PDA

View Full Version : Binding op mijn Les Paul Studio



Venlonaer
4 juli 2013, 19:33
Gitaarlui,

Ik moet toch hier even om verdere info vragen want ik ben erg benieuwd. Ik ben zelf kwa afwerking van gitaren (lees houtbewerking) helemaal atechnisch. Ik vind een binding op een Les Paul erg mooi en zat te denken om dit ook op mijn Les Paul Studio te laten doen (zelf is geen optie, ik verneuk mijn gitaar als ik dat ga doen).

Nu is mijn eerste vraag of dit mogelijk is en of het slim is? Als het mogelijk is, kunnen jullie mij een inschatting geven hoeveel centjes dit grapje mij zal gaan kosten? En kan ik het ergens in de buurt laten doen (N-Limburg).

Alvast bedankt voor het meedenken.

PS. het gaat om deze beauty:

http://imageshack.us/a/img542/2833/20130605200233.jpg

pueblo
4 juli 2013, 19:58
er binding op zetten wilt toch wel zeggen dat hij opnieuw gelakt moet worden, dat kan vrij duur worden denk ik (ik kan er niet echt een getal op plakken, maar het zou met niet verbazen moest dat 300à500 zijn ofzo)

anders een pinstripe/fake binding?

Kim Wilson
4 juli 2013, 19:58
Hmmm, een tortoise binding zou deze wel erg mooi staan!

arjanb01
4 juli 2013, 19:59
Waarom zou je een binding op je witte gitaar willen? Beetje nutteloos en dat zie je helemaal niet. Maar ik denk dat het een heel duur grapje is van een eurootje of 450 ! Repainten kost al rond de 300 eu dus ga maar na...

barno
4 juli 2013, 20:05
mss bedoelt ts enkel binding op de toets. maar ook dat zou tamelijk kostelijk zijn: refret / hals herlakken / en het binding klusje is niet van het gemakkelijkste bij reeds gelijmde neck

Venlonaer
4 juli 2013, 20:14
Ik bedoel eigenlijk een binding op de body ala een Standard. Waarom, omdat ik hem een vrij saaie uitstraling vind hebben. Wel mooi! Maar er mist toch iets.

Echter had ik geen rekening gehouden met een repaint....dat zou ik ook niet willen. Ik dacht dat alleen een extra blanke laag nodig zou zijn.

Bassa
4 juli 2013, 20:16
Is zoŽn fake binding geen optie dan?

Pontimic
4 juli 2013, 20:18
Waarom zou je een binding op je witte gitaar willen? Beetje nutteloos en dat zie je helemaal niet. Maar ik denk dat het een heel duur grapje is van een eurootje of 450 ! Repainten kost al rond de 300 eu dus ga maar na...

Volgens mij bestaan er ook andere bindings als wit.... Een mooie zwarte binding zou retestrak staan op deze LP :crazyhappy:

Scarface
4 juli 2013, 20:21
http://img.tapatalk.com/d/13/07/05/tenymu5y.jpg

Is idd erg mooi. Maar waarom laat je hem niet gewoon airbrushen of schilderen. Kost minder en bijna niet te zien mits het goed is gedaan.

Groet,
Marco

Venlonaer
4 juli 2013, 20:27
In principe is fake binding best een optie.

Ik zou dit ongeveer willen: http://img443.imageshack.us/img443/349/kxw4.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/443/kxw4.jpg/)

barno
4 juli 2013, 20:39
imho krijg je met fake binding op een LP (die je nooit zo strak krijgt als echt, zeker niet als een multiplied bwbwbw binding) echt een uitstraling van "willen maar niet kunnen". Bovendien zou je dan toch nog de toets moeten laten binden

Bassa
4 juli 2013, 20:40
Dat is mooi zoŽn custom binding op een witte LP!

Venlonaer
4 juli 2013, 20:43
imho krijg je met fake binding op een LP (die je nooit zo strak krijgt als echt, zeker niet als een multiplied bwbwbw binding) echt een uitstraling van "willen maar niet kunnen". Bovendien zou je dan toch nog de toets moeten laten binden

Dankje Barno. Dit geeft de doorslag en ga het uit mijn hoofd zetten. Allen dank voor het snelle reageren! :)

barno
4 juli 2013, 21:24
Dankje Barno. Dit geeft de doorslag en ga het uit mijn hoofd zetten. Allen dank voor het snelle reageren! :)

you're welcome. een mooie studio is ook dik okee.
en zo hou je nog wat over om van te dromen voor in de toekomst :)

Tabula Rasa
4 juli 2013, 21:54
Bovendien is het frezen door de gewelfde top heel lastig. Je moet een zwevende frees hebben. Erg lastig, duur en alles zou opnieuw overgespoten en gefret moeten worden.

Majmun
1 september 2013, 20:47
Gitaarlui,

Ik moet toch hier even om verdere info vragen want ik ben erg benieuwd. Ik ben zelf kwa afwerking van gitaren (lees houtbewerking) helemaal atechnisch. Ik vind een binding op een Les Paul erg mooi en zat te denken om dit ook op mijn Les Paul Studio te laten doen (zelf is geen optie, ik verneuk mijn gitaar als ik dat ga doen).

Nu is mijn eerste vraag of dit mogelijk is en of het slim is? Als het mogelijk is, kunnen jullie mij een inschatting geven hoeveel centjes dit grapje mij zal gaan kosten? En kan ik het ergens in de buurt laten doen (N-Limburg).

Alvast bedankt voor het meedenken.

PS. het gaat om deze beauty:

http://imageshack.us/a/img542/2833/20130605200233.jpg

:seriousf:

Mr.Fingers
1 september 2013, 20:52
Niets beters te doen/melden? Jezus toch, we hadden misschien het IJzeren Gordijn best laten staan in '89, als we met zulke sujetten te maken zouden krijgen :stop:

Majmun
1 september 2013, 21:18
Als jij een beetje de geschiedenis zou kennen, dan had je geweten dat het Ijzeren Gordijn geen blokkade vormde voor de toestroom van Joegoslaven naar landen die lid waren van het Warschau-pact. Dat was voor de andere landen achter het hek wel anders. Verder, als je het op deze manier gaat spelen, kan ik genoeg Nederlanders verzinnen die ik destijds achter het Gordijn zou plaatsen - of nog liever: op Antartica. ;)

Ace 1.15.19
2 september 2013, 00:53
Hou gewoon je gemak, hou het topic over desbetreffende gitaar en boven alles: best wel kinderachtig van je Majmun...

On topic: gave pickups!

fred dons
2 september 2013, 19:10
zelfklevende binding voor op je les paul (dus zonder frezen en herlakken)
http://www.ebay.com/itm/Binding-for-Gibson-les-paul-fits-on-studio-custom-/151113644196

Gerard1793
2 september 2013, 20:05
Dat is dus gewoon een stickertje?

Dan kun je het nog beter laten pinstripen denk ik (:

fred dons
3 september 2013, 10:02
Dat is dus gewoon een stickertje?

Dan kun je het nog beter laten pinstripen denk ik (:

niet echt, dit is het zelfde spul je dat je ook op de auto kan plakken en door weer en wind blijft zitten, met pinstriping krijg je een kwetsbare enamel die komt te zitten op de plek waar de kans op een hardhandige ontmoeting met de vloer, amp, medegitarist etc het grootst is en je dus liever iets meer duurzaams zou willen hebben ;)

Gerard1793
3 september 2013, 15:49
Nou daar heb je wel gelijk ik, maar ik doelde meer op de uitspraak "wel willen maar niet kunnen", beetje onduidelijk van mijn kant inderdaad:soinnocent:

fred dons
3 september 2013, 17:01
begrepen :D