PDA

View Full Version : ja hoor de eerste staat al te koop



Nocki
26 juni 2003, 13:49
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/12260.htm

de eerste variax die ik te koop zie staan... gaat al snel... ben benieuwd waarom die te koop gaat...

Nocki

skabouter
26 juni 2003, 13:53
ik snap echt niets van die dingen, vind ze lelijk, en overbodig.
tja, maar wie ben ik...............

Nocki
26 juni 2003, 13:55
jij ben een skaboutertje en je hebt gelijk...

nocki

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 13:56
die persoon dacht waarschijnlijk: cool! vet veel verschillende gitaren in 1 lelijk monster!
en later dacht 'ie: ach.. ik gebruik eigenlijk maar 1 preset uit dat ding... dan kan ik daar net zo goed de originele gitaar van kopen


en dus mag de variax er weer vandoor :)

skabouter
26 juni 2003, 14:42
kvind al die modeling shit maar niets

Izegrim
26 juni 2003, 14:55
Ik weet het niet. 'k Heb er nog geen gehoord MAAR het lijkt me ideaal om er één voor erbij te hebben. Ik denk dat ze in de studio ook heel handig zijn. Daar zullen ze meer waard zijn dan op het podium, denk ik.

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 15:26
kvind al die modeling shit maar niets

waarom gebruik je dan een gt6?

Bates15
26 juni 2003, 15:37
Ik heb hem gemaild. Als ik antwoord krijg hebben jullie dat ook........

skabouter
26 juni 2003, 15:55
[quote waarom gebruik je dan een gt6?[/quote]

tja, vind ik toch anders. dan heb je geen apart amp, met een idiote gitaar, en een gek floorboard.

Barret Wallace
26 juni 2003, 17:05
een gt6 is geen modeler toch gewoon een effectenbak

( im not sure)

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 17:05
zitten zo'n 30 pre-amps in... dan is 'ie ook wel een modeler hoor :)

skabouter
26 juni 2003, 18:24
ik ben ook van mening dat een GT-6 geen modeling ding is !
(hee bert, we zijn het eens)

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 18:29
't is ook niet z'n hoofddoel.. maar hij kàn het wel!

Bates15
26 juni 2003, 21:38
Ik heb zijn antwoord:Quote:

Hallo,

Je bent al de tweede die dit vraagt:

1. Ik wil graag een L6 Vetta kopen en dit is voor mij een redelijke investering.

2. Ik had hem live bedoelt om hem te gebruiken voor de akoestische geluiden, maar het wisselen van gitaren neemt te veel tijd in beslag en werkt dus praktisch niet goed. Het heeft dus niets te maken met de werking van de gitaar want die is zeer ok, evenals de mogelijkheden.

Groeten,

Wybren
(end quote)

taylor
26 juni 2003, 22:40
kortom hij vind het niks anders verkoopt ie hem niet.

Nicci
27 juni 2003, 23:30
Wat is het nut van deze draad? het op voorhand afschieten van iets nieuws? zinloos. digitaal is de toekomst. of je het nu leuk vindt of niet.

Akira
27 juni 2003, 23:39
Wat is het nut van deze draad? het op voorhand afschieten van iets nieuws? zinloos. digitaal is de toekomst. of je het nu leuk vindt of niet.

Voor sommige dingen in het leven zullen mensen altijd het oorspronkelijke prefereren boven het nieuwe.
Of je het nu leuk vind of niet.

Mitch
27 juni 2003, 23:53
Net als video2000 en de beeldplaat. Dat werd het helemaal. Of de chipknip, die met dank aan Parkeerbeheer toch nog nieuw leven wordt ingeblazen. Of siliconenborsten, die gaan echte van de markt verdrijven.

.....


Digitale televisie (kijk naar de BBC), oké, dat kan wat worden en de DVD, dat is niet alleen nu populair maar blijft ook goed in de toekomst.
Maar muziekinstrumenten: geloof ik geen snars van.

Nicci
28 juni 2003, 00:03
Digitale televisie (kijk naar de BBC), oké, dat kan wat worden en de DVD, dat is niet alleen nu populair maar blijft ook goed in de toekomst.
Maar muziekinstrumenten: geloof ik geen snars van.

je pakt werkelijk alle mislukkingen die je kan vinden . . . . .
hoeveel muziek wordt op dit moment digitaal opgenomen? en digitaal bewerkt? en gaat vervolgens op een digitale geluidsdrager? hoeveel instrumenten zijn er al digitaal? percussie? toetsen? strijkers?

en hoeveel mensen roepen al jaren dat dat nooit wat wordt met digitaal? als ik je over een jaar nog eens spreek, zal er weer meer mogelijk zijn.
naar wat voor scherm zit je eigenlijk te kijken als je dit leest? en hoe denk je dat die info bij je komt? kom bij mij niet aan met de beeldplaat. dvd is een beeldplaat. alleen kleiner.

Lacrymosa
28 juni 2003, 01:49
Het enige dat je echter over het hoofd ziet, is dat we het hier over een digitaal muziekinstrument hebben, en het doel van zon ding, is natuurlijk muziek maken, en het grootste doel van muziek maken is (in mijn ogen, en ik neem aan vele andere met mij) emoties uiten........

Sorry, maar ik werk al geruime tijd als programmeur, maar ik heb nog nooit mijn emoties kunnen (laten) uiten door 1en en 0en.

Ik heb ook een zooi modeling shit gehad, en het is het allemaal net niet.

(sorry voor de vage post, maar ja, vrijdag na 11en, gaat nooit goed natuurlijk..........zie sig)

CheerS!!

Nicci
28 juni 2003, 09:32
dan heb ik met je te doen, want voor zover ik weet bestaat elke CD uit 1-en en 0-en.

renier
28 juni 2003, 10:20
ik ben ook van mening dat een GT-6 geen modeling ding is !
(hee bert, we zijn het eens)

dat kun je wel vinden, maar dit is niet echt een kwestie van vinden lijkt me. dat ding heeft ontelbaar veel ampmods erin zitten, en kan zo'n beetje elke gitar/amp combo faken. dan is het toch echt wel moddelen hoor..

snap overigens wel wat je bedoelt,lijkt me ook niks om in een gitaar te hebben. een gitaar is gewoon een plank met snaren waar een simpel signaaltje uit komt en waar je leukt me kunt rndrennen op een podium. zodra er meer techniek inzit dan in de gemiddelde mobiele telefoon hoeft het voor mij niet meer...

Bouke
28 juni 2003, 13:13
Hey,

Wat een kortzichtige reacties allemaal. Ik zie het als volgt; je hebt een idee in je hoofd en je gebruikt daarvoor alle mogelijke middelen. Soms werken buizen het best en soms de afdeling digitaal. Het gaat mij om het eindproduct en waar ik dat mee maak boeit me niet. Ik wil mezelf geen beperkingen opleggen dus waarom zou ik de gemakken van digitaal dan niet benutten?? Mijn mening is dat ik met mijn digitale Podje momenteel al mijn 'thuisbehoeften' kan bevredigen (ik kan de Twin thuis echt niet openschroeven zonder attenuator) en zelfs af en toe een beetje live gebruik. Je moet er wat tijd en geduld in steken om je sound digitaal goed te krijgen, maar iedere vintage/boutiquefreak die ik hier tegenkom doet 't zelfde met zijn/haar apparatuur.

't is allemaal wel leuk hoor, jezelf vastpinnen op 'vintage' en 'authentiek' en het kan een leuke hobby zijn maar ik interpreteer het afbranden van digitaal als 'ouderwets' of 'narrow minded' (flame away :D). Tuurlijk weet ik dat je met vintage/boutique spul een wereldse sound kunt maken en dat ik vaak verlekkerd naar 'tone' luister uit een buizen amp, maar dat is hier niet aan de orde. Het gaat mij erom dat het 'digitale' te gemakkelijk wordt afgedaan als ware het iets wat niet goed is voor muziek. BE-LA-CHE-LIJK!!!

Kom maar op!

Bouke

Bouke
28 juni 2003, 13:17
zodra er meer techniek inzit dan in de gemiddelde mobiele telefoon hoeft het voor mij niet meer...

:D Dan kunnen we nog wel even vooruit met het digitaliseren van de plank want een mobieltje overtref je niet zo gauw! Oke, zo gauw er een onboard digitale camera in een Fender komt, die, in combinatie met de GPS-unit via het internet je Mc Shake op het podium laat bezorgen, haak ik ook af!

Bouke

Bouke
28 juni 2003, 13:21
Sorry, maar ik werk al geruime tijd als programmeur, maar ik heb nog nooit mijn emoties kunnen (laten) uiten door 1en en 0en.

Dan kun JIJ dus geen emoties spelen!!
:roll:
Bouke

Mitch
28 juni 2003, 13:51
Nicci, je gaat er echt ongelofelijk serieus op in. Er werd niet echt op de Variax gehakt, het topic was niet echt een "Ik haat alles wat digitaal is" en je gaat dan beginnen op een toon alsof hier alleen maar digifoben rondlopen..... valt best mee, joh, maak je niet druk :)
Ik kwam alleen met een lekkere flauwe tegenopmerking omdat ik al vaker merkte dat je soms er-rug serieus in discussie ging in andere threads en ik wilde de boel eens lekker relativeren :D
Het is hier niet het Lagerhuis, joh, relax.
No hard feelings verder aan deze kant. Brand me maar af als ik je onverhoopt gekwetst heb :wink:

Nocki
28 juni 2003, 17:09
ach digitaal vind ik best leuk. ik wil er ook een hebben voor thuis )(wel een amp geen gitaar...) maar soms... ik vind buizen op het podium toch een end beter door de mix komen. en daar blijf ik bij. ik heb een rack en al veel dingen gehad dus ik kan zeggen dat ik er wel een beetje ervaring mee heb.

Ic3gl0vE
28 juni 2003, 17:23
Wat is het nut van deze draad? het op voorhand afschieten van iets nieuws? zinloos. digitaal is de toekomst. of je het nu leuk vindt of niet.

digitaal is de toekomst, ben ik het mee eens
een digitale modeling gitaar? liever niet! Als digitale elementen de 'gewone' van nu gaan vervangen.. mij best. Ik wil alleen wel een gitaar met een eigen karakter, niet een schizofrene die een stuk of 30 anderen nabootst, of misschien zelfs wel exact kopieert. dan definieer je gewoon nooit je eigen sound, naar mijn idee. En anders sta je uiteindelijk toch waarschijnlijk maar met 1 of 2 models te spelen...
Ik gebruik ook wel versterkermodels uit m'n gt3, maar toch klinkt elke patch met mijn ene gitaar weer anders dan met mijn andere gitaar en dat vind ik gewoon fijn.

Neals
28 juni 2003, 18:06
idd, een preset word gebruikt... grootste probleem is gewoon dat die variax zo onwijs lelijk is.

robpeters87
28 juni 2003, 18:26
Ik vind het eigenlijk het belangrijkst hou je gitaar klinkt en als ie er een beetje vet uitziet is dat mooi meegenomen, nou bij deze vond ik het bij beide niet het geval (heb em ff gehoord in de shop)

Ic3gl0vE
28 juni 2003, 18:30
en jij vond een Stagg les paul wel goed klinken :???:

Neals
28 juni 2003, 20:34
als dat zo is, dan kan die variax nie al te best klinken

green_day
28 juni 2003, 21:36
idd, een preset word gebruikt... grootste probleem is gewoon dat die variax zo onwijs lelijk is.

die variax is inderdaad goed lelijk. dat komt door die té kleine slagplaat en de kaalheid zeg maar.. heeft geen pickups die je echt kan zien.
Ik heb er eens naar gekeken en hij heeft de bovenkant van een strat en onderkant van een LP.. en het lijkt nergens naar

Ik vind eigelijk wel dat digitaal het nét niet is. Ik heb gewoon liever een normale gitaar waar normale aperatuur op zit en die een eigen karakter heeft

Nicci
29 juni 2003, 18:36
Nicci, je gaat er echt ongelofelijk serieus op in. Er werd niet echt op de Variax gehakt, het topic was niet echt een "Ik haat alles wat digitaal is" en je gaat dan beginnen op een toon alsof hier alleen maar digifoben rondlopen..... valt best mee, joh, maak je niet druk :)
Ik kwam alleen met een lekkere flauwe tegenopmerking omdat ik al vaker merkte dat je soms er-rug serieus in discussie ging in andere threads en ik wilde de boel eens lekker relativeren :D
Het is hier niet het Lagerhuis, joh, relax.
No hard feelings verder aan deze kant. Brand me maar af als ik je onverhoopt gekwetst heb :wink:

:???:

Anders Destium
1 juli 2003, 23:57
Dit is nou een leuk onderwerp om nog even op door te gaan:

Voor mij is het grootste nadeel van de variax dat hij zo SPUUGLELIJK IS!!!!!!!! Misschien is het allemaal fantastisch wat hij "doet", maar als ik over mijn nek ga bij het bekijken van een gitaar is het niet de moeite :wink:

Wat Jay Cal een paar maanden geleden al zei klopt gewoon: Als het nou een modelling-element zou zijn, dan zou het absoluut interessant zijn (ik zou er zo een kopen als het een beetje te betalen zou zijn), maar om er een hele gitaar omheen te kopen gaat me wat ver...

