PDA

View Full Version : For Duane (resonator fingerstyle)



Harald
5 juli 2013, 10:09
Nog eentje die relatief ongebruikt op de plank lag. For Duane, lichtjes geïnspireerd/beinvloed door Little Martha van Duane Allman. Enjoy!


http://www.youtube.com/watch?v=OnW9mVGIN-o

Duhsjaak
8 juli 2013, 07:53
Heerlijk!
Heerlijk commentaar/toelichting. EN heerlijk stuk muziek. Zeker bij dit weer en lange, lichte warme zomer avonden waarbij je kunt kiezen tussen eh... en gitaarspelen. En als de keus dan op gitaarspelen valt, mag het dan zoiets zijn? Zoiets als dit?

Waarom het een heerlijke toelichting is? Vanwege dat relatief ongebruikt. Heel mijn zeikerige taalgevoel zegt: Lachen hoor! En dat doe ik dus ook.
Maar ook omdat dit stukkie muziek mij helemaal of relatief happy maakt. En ook omdat ie misschien ook een beetje voor Duane Eddy zou kunnen zijn?
Zo veelzijdig als jij, is niemand hier.
Vriendelijke groet, Gus

Harald
8 juli 2013, 09:50
Duane Eddy? Vaag beeld van oude surfdude of oude rock and roll, moet ik maar eens opzoeken dan. Duane Allman (van Little Martha, en the Allman brothers band)

Dank je, relatief ongebruikt omdat ik dit heel af en toe nog wel eens gespeeld heb. Soms neem ik iets op om het daarna volledig te vergeten.

Fusion
8 juli 2013, 10:44
Mooi! Kan niet beoordelen hoe veel t geinspireerd is door wat anders, want ken t origineel niet. Mara ik vind dit heel mooi, en goed gespeeld.

Harald
8 juli 2013, 13:07
Dank je! Als je deze mooi vindt loont het zeker om Little Martha van the Allman Brothers eens op te zoeken. Ook een leuk stuk om te spelen. De versie die Leo Kotkke ervan gemaakt heeft is trouwens brilliant. Eén van mijn favoriete Kotkke opnames :)

Ernest01
8 juli 2013, 13:10
Mooi geluid. Een beetje gedempt klinkt het als je vergelijkt met 'andere' resonators.
Mooi nummer en goed passend bij het weer van dit moment. (tja, in Nederland weet je
het nooit, dus vandaar dit moment)

Oh ja, weer mooi gespeeld ook. ;)
Maar ik ben niet anders van jou gewend.
Nog meer 'vergeten' stukjes op de plank ? Laat maar horen dan !

Harald
8 juli 2013, 16:33
Dank je, twijfel even of ik deze opname met een capo heb gemaakt of niet. Ik demp wel veel noten bewust, maar dat bedoel je niet geloof ik.

Ernest01
8 juli 2013, 18:43
Ik bedoel het geluid van het 'totaal-plaatje'.
Resonators hebben - in mijn beleving - een typisch 'metaal-geluid'.
Deze heeft dat niet. Wat ik wel mooi vind.