PDA

View Full Version : Mix testje - commentaar welkom



Fusion
6 juli 2013, 23:24
Gebruik nu de rauwe drumsamples van de basic kit van SD2.0, dus geen gepreporcessede metal kit. Meer lage tonen overal, andere gitaarpatch. Verder de kick niet zo clicky als in t genre 'hoort', en de gitaren ook niet zo 'djenty' als 'hoort'.

Graag commentaar!

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=12397793

Duhsjaak
8 juli 2013, 07:34
Hi F
Hier spreekt één van de die hard fans van het eerste uur. En ook van de uren daarna:
Waarom nou zo'n kloterig klein rotstukkie?
Net als het leuk wordt is het alweer op.
Of is dat zo'n teaser-gedachte?

Zelfs heel mooie mevrouwen hebben bij mij langer dan een minuut nodig.
Dus over jouw muziek zullen we het dan maar niet hebben.

De eerste 20 seconden (dus al gauw een derde van dit lied) vind ik persoonlijk de gitaar niet mooi klinken. Er verdomd als ik weet waarom. Hou ik maar 40 seconden over. 40 heerlijke seconden, dat wel. Maar oif het genoeg is?
Vriendelijke groet, Gus

paulusdeBKB
8 juli 2013, 13:43
Door af te wijken van het in het genre gebruikelijke soundlandschap zet je een zeer goede geluidskwaliteit neer. Van mij mag de distorted gitaar in de eerste 23 sec nog een toefje minder gain, of misschien met 2e spoor er zachtjes bijgemixed maar dan clean. De arpeggio is mij te hommelig, te gescooped. Clean middenstuk mag wat meer ruimte. Delay?

Verder heel prettig luisterbaar, ook al is het mijn genre niet. Ben benieuwd naar de rest!

Cageman
8 juli 2013, 23:19
Je hebt hier wat mij betreft een goede reden gegeven waarom djent eigenlijk geen genre is, maar een geluid. Dat het veel minder clicky klinkt vind ik een groot pluspunt; maakt het geheel gelijk minder steriel en machinaal. Daarmee wordt het fijn en makkelijker om naar te luisteren. Daarbij is het handig dat het voor een hoop ruimte zorgt om een eventuele solo beter door te laten komen.

De hoeveelheid gain in het eerste stuk vind ik juist perfect. Wel zou er in het cleane stukje misschien een donker phasertje op kunnen met een tikkeltje overdrive, of zoals paulusdeBKB al zei: een delay.

Goed bezig:ok:

Fusion
9 juli 2013, 09:04
Thanks mannen! Ik zal eens kijken of ik de tips mee kan nemen.