Digitaal is misschien de toekomst, maar waar gaat het heen als je je stoel al niet eens meer traploos kunt verstellen :D

Neals
2 juli 2003, 00:20
maar, het concept is best leuk bedacht, als ze die dingen nu in een telecaster of les paul vormpje gaan gieten, met een paar elementen lijkt het al weer beter.

Izegrim
2 juli 2003, 13:08
Ja ja, en hoe zit dat dan met die nieuwe proto's van Gibson? Ja Gibson wil binnenkort gitaren op de markt brengen met een glasvezelkabel of zo. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar dat heb ik een tijdje geleden ergens gelezen. Als het bij iemand een belletje doet rinkelen: leg het ff beter uit dan ik doe! thx

Mithrandir
2 juli 2003, 13:18
http://magic.gibson.com/
http://www.gibsonmagic.com/specification.html
http://labs.gibson.com/audiodistribution.html

http://www.gibsonmagic.com/magic3_0c.pdf deze is zeer boeiend voor de technici onder ons.

veel lees plezier

en installeer Acrobat Reader even als je de specificaties wilt lezen.

oh ja, het is iets compleet anders dan de variax, variax is in mijn ogen een mislukking. Leuk geprobeerd, maar niet goed genoeg....

taylor
2 juli 2003, 17:00
ach ik weet niet met die dingen iedereen die zegt dat daar toekomst in zit ziet het volgens mij ook niet goed.

kijk 20 jaar geleden naar gitaarsynhts das helemaal niks geworden terwijl iedereen toen zei dat is de toekomst.

en gitaar zou altijd wel blijven bestaan wat er ook komt.

Mithrandir
2 juli 2003, 17:19
Er zijn ook zat voorbeelden die in hun tijd innovatief waren die wel wat zijn geworden, zoals bijvoorbeeld de electrische gitaar, de cd, de pc, internet, de magnetron, de afwasmachine, de electrische tandenborstel, mobiele telefonie.

Ic3gl0vE
2 juli 2003, 17:46
kijk 20 jaar geleden naar gitaarsynhts das helemaal niks geworden terwijl iedereen toen zei dat is de toekomst.





Maar goed ook dat dat niets geworden is

taylor
2 juli 2003, 18:50
die variax is meer en toevoeging aan de elektrische gitaar en geen verbetering ervan daarom wordt het volgens mij niks.

Negative K3 fan
2 juli 2003, 19:03
moddeling elementen bestaan treouwens al lang. Roland midi elementje en dan een VG-88 erbij...

Negative K3 fan
2 juli 2003, 19:04
kijk 20 jaar geleden naar gitaarsynhts das helemaal niks geworden terwijl iedereen toen zei dat is de toekomst.





Maar goed ook dat dat niets geworden is

wedden dat dat nog wel gaat komen!

Ic3gl0vE
2 juli 2003, 19:09
ik vind gitaarsynths echt verschrikkelijk. Leer dan gewoon synthesizer spelen!! :evil:

RadiuS
2 juli 2003, 19:11
die variax is meer en toevoeging aan de elektrische gitaar en geen verbetering ervan daarom wordt het volgens mij niks.
meer een benadering aan een elec. gitaar.

Negative K3 fan
2 juli 2003, 19:17
ik vind gitaarsynths echt verschrikkelijk. Leer dan gewoon synthesizer spelen!! :evil:

met een synth element is een gitaar een echte synthesizer! Als ik ooit geld overheb ga ik er zeker een halen.

Ic3gl0vE
2 juli 2003, 19:18
:evil: NEE :evil:

een synthesizer heeft geen snaren!!!

Bates15
2 juli 2003, 22:09
Pat Metheny weet het heel muzikaal toe te passen en doet dingen die een toetsenist gewoonweg diet kan spelen..... Ik wil ook zo een ding hehe :D