PDA

View Full Version : BOSS CS-3 doet vreemd!



davidof
8 juli 2013, 14:36
Hallo

Ik heb mijn BOSS CS-3 altijd in combinatie met andere pedalen gebruikt, wat hij prima doet. Maar nu merk ik dat hij indien ik hem alleen gebruik veel 'fuzz' geluid meebrengt, en het LED lampje brandt niet als ik hem aanzet.

Op batterij werkt hij overigens wel alleen. Dus enkel met een adapter Gitaar->Boss CS-3 ->Amp geeft hij problemen.

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

Grts
David

Dirk_Hendrik
8 juli 2013, 14:38
Watvoor adapter gebruik je (graag zo gespecificeerd mogelijk dus merk, type, spanning etc)

davidof
8 juli 2013, 15:00
Watvoor adapter gebruik je (graag zo gespecificeerd mogelijk dus merk, type, spanning etc)

Ik heb het zowel met een Onespot 9V als eentje van Boss 9V(, 6W, 200mA)

Lomeos
8 juli 2013, 16:52
De cs-3 heeft een aca adapter nog, of anders gezegd: 12 volt, i.p.v. 9v. Dat hij het in een daisychain is een technisch diode-ding, waarvan ik het fijne niet weet. 12 volt en hij doet het weer.

the sure thing
8 juli 2013, 23:46
... Of weer een 2e pedaal aam je daisy chain hangen, dan doet ie t ook weer.

kwispelhond
8 juli 2013, 23:49
Is dat zo? Na '97 is toch alles PSA ofwel 9v? De mijne is inderdaad nog ACA maar die is ouder, zelfs nog "made in Japan" maar die zit in een daisychain dus ik heb geen probleem met de 9v voeding.

Hij kan het natuurlijk zelf even nakijken, wat staat er naast de ingang van de voeding, PSA of ACA?

davidof
10 juli 2013, 00:31
Is dat zo? Na '97 is toch alles PSA ofwel 9v? De mijne is inderdaad nog ACA maar die is ouder, zelfs nog "made in Japan" maar die zit in een daisychain dus ik heb geen probleem met de 9v voeding.

Hij kan het natuurlijk zelf even nakijken, wat staat er naast de ingang van de voeding, PSA of ACA?

Ik kan nu niet meteen kijken maar als ik rondkijk op internet zijn alle BOSS CS-3's toch PSA.

Lomeos
10 juli 2013, 09:55
Hangt van de leeftijd af: http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/cs3.xml