PDA

View Full Version : cold shot cover



naamvergeten
4 juli 2013, 18:11
cover van een tijdje terug, wat vinden jullie?

http://www.youtube.com/watch?v=QT4MzDHgrUc

paulusdeBKB
4 juli 2013, 21:44
Mja... ik vind het eerlijk gezegd niet zo bijzonder. Ik heb even op je profielpagina gekeken en begrijp dat je 16 bent. Voor je leeftijd (er van uitgaande dat je niet al jaaaaaren bezig bent) is het prima oké hoor. Je speelt in ieder geval beter dan ik toen ik 16 was. Maar, en dat is een persoonlijke mening, ik stel het op prijs als mensen dingen posten op 'sounds' waar ze wat meer werk van hebben gemaakt. Een gitaarpartij meespelen met de plaat is in mijn optiek een beetje mager. Er is vast online een backing track te vinden van Cold Shot. Had je die gebruikt, dan had je niet over Stevie heen hoeven spelen.

Klinkt wel heel bot wat ik opschrijf, sorry daarvoor. Ik wil je niet demotiveren want als je blijft doorgaan word je vast een puike gitarist. Doe dat dus vooral. Doorgaan.

:hippie:

Duhsjaak
5 juli 2013, 10:04
Hi N
In de grond (kijk, dat is nou die Amsterdamse humor: In de grond ben je een goeie jongen) ehm.... overnieuw dus maar even. Eigenlijk ben ik het welk een beetje met paulus eens, maar ik zie er toch andere kantjes aan. Kijk, toen ik 16 was speelde ik bas en drums en begon net een beetje met helden mee te spelen. Syd Barrett en zo. The Doors. Echt het simpele werk. Want je moet niet te hoog willen grijpen (smiley!).

Zal ik ook de sterren niet mee van de hemel hebben gespeeld.
Maar je moet ergens mee beginnen.

Dat het dus niet veel voorstelt die partij, maakt het er niet makkelijker op. Het is een soort minimal. Kleine veranderingetjes, klein beetje sleuren aan de timing om het aan het grooven te krijgen. Veeel moeilijker dan dat je op grond van het partijtje op zich zou zeggen.

Dit zijn de humble beginnings. Als ik destijds zoveel moeite had genomen als naamvergeten nu, was ik nu beter geweest.

Dus de backingtrack (wat zijn die dingen vaak matig hè?) suggestie is leuk. Omdat je dan beter hoort of je nog steeds houten vingers hebt of dat het al wat begint te grooven. Hou je lol in wat je doet en je houdt je ontwikkeling in de gaten.

En verder wat paulus zegt: Doorgaan
En verder wat ik zeg: Je niet laten intimideren doordat je het opneemt. Neem altijd alles op, dan went dat in no time. Want ik hoor denk ik ook wat zenuwen. Nergens voor nodig. paulus en ik bijten zelden.
Vriendelijke groet, Gus

ateng
29 juli 2013, 11:44
En neem het de volgende keer beter op want moest het volume bijna voluit zetten om het te kunnen horen.