PDA

View Full Version : Yamaha EMX -- 640



baden
3 juli 2013, 15:59
Goedendag,

Ik bezit een Yamaha EMX-640 Mixer; Ik wil via RCA TULP kabel aansluiten op REC. van mijn mixer ROOD & WIT en de uiteinde van de RCA kabel op mijn Camera dan krijg ik zo'n beeld en geluid http://www.youtube.com/watch?v=pGMIn4e0xeI maar welke ingang van mijn Camera moet ik het aansluiten het Microfoon of Hoofdtelefoon

*kan ik het ook op mn telefoon doen XPERIA Z ?*

MVG

paulusdeBKB
3 juli 2013, 17:52
Ik weet niet zeker of ik je vraag helemaal begrijp, maar afgaand op het filmpje dat je post vermoed ik dat je het geluid van de mengtafel wilt opnemen met je camera. In dat geval moet het kabeltje in de microfoon-ingang van de camera. Controleer wel even in de handleiding of dat een mono- of stereoplug is. Is het een mono-plug, dan moet je het stereosignaal misschien eerst mono maken, