PDA

View Full Version : MG100HDFX Ruilen voor een Class 5 head



Rens Buursen
3 juli 2013, 17:31
Hoi

Ik was vandaag bij een lokale muziekwinkel snaren aan het kopen en de eigenaar zag dat ik naar een Marshall Class 5 aan het kijken was. Ik raakte met hem aan de praat en hij stelde voor dat er mogelijk een ruil in zit tussen mijn MG100HDFX (die ik niet lekker vind klinken) en de Class 5 head die er bij hem in de winkel staat. Nu gaat het mij om het volgende. Ik ben niet goed op de hoogte van de prijzen van versterkers en de waarde van een cabinet enzovoorts dus vraag ik me af wat ik hiervan moet verwachten qua extra geld wat ik nog in moet leggen. De keuze voor de Class 5 is voor mij al gemaakt, het gaat me hier echter er om dat ik niet grandioos gepakt word door een handelaar.

Even op een rijtje:

De class 5 head kost nieuw ongeveer 300eu.
De HDFX kostte nieuw rond de 400 dacht ik? Maar deze is natuurlijk gebruikt.
Ik wil mn 4x12 cab houden omdat ik van mening ben dat ik daarmee een beter geluid krijg met head, in vergelijking met de Class 5 combo.

Wat moet ik verwachten qua prijs en waardes?

Alle tips zijn welkom!

Rens.

Bassa
3 juli 2013, 17:38
Lijkt me wel een mooie deal als die class 5 nog nieuw is.
Maar wat maakt geld eigenlijk uit als je toch al om bent:soinnocent:

Rens Buursen
3 juli 2013, 17:42
Lijkt me wel een mooie deal als die class 5 nog nieuw is.
Maar wat maakt geld eigenlijk uit als je toch al om bent:soinnocent:

Ik wil niet 150 euro bij betalen en geloven dat ik een goeie deal heb gemaakt, daar gaat het me om. ;)

Bassa
3 juli 2013, 18:07
Moet je 150 bijbetalen? Dat had ik niet gelezen.

Rens Buursen
3 juli 2013, 18:24
Moet je 150 bijbetalen? Dat had ik niet gelezen.

Nee dat is 't m juist. De deal is nog niet rond en ik wil weten wat een redelijk bedrag is. Vandaar dat ik vraag wat ik moet verwachten qua prijs en waardes. Ik vind persoonlijk 150 veel te veel om bij te betalen maar ik weet niet wat ik kan verwachten dus vandaar dat ik het hier vraag. ;)

the sure thing
3 juli 2013, 18:52
Is ook veel te veel. Dat betekent dat je oude amp eur 150 waard is. Wel een beetje weinig...

grayfink
3 juli 2013, 19:15
Ik vind een Marshall MG helemaal niks waard:confused:

grayfink
3 juli 2013, 19:16
De 150 van de winkelier lijkt me trouwens normaal.

lespaulnmarshall
4 juli 2013, 11:46
150 lijkt me reëel als je in een winkel inruilt een derde van de nieuwprijs is meestal wat je terug krijgt.
Echter zou ik zelf eerst je MG op marktplaats proberen te verkopen voor meer. Mocht dat dan niet lukken kun je altijd nog inruilen.

grayfink
4 juli 2013, 12:10
En dan de Class 5 ook tweedehands op Marktplaats kopen. Maar is het wel handig die 5 watt? Te hard voor thuis en te zacht op een podium lijkt mij.

lespaulnmarshall
4 juli 2013, 12:19
Er zit ook nog een switch voor lager volume op de nieuwere versie. 0.1 watt dacht ik. Dat is prima voor thuis, en op 5 w heb je thuis een goede basis voor pedalen. Op het podium wil de C5 nog best wel schreeuwen. Dan kan ie de meeste drummers echt wel bijhouden.

Bassa
4 juli 2013, 12:25
0.1 watt klinkt echt slecht klinken op zoŽn ampje, had ik ook met me jtm1.

guitarguru
4 juli 2013, 12:36
0.1 watt klinkt echt slecht klinken op zoŽn ampje, had ik ook met me jtm1.

De mijne klonk toen gewoon lekker op de 0,1 watt stand voor thuis hoor! En gaat op vol vermogen kneiterhard inderdaad, maar verwacht dan geen clean meer...

Bassa
4 juli 2013, 12:39
Ik vond m zelf erg kil klinken en er zat bijna geen laag in zelfs met de tone helemaal dicht op de amp.

guitarguru
4 juli 2013, 12:42
Ik vond m zelf erg kil klinken en er zat bijna geen laag in zelfs met de tone helemaal dicht op de amp.

Ik moet toegeven dat ik er wel een equalizertje tussen had gezet, om het laag wat op te peppen en het overdadige mid wat te temperen. Tis toch een klein kastje met een middy klinkend 10 inch speakertje.

edit: okay, het gaat hier over de head versie..

Bassa
4 juli 2013, 12:44
Maar de head met een 2x12 had t ook.

lespaulnmarshall
4 juli 2013, 14:04
Ik vond zelf de head wel gaaf klinen! Erg lekkere AC/DC actige crunch sound met een greenback cabje eronder. De 0,1 w setting heb ik nooit getest dus daar kan ik niet over meepraten.

Rens Buursen
4 juli 2013, 22:00
Hmm. Het is geen slecht idee om 'm dan op marktplaats te zetten. Nooit geschoten is altijd mis ofzo toch?