PDA

View Full Version : A/B boxje



skabouter
26 juni 2003, 11:10
wat kost zo`n switch boxje eigenlijk ? nog nooit in de winkel gezien. heeft iedere winkel dat wel, als je er even naar vraagt ofzo.

en werkt zo`n ding op batterijen, of op AC ?
en welke merken enzo zijn er verkrijgbaar ?

kwil zo`n ding (of 2, of 3) (mits niet zo duur)

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 11:51
Boss heeft er een... die kost vast neit heel veel. Het schijnt dat ze ook vrij gemakkelijk zelf te maken zijn.

Droffie
26 juni 2003, 17:05
Ik heb een Lehle A/B dual amp switcher. kan ook beide amps tegelijk aanzetten en is true bypass...heftige switch

skabouter
26 juni 2003, 18:39
wat kost zoiets dan ?

Br@mbo
26 juni 2003, 19:40
http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-148673.html


kost focking veel, je kunt er best zelf ene maken

maarten
26 juni 2003, 22:05
bij musicstore hebben ze een aby boxje van morley voor 73 euro...

dus t hoeft niet gelijk stervensduur te zijn..

btw ik heb er zelf een gebouwd, maar dan een simpele a-b box, alleen kan ik deze niet gebruiken om tussen amps te schakelen vanwege de impedantieverschillen tussen de versterkeringangen.. ik krijg dan de hele tijd brom enzo door de ene versterker terwijl ik op de andere speel

weet iemand IEMAND??? hoe ik dit probleem kan oplossen?
danku

skabouter
27 juni 2003, 00:15
jeetje wat duur allemaal. ik dacht eigenlijk aan 25 euro, voor een zo simpel bakkie. tja, zelfbouw kan ik denk ik niet, ben nie technisch. maar ken wel iemand die dat wel is. ff vragen :)

Nicci
27 juni 2003, 08:57
nee, die krengen zijn duur. ik zit zelf te denken om de line-selector van boss aan te schaffen. €99,- !!! het zal wel een reden hebben, maar ik vind het duur.

Arnie
27 juni 2003, 09:06
Ik ben ooit nog is van plan zelf een overdrive/distortion pedaaltje te maken. Er zijn een aantal sites waarover hier veel te vinden is. Op een site staat ook een a/b switch...komtie :)

http://www.generalguitargadgets.com/v2/index.php?option=displaypage&Itemid=102&op=page&SubMenu=

Deze ziet er op t eerste gezicht goed uit, waarschijnlijk zijn de impedantie verschillen geen probleem voor deze switch. (Door de op-amp)

skabouter
28 juni 2003, 02:19
ohw beter !! :)
kheb ff in de winkel hier gevraagt naar die A/B boxjes. en die gast verkoopt ze voor 30 euro. en vrij redelijk. A/b schakelaar, en A+B schakelaar erop

MarshallSG
28 juni 2003, 08:59
Ik heb tweede hands voor 50,- een DOD a/b switch gekocht. Werkt prima.

mathe
28 juni 2003, 09:08
btw ik heb er zelf een gebouwd, maar dan een simpele a-b box, alleen kan ik deze niet gebruiken om tussen amps te schakelen vanwege de impedantieverschillen tussen de versterkeringangen.. ik krijg dan de hele tijd brom enzo door de ene versterker terwijl ik op de andere speel

weet iemand IEMAND??? hoe ik dit probleem kan oplossen?
danku

Het heeft niets met impedantieverschillen te maken.
Hoogstwaarschijnlijk ben je vergeten om de signaallijn van de versterker die 'uitgeschakeld' staat met aarde te verbinden in de (voet) schakelaar.
Als je dat dus niet doet 'zweeft' de ingang van die versterker. Ingangen met een hoge impedantie (zoals gitaarversterkers die hebben) hebben dan de neiging om brom en ruis op te gaan pikken.

Marc

strattie
28 juni 2003, 14:38
zou je in principe ook een A/b boxje om kunnen draaien en dan tussen 2 gitare te switche? of krijg je dan problemn?

:amp: :gitarist: :B :zz: :speed: :metal: :lp: :strat: :noob:

skabouter
28 juni 2003, 15:05
ja, dat kan. das de reden dat ik er 1 wil :)
voor gigs bijv.

maarten
28 juni 2003, 15:46
btw ik heb er zelf een gebouwd, maar dan een simpele a-b box, alleen kan ik deze niet gebruiken om tussen amps te schakelen vanwege de impedantieverschillen tussen de versterkeringangen.. ik krijg dan de hele tijd brom enzo door de ene versterker terwijl ik op de andere speel

weet iemand IEMAND??? hoe ik dit probleem kan oplossen?
danku

Het heeft niets met impedantieverschillen te maken.
Hoogstwaarschijnlijk ben je vergeten om de signaallijn van de versterker die 'uitgeschakeld' staat met aarde te verbinden in de (voet) schakelaar.
Als je dat dus niet doet 'zweeft' de ingang van die versterker. Ingangen met een hoge impedantie (zoals gitaarversterkers die hebben) hebben dan de neiging om brom en ruis op te gaan pikken.

Marc

de aarde klopt volgens mij toch wel degelijk.. maar ik zal het nog eens nakijken, misschien heeft een soldering losgelaten.

thnx

De Teng
28 juni 2003, 16:03
Nieuw is een DOD bij Feedback 60 euro. Toevallig een paar weken geleden eentje gekocht, viel me nog mee. Ik maak er liever niet eentje zelf, zo klooien, losse dingen kopen en zo'n sterke behuizing krijg je toch niet zo snel. Deze werkt prima!

skabouter
28 juni 2003, 17:28
tja, 60 euro vind ik wel veel voor zo`n onbenullig dingetje. maargoed, dan heb je hem wel, en ben je er klaar mee :)

maar ik kan ze hier voor 30 euro kopen. das vast wel mindere qualiteit, maargoed, tis niet veel. dat vindik nog heel redelijk.

De Teng
29 juni 2003, 10:48
Das waar, 't is gewoon erg handig. En daar moet je blijkbaar iets voor betalen. Beter dan een Lehle switch, waar je ook een duur effectpedaal voor kunt krijgen. Mij te duur. Het zal wel niet 'super' true bypass zijn, als dat al zo is, maar ik wijzig de equalizer wel wat en dan compenseert het eventuele verlies wel. Alsof het trouwens een vreselijke ramp is, 1 of 2% van je signaal kwijtraken. Met een kutkabeltje verlies je meer.

PluueeR
29 juni 2003, 12:30
Jah, maar als je bijvoorbeeld schakelt tussen twee versterkers. Wil je ook geen "plop" horen. Vooral niet als je tijdens een nummer schakelt.

skabouter
30 juni 2003, 01:49
tja. dat is wel zo. maar toch zou ik voor 30 euro daar niet zo om malen. als het maar niet in de studio is :D

maar ik ga hem waarschijnlijk vooral gebruiken voor 2 gitaren. dus dan maakt een plop niet uit. en ALS ik er wel mijn 2 amps op aansluit is het alleen thuis, en dan maakt zo`n plop me ook niets uit :)

De Teng
30 juni 2003, 08:18
Jah, maar als je bijvoorbeeld schakelt tussen twee versterkers. Wil je ook geen "plop" horen. Vooral niet als je tijdens een nummer schakelt.

Das natuurlijk waar, maar dat doet deze niet :)

Antal
30 juni 2003, 23:10
btw ik heb er zelf een gebouwd, maar dan een simpele a-b box, alleen kan ik deze niet gebruiken om tussen amps te schakelen vanwege de impedantieverschillen tussen de versterkeringangen.. ik krijg dan de hele tijd brom enzo door de ene versterker terwijl ik op de andere speel

weet iemand IEMAND???hoe ik dit probleem kan oplossen?
danku

Op de site van fulltone staat precies hoe je zo'n ding kan maken:
http://www.fulltone.com/PdfFiles/ab.pdf

Als de versterker die je niet gebruikt ruist dan is dat idd een aardprobleem. Je moet er voor zorgen dat van de versterker die je niet gebruikt het signaal aan aarde gelegd word.

Ic3gl0vE
2 juli 2003, 16:08
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-134241.html


kost maar 15,30!

skabouter
2 juli 2003, 20:06
leuk prijsje ja. maar ik wil er 1 waarbij ook de optie A+B mogelijk is. dat lijkt deze niet te kunnen, alleen A/B

skabouter
9 juli 2003, 12:59
ik het net een ABtje gekocht. mooi ding mar. 2 switches (A/B en A+B)
LEDS erin, en rubuust stalen kastje. mooi om te zien ook. merk Proel.
30 euro maar, en hij doet het goed !! ik blij :)