PDA

View Full Version : Fender Standard Strat Plus Top - hoe lang leverbaar?



RobinH
9 juli 2013, 22:47
Hoi iedereen,
ik heb vandaag bij Rockpalace zo'n Fender Standard Strat met plus top geprobeerd, en de gitaar speelt goed en klinkt ook redelijk (natuurlijk, het kan altijd beter). Daarnaast vind ik het een mooie gitaar, mooier dan de andere Standards. Maar nu vroeg ik mij af hoe lang dit product (in deze kleuren) nog leverbaar is. Ik heb momenteel namelijk geen geld voor een strat, maar ik zou zo'n strat wel willen kopen. Weet iemand of dit een limited edition is (als in, wordt maar heel kort gemaakt), een nieuw vast product is of dat het een 2013 model is dat dan aan het begin van 2014 uit de winkels verdwijnt?

Groeten,
Robin

vulvasonic
9 juli 2013, 23:38
Het model zal, mits het aanslaat bij de consument, nog wel een paar jaartjes blijven. Dit is echter geen zekerheid. Er zitten hier gasten die werkzaam zijn bij muziekzaken. Misschien dat zij meer weten.

Voor wat betreft de kleuren, Fender heeft er een gewoonte van gemaakt om ieder jaar met een nieuw kleurenpalet te komen voor veel van hun bestaande series. Nu heb ik toevallig laatst voor het eerst sinds lange tijd weer eens op hun site gekeken en het viel me op dat hun huidige kleurenaanbod behoorlijk sober is. De meest gangbare modellen gaan nog wel in de meest gangbare kleuren. Zwart, sunburst, wit.... Ik word er niet vrolijk van. Als jouw favo kleur hierbij zit acht ik de kans groot dat ze 'm volgend jaar ook nog hebben.

De plus top, was dat niet zo'n gevlamd modelletje? Daar zullen ze wel niet al te zeer mee gaan experimenteren.

RobinH
10 juli 2013, 00:19
Ik doel in mijn vraag ook eigenlijk op de plus top versie, niet op de MiM-strat zelf, want ik durf er vanuit te gaan dat er in 2014 ook wel MiM-strats zijn. Maar of ze ook plus top bieden is meer wat ik mij afvraag. De plus top is inderdaad gevlamd, in dit geval in twee bursten, waaronder Aged Cherry Burst. En ik ben dus bang dat ik die kleurvariant niet meer in de winkels zal zien als ik eindelijk het bedrag bij elkaar heb - ergens tussen november en februari, gerekend met 15 euro aan uitgaven per maand, met variabele inkomsten (verjaardag, werk, combinatie).

En nee, zwart, sunburst (niet de normale in ieder geval) en wit zijn niet mijn favoriete kleuren. Alleen wit met een zwarte slagplaat maakt mij nog een beetje vrolijk, maar dat is niet iets dat ik over een jaar niet kan krijgen door op z'n hoogst een slagplaat te vervangen. En in zo'n geval ga ik liever voor iets anders. Een pedaal, een amp, een andere gitaar...

vulvasonic
10 juli 2013, 02:08
Mijn gevoel zegt me dat ze die gitaar nog wel even in hun aanbod houden, als ook de twee huidige kleurvariaties. Je hebt er niks aan, maar ik denk dat je je nog geen grote zorgen hoeft te maken. :)

RobinH
22 juli 2013, 14:24
Met 'je hebt er niets aan', bedoel je dan de gitaren of de zorgen? ;) (late reactie, ik ben op vakantie en heb niet eerder de tijd genomen om mijn laptop mee te nemen naar een WiFi-hotspot).

Pepe
22 juli 2013, 15:06
Met 'je hebt er niets aan', bedoel je dan de gitaren of de zorgen? ;) (late reactie, ik ben op vakantie en heb niet eerder de tijd genomen om mijn laptop mee te nemen naar een WiFi-hotspot).

In het geval dat ze niet meer leverbaar zijn, nee je hebt er inderdaad niks aan. En wanneer nog steeds leverbaar, ja je hebt er wel degelijk iets aan.

Heb je daar wat aan?