PDA

View Full Version : Fender Hot Rod Deluxe - probleem: Laag volume + distortion



Hans001
8 juli 2013, 19:45
Forumgangers,

Laatst was ik aan het spelen op men amp (die ik overigens niet enorm veel gebruik). Plots kwam er tijdens het spelen een enorme vermindering in het volume en een vervorming op het geluid. Al enkele keren opnieuw geprobeert en het probleem blijft. Ik heb zelf eigenlijk zeer weinig ervaring met buizen-amps. Zou het kunnen dat de eindbuizen versleten zijn? (Alle 3 de pre-amp buizen en 2 eind-buizen geven nog een oranje gloed af). Kan er dan een vervorming optreden? Als ik op 1 van de pre-amp buizen tik, dan krijg ik een licht versterkt geluid uit men amp. Bij de andere 2 pre-amp buizen is dit niet het geval. Als ik het kanaalvolume wijzig op het cleane kanaal dan is er een lichte verandering in volume waarneembaar. Voor het mastervolume hoor ik geen verschil.

Weet iemand hier raad mee?

cluseau
8 juli 2013, 22:26
Ja daar weet ik idd wel raad mee. Moet alleen wel ff kunnen meten he.

Maar als ik zo je klacht lees denk ik aan een kortgesloten speakerkabel. Gebeurt wel vaker door het verdraaien in de jackplug. Heb je een vaste aansluiting wordt het een ander verhaal.

Hans001
8 juli 2013, 23:10
'k gebruik zelf geen externe cab ofzo. 'k raak dan ook de speakerjack niet aan. De interne speaker is momenteel aangesloten op de meest linkse jack-input (naar de achterzijde toe gekeken). Heb deze even verstoken op de rechter jack- output en kreeg daarbij geen geluid.

pasqual
8 juli 2013, 23:57
Dat kan kloppen dat je daar geen geluid uit krijgt. Dat zal alleen lukken als je deze output gebruikt naast de interen speaker ingeplugd in de linker output. Wil je alleen een externe speaker gebruiken, moet je in de linker output een plug stoppen zonder kabel. Zo staat het namelijk in de gebruiksaanwijzing ( in ieder geval van type 3 ). Met een beetje geluk is alleen een van je pre-amp buisjes kaput.