PDA

View Full Version : The Donny Brooks - About. The. Fuzz.



dickdekrijger
8 juli 2013, 15:31
Wat vinden we ervan?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GmQqccB5HQc

Cageman
9 juli 2013, 00:24
Eerste reactie: dik en groovy. Naar mijn smaak had de modulatie iets minder gemogen, zodat het geheel iets venijniger klinkt. De solo maakt dat echter meer dan goed door zijn splattiness.

Zijn jullie trouwens met drie? Doen jullie goed dan ;)

paulusdeBKB
10 juli 2013, 11:46
Lekker bandje hoor. Doet me denken aan de Red Light Babies uit Den Haag

humbucker
10 juli 2013, 13:04
Vettttttttttttttt

Tristan
10 juli 2013, 21:18
Klinkt goed!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke fuzzboxes / distortions je gebruikt voor de solo en de laatste splatty powerchords aan het einde. :)

dickdekrijger
11 juli 2013, 11:13
Thanks voor de reacties! We zijn inderdaad met z'n 3en, dus das hard werken op 't podium ;)

De gitaarsound : men neme een (imitatie) jazzmaster met 3 x P90, een Höffner Fuzz, een Little Big Muff, een naamloos pittig buizenversterkertje en een Philips taperecorder, en zie daar het sologeluid :)

dickdekrijger
11 juli 2013, 11:16
ter aanvulling : omdat we met z'n 3en spelen gooi ik aan het eind van m'n effecten meestal nog een stereo delay, die wordt ingesteld op enkele m.seconden uit elkaar : elk signaal naar 1 amp, zodat er 2 gitaarsignalen met andere klank nét iets uit elkaar klinken. Het signaal van de Whammy trek ik dan soms nog apart naar een klein versterkertje om de solo's te laten knallen.

Al doende leert men ..

Duhsjaak
12 juli 2013, 10:01
Klinkt voortreffelijk. Datzelfde geintje haalde ik vroeger wel uit met de bas.
- Bas door een basding natuurlijk
- Via voetpedaal aan/uit naar iets dat nu octaver genoemd zou worden + zaagtand pedaal

Dan had je op het gehoor een gitaar die van tijd tot tijd dezelfde loopjes als de bas meespeelde. Had de gitarist meer de ruimte. Men is nogal bang voor stilte. Niet alleen gitaristen overigens.

Het geluid van de bas mag wat mij betreft wel flink wat helderder en voller. Maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak. Alhoewel, een bas is voor tussen de benen. De broekspijpen moeten wapperen als je er voorstaat.
Verder een verdomd tight spelende band. Pet af.
Vriendelijke groet, Gus