PDA

View Full Version : NOGD 1965 Fender Jazzmaster!!!



Wabbie
8 juli 2013, 22:36
Naja, ik heb hem al een paar weken. Ik was een tijdje geleden bij de opening van Kaj's nieuwe winkel in Enschede (gave winkel trouwens!). Ik raakte met hem aan de praat over een oude jazzmaster die hij me al een paar keer had proberen te verkopen. Ik had er al een paar jaar stiekem GAS voor maar nooit het geld. Gelukkig nu wel door wat omstandigheden. Dus maar een afspraak gemaakt om hem te testen.

Toen ik aankwam in de nieuwe winkel waren ze druk bezig om hem opnieuw af te stellen naar mijn wensen. Ik kon onder genot van een kop cappuccino toekijken wat er allemaal onder de slagplaat zat en de hals bekeken om na te gaan of het wel een echte was. Zag er allemaal prima uit, alleen de tuners zijn ooit eens vervangen toen de gitaar gemodificeerd was naar 9-snarig. Verder natuurlijk een behoorlijke serie battlescars op de vaste plekken, maar dat geeft character.

Ik had mijn eigen CiJ Jazzmaster (uitgerust met Novak's) meegenomen als vergelijkingsmateriaal. Kort samengevat, de Japanner komt niet eens in de buurt van deze oude dame. Wow wat een sound zit er in dit ding zeg. Echt phenominaal. Frets zijn wat laag maar dat speelt eigenlijk lijk best fijn. Hals is lekker dik, komt behoorlijk in de buurt van de hals op mijn SRV maar wat meer een dikke C ipv een D profiel.

Afgelopen donderdag voor het eerst gerepeteerd met mijn nieuwe set, en alleen maar positieve reacties gekregen over mijn sound. This one is a keeper!

anyway, ploaties!!! Helaas allemaal iPhone foto's omdat ik de lader voor mijn Nikon nog steeds niet terug gevonden heb :(

Kaj met zijn "schatje"
http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/IMG_0955.jpg (http://smg.photobucket.com/user/DSW/media/IMG_0955.jpg.html)

In de winkel net nadat ik hem betaald had
http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/1005069_385254944908867_332678941_n.jpg (http://smg.photobucket.com/user/DSW/media/1005069_385254944908867_332678941_n.jpg.html)

Met mijn nieuwe Orange-set. Dit was totaal onverwacht een geniale combinatie. Hier ga ik zeker veel plezier van beleven op het podium!
http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/1005970_619830664702980_1309923974_n.jpg (http://smg.photobucket.com/user/DSW/media/1005970_619830664702980_1309923974_n.jpg.html)

The Mule
8 juli 2013, 23:48
Prachtig, altijd al een soft spot gehad voor Jazzmasters.
Zorg er goed voor, plezier ga je er sowieso aan beleven!

TW-Pieter
9 juli 2013, 00:00
Prachtig apparaat, geniet ervan!

En die combinatie met die Orange-stapel is heerlijk inderdaad, al is het enkel al om de looks.

Luke-wannabe
9 juli 2013, 00:01
Heel erg tof! Gefeliciteerd! Jazz's zijn mega :)

vulvasonic
9 juli 2013, 00:23
Geweldig!!!!!!
Supercombi ook (vind ik iig). Wow, ik geniet even met je mee. Dit verhaal heeft toch wel iets van een lang gekoesterde jongensdroom die nu ineens werkelijkheid wordt. Ik kan me er helemaal in laten meeslepen. Heerlijk, wraaaaaahhhhh!!!!! :D

De conditie van je nieuwe schoonheid verbaast me trouwens. Tuurlijk, ik zie weinig details op de twee foto's, maar de gitaar lijkt redelijk ongeschonden uit de strijd te zijn gekomen. Enkele chippies uit de bovenste hoorn. Zoiets kun je verwachten bij een gitaar die niet overdreven veel bespeeld is, of die slechts als reserveplank is meegezeuld. Maar daar kan in dit geval nauwelijks sprake van zijn lijkt me. Dit is een echte muzikantenbak. Ik ken het verhaal achter die 3 extra gaten. Zoiets deed je niet om de gitaar daarna onbespeeld in de koffer te laten liggen. Nogmaals, ik zie de beschadigingen heus wel, maar ik vind dat ie er echt nog verbazingwekkend 'nieuw' uitziet (op een afstandje dan toch). :)

Wat heb je trouwens een bekend gezicht (maar dat terzijde).

Geniet ervan en verras iedereen met je kunsten. Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!
ondertussen droom ik nog even weg. :)

.slash.
9 juli 2013, 00:29
DAMN! Heeeel mooi.
Classy en cool. Goede investering:cooler:
Als het nou een jag was...

humbucker
9 juli 2013, 10:02
Vette combi!!

Check Scott Holiday (Rival Sons) z'n rig ook maar eens. Die laat z'n oude Jazzmaster ook vaak knetteren door een Orange stackje. Klinkt heerlijk!!

Mr.Fingers
9 juli 2013, 10:08
Ah, nog een "pre-CBS-stock" CBS Jazzmaster, helemaal netjes! Proficiat, het doet me helemaal niets... NIETS ZEG IK U! :(

Tupelo
9 juli 2013, 10:10
Nice, welkom thuis !

Duhsjaak
9 juli 2013, 11:44
Hi
Heel fijn spul allemaal. En fijn te horen dat er toch nog iets van gitaar in Enschede bewaard is gebleven.
En nu: Genieten maar.

Vriendelijke groet, Gus

Dreverhaven
9 juli 2013, 12:22
Altijd goed.

arjanb01
9 juli 2013, 12:39
Vette gitaar inderdaad, zag hem ook al hangen bij Kaj toen ik er was !
Maar is dit niet de Jazzmaster geweest van de heer Rudy de Queljoe ? Ik meen me te herinneren dat hij ooit een Jazzmaster naar een 9 snaar heeft omgebouwd om 'voller' te klinken bij open akkoorden. Is dit zo ?

Bassa
9 juli 2013, 12:50
Vette gitaar inderdaad, zag hem ook al hangen bij Kaj toen ik er was !
Maar is dit niet de Jazzmaster geweest van de heer Rudy de Queljoe ? Ik meen me te herinneren dat hij ooit een Jazzmaster naar een 9 snaar heeft omgebouwd om 'voller' te klinken bij open akkoorden. Is dit zo ?
Dat zat ik ook te denken, met gitaar jongens zei hij dat.
Maar had hij geen rode?

arjanb01
9 juli 2013, 13:05
Volgens mij wel ja, was een rode. Misschien is de Jazzmaster van de ts wel van een andere indo geweest en was het verbouwen van 6 snarige gitaren naar 9 snaren een indokwaaltje -:)
In de uitzending gitaarjongens had Rudy het er ook over dus vandaar dat ik dacht dat het dezelfde gitaar was. Als dat zo is, dan heeft de ts echt rockgeschiedenis in huis en mits origineel later over 30 jaar zijn pensioen veilig !

Mr.Fingers
9 juli 2013, 13:09
Als er gaten in de kop zijn bijgemaakt is dat al niet meer origineel. En Jazzmasters en consoorten zijn nog vrij betaalbare vintage Fenders, en zullen nooit "pensioen-veilig" worden, daarvoor moet je een Strat, Tele of Jazz-Bass hebben, bij voorkeur in een zeldzame custom color (zijnde: alles behalve sunburst)

Wabbie
9 juli 2013, 14:23
Het is inderdaad een oude indo rocker geweest. Hij heeft ook echt wel wat beschadigingen op de zijkanten en de achterkant van de body. De neck is bijna geheel ontdaan van lak over de jaren heen. Een echte player dus, maar ik was ook niet op zoek naar een verzamelstuk!

FruscianteFan
9 juli 2013, 14:28
Godverdomme wat een lekker ding.

Wabbie
9 juli 2013, 20:40
Geweldig!!!!!!
Supercombi ook (vind ik iig). Wow, ik geniet even met je mee. Dit verhaal heeft toch wel iets van een lang gekoesterde jongensdroom die nu ineens werkelijkheid wordt. Ik kan me er helemaal in laten meeslepen. Heerlijk, wraaaaaahhhhh!!!!! :D

Wat heb je trouwens een bekend gezicht (maar dat terzijde).

Geniet ervan en verras iedereen met je kunsten. Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!
ondertussen droom ik nog even weg. :)

Tis inderdaad wel een beetje een jongens droom, zo'n "echte" Fender!

Ik heb trouwens nog nooit eerder gehoord dat ik een bekend gezicht heb ;-)

Mitch
9 juli 2013, 21:01
Fantastisch, zo'n gitaar is een 'chance of a lifetime'. Héél veel plezier ermee!

Wabbie
9 juli 2013, 22:12
Dat gaat zeker wel lukken!! Ik moet zeggen dat de combi met de Orange ook geweldig is! Mjn jtm45 is naar de dokter dus het is nog ff wachten hoe die daar over klinkt.

Luke-wannabe
9 juli 2013, 23:00
Zitten hier ook 1meg potmeters in? Ik heb die van mijn Squier Jazz zojuist vervangen door 250k en vind het een verbetering.

Wabbie
10 juli 2013, 07:07
Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer....

mikeyaxeman
11 juli 2013, 00:15
Wow mooie bak!
Lotsa mojo! Gefeliciteerd ermee! :ok:

kapepper
13 juli 2013, 11:47
Mooi man!!!!
klinkt dat zo een beetje door een orange versterker?

Wabbie
13 juli 2013, 16:05
Klinkt veel beter dan verwacht!! Mooi gebalanceerd op het natural channel en een vette scheur op het dirty channel. De elementen zijn wel erg low output maar dat komt de dynamiek wel ten goede.