PDA

View Full Version : gezocht: tab "the prisoner" (maiden) of "skin



AntY
26 juni 2003, 12:45
...van megadethh

heb over 2 weken tryout van een band, moet o.a. deze nummers kennen, maar kan nergens tab vinden, en heb t te druk om ze zelf uit te tabben. iemand die dit kan spelen of een tab weet?

ik moet deze 2 spelen, en murder in the rue morgue van iron maiden, en this was my life van megadeth :) en 2 metallica songs, maar die ken ik wel, natuurlijk :-D

bassopotmus
26 juni 2003, 22:37
haha metallica is zijn signature...Welke metallcia songs willen ze horen?

AntY
26 juni 2003, 22:50
enter sandman en fwtbt :)

bassopotmus
27 juni 2003, 14:52
Enter, dat speel ik uit princiepe niet..way to commercial!!
Hmm FWTBT, ik kan em nu, lekker bossje overdrive en binnenkort mishcien een wha-wha, gaan wel lekker tollen!!

gershwin5150
27 juni 2003, 16:20
Enter, dat speel ik uit princiepe niet..way to commercial!!

Alsof commercieel per defenitie slecht is.....

BB
27 juni 2003, 17:19
Enter, dat speel ik uit princiepe niet..way to commercial!!

Alsof commercieel per defenitie slecht is.....

dat zijn weer van die uitspraken van narrow minded fucks die denken dat ze alternatief zijn. "Speel ik uit princiepe niet" jeezes, wat een onzin.
Alle muziek is trouwens commercieel want het is altijd de bedoeling dat er platen verkocht worden. Diegenen die zeggen van niet kramen onzin uit. Think about it.

niels_r
27 juni 2003, 17:22
Enter Sandman vind ik gewoon een goed nummer. Commercieël of niet interesseert me niet, IK vind het goed.

Net alsof de RHCP niet commercieël zijn :wink:

PS: het is 'too' ipv 'to'

AntY
27 juni 2003, 17:46
of t nou de bedoeling was of niet, met TBA sprak metallica een veel groter publiek aan. hun songs waren minder ingewikkeld en spreken mij ook veel minder aan. ik vind my friend of misery het enige nummer waarvoor ik echt nog respect kan opbrengen. zon nummer waarvan je zegt "typisch metallica!" unforgiven en NEM ook wel goed, maar er zijn 100 andere bands die zoiets hadden kunnen verzinnen

niels_r
27 juni 2003, 17:57
Ik luister ook liever RTL, MOP of AJFA (om maar even in de afkortingen te blijven ;)) dan het black album. Maar waar het mij om gaat is dat het niet uitmaakt of muziek commercieël is of niet, als ik het goed vind luister ik ernaar. Feit is wel dat de muziek die ik luister niet zwaar commercieël is.

Heb je trouwens je tabs al?

bassopotmus
27 juni 2003, 18:50
ik vind mijn opmerking gewoon niet dom.
Als mensen metallica zeggen denk je aan nothing else matters en enter.
Ik wil gewoon niet die commercieele nummer raggen, en ja ik vind die oudere underground nummers veel en veel beter.

De peppers zijn ook zo commercieel als wat zeker het laaste album zoals het is geproduceerd.

Dr. Gonzo
27 juni 2003, 23:02
Even weer on topic (sorry): als je de demo van GuitarPro 3 download kun je daarvoor op www.mysongbook.com een goede tab (gp3 file dus) vinden van "The Prisoner". "Skin" kan ik alleen voor gitaar vinden, da's een begin misschien. Succes ermee!

AntY
28 juni 2003, 12:35
die gp3 had ik idd al gevonden, geil nummer om te spelen btw :P

skin o my teeht ngo niet helaas

Rhinus
28 juni 2003, 21:38
ik vind mijn opmerking gewoon niet dom.
Als mensen metallica zeggen denk je aan nothing else matters en enter.
Ik wil gewoon niet die commercieele nummer raggen, en ja ik vind die oudere underground nummers veel en veel beter.


Een normaal iemand denk volgens mij toch echt eerst aan "One". Maar oke. :) Ik ben trouwens zelf fan van "The Outlaw Torn". Meesterlijk.

Maare ik heb ook een vraagje over tabs. Ik zoek die van "Green Day - Basket Case". En ik heb er gevonden, jawel! Maar dus echt 10 ofzo die anders zijn. Dus weet iemand er 1 die echt goed is? Zo ja; hoi. :D

Dr. Gonzo
1 juli 2003, 14:56
@Rhinus: de tab op www.basstabarchive.com is toch wel O.K.? Ik speel hem met mijn band volgens die tab, maar dan niet een halve noot naar beneden getuned, en heb er nog geen commentaar op gehad van de drummer (en die kan soms flink moeilijk doen :) ).

Rhinus
1 juli 2003, 15:32
Dank U. Dan ga ik 'm op die manier maar leren spelen. :)