PDA

View Full Version : Nieuwe kleine versterker: Fender Blues Jr



DrHanz
4 juli 2013, 12:54
Dan toch maar een Fender Blues Junior III gekocht. Heb er een Cannabis Rex speaker in gezet. Verder JJ eindbuizen, een MOD reverbtankje en tilt back legs. Ik vond het geluid van de standaard-speaker (Lightnin' Bolt) overigens ook niet slecht. Schijnt een 'vermomde' Eminence Red White and Blues te zijn.

In deze III versie zijn aantal dingetjes van de vorige versies verbeterd. Soort van. Betere montage van de knoppen, ander lampje, helderder geluid (sparkle mod) bijvoorbeeld.

http://i1303.photobucket.com/albums/ag149/DrPanz/IMG_20130619_140008_zpsb27e2326.jpg

LRS
4 juli 2013, 13:19
Leuk! Alleen voor repetities, of ook voor optredens? ik heb zelf twee weken terug met mijn Koch Studiotone (ook 15W EL84) opgetreden, met een mic doorgelust, werkte perfect! i.i.g. veel plezier ermee!

DrHanz
5 juli 2013, 23:23
Tnx. 15 watt is best hard, en als je gemicd wordt is het meestal voldoende eigenlijk.

Hoe is het clean op je Studiotone?

Jovl
6 juli 2013, 00:08
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Ik blijf het maar mooie dingetjes vinden, die Blues Jr's.
Werkt hij goed met pedaaltjes?

LRS
6 juli 2013, 14:39
Tnx. 15 watt is best hard, en als je gemicd wordt is het meestal voldoende eigenlijk.

Hoe is het clean op je Studiotone?


Op t eerste kanaal clean tot 12:00. Daarna een randje. Let wel, in de oefenruimte gaat ie nooit harder dan 09:00. Meer dan voldoende headroom. Mijn 2e en 3e kanalen werken als jouw fender, met instelbare voortrap. Daar waar jij de fender speaker eruit hebt gehaald, heb ik de Koch speaker verwisseld voor een Eminence Legend (standaard blues jr. speaker van de oude generatie). Instant fender sound uit m'n Koch ;-)

DrHanz
7 juli 2013, 22:37
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Ik blijf het maar mooie dingetjes vinden, die Blues Jr's.
Werkt hij goed met pedaaltjes?

Werkt goed met m'n Barber Direct Drive (op 18 volt). Ook m'n RMC Teese picturecwah klinkt goed. Mijn TC Electronic echter lijkt ineens levenloos.