaat. En er posten op dat punt een paar heel goeie/heel veel veelbelovende gasten.

Heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Ik heb daar alle vertrouwen in.

Vriendelijke groet, Gus

ronalddus
17 juli 2013, 18:13
Bedankt voor de berichten mensen, even een laat bericht nog van vakantieplaats.

En het is inderdaad eens ipv van is :)

ateng
20 juli 2013, 12:39
Sorry hoor maar timing is juist heel belangrijk! Wat heb je aan een verhaal als iemand stottert, de klemtoon, komma's en andere leestekens op de verkeerde plek plaatst!
Ik hoor dat je kan spelen, je bends zijn netjes en tasty dus zorg er nu voor dat je timing klopt zodat het vloeiender overkomt. Je speelt met gevoel dus dat zit wel goed en nu vertalen in je spel. Dus timing niet boeien... zeker wel!

ronalddus
21 juli 2013, 20:23
Sorry hoor maar timing is juist heel belangrijk! Wat heb je aan een verhaal als iemand stottert, de klemtoon, komma's en andere leestekens op de verkeerde plek plaatst!
Ik hoor dat je kan spelen, je bends zijn netjes en tasty dus zorg er nu voor dat je timing klopt zodat het vloeiender overkomt. Je speelt met gevoel dus dat zit wel goed en nu vertalen in je spel. Dus timing niet boeien... zeker wel!

Ben ik het wel mee eens.
Het komt ook een beetje doordat ik er later een andere backing track onder heb gezet, dan waar ik overheen speelde.
Vooral de laatste secondes wijken wat af.

Maar goed, ik blijf gewoon oefenen :)