PDA

View Full Version : VHT Standard 2x12



Cue Zephyr
3 juli 2013, 20:04
Howdy folks,

Het betreft hier een cabinet voor mijn Vox AC30CCH.

Ik zat cabinets te bekijken. Ik hield eerst Zilla Cabs in UK als mogelijkheid maar vind het voor wat het is nu toch nog wat te prijzig (gezien ze £270 zijn voor een lege cab).

Toen kwam ik de VHT Standard 2x12 tegen. Ik wilde eerst een convertible cabinet hebben, maar zo niet dan gaat de voorkeur uit naar open back (wat deze is).

Om te beginnen lijken me de G12H30 speakers erg tof. Vroeg of laat zal er eentje uitgaan om plaats te maken voor een Celestion Gold. Verder trok met name de houten (multiplex) constructie me aan (liever dan MDF zoals wat een maat van me heeft - een Palmer).

Mijn eerste plan was de nieuwe G12H75 Creamback te combineren met de Gold, maar dat is mogelijk overkill.

Is de VHT Standard 2x12 een goede optie (kwaliteit, prijs, geluid etc).

Ben benieuwd wat jullie ervoer te zeggen hebben.

CZ

Mr. Dynamite
3 juli 2013, 20:29
Vind het mooie kastjes, de 1x12 special 6 kast was ook wel redelijk afgewerkt (miste alleen 1 schroefje bij de back panel)
Ben wel benieuwd naar eventuele ervaringen, en open back vind ik sowieso wel lekker. Die standard 18 en 36 zijn ook wel toffe amps trouwens :ok:

the sure thing
4 juli 2013, 20:46
VHT cabs zijn prima maar hun stock Fane speakers vind ik niet prettig

Cue Zephyr
5 juli 2013, 20:52
Vind het mooie kastjes, de 1x12 special 6 kast was ook wel redelijk afgewerkt (miste alleen 1 schroefje bij de back panel)
Ben wel benieuwd naar eventuele ervaringen, en open back vind ik sowieso wel lekker. Die standard 18 en 36 zijn ook wel toffe amps trouwens :ok:

Eén schroefje valt nog te overzien. Meerdere ook, als 't maar netjes in elkaar past. Beetje zoals mijn Vox - slechte schroeven maar passen doet het wel. Totdat ik een nieuwe reverb tank wilde inbouwen, haha.


VHT cabs zijn prima maar hun stock Fane speakers vind ik niet prettig

De cabinet die ik voor ogen heb (de Standard) heeft 2x G12H30 speakers. Leek mij een prima uitgangspunt. Hoop er een Matchless/65 Amps opstelling van maken; G12H en Blue, alleen wordt het voor mij dan een Gold.

the sure thing
5 juli 2013, 22:03
G12H30 speakers zijn een goede keuze, moeten wel lang (+40 uur) ingespeeld worden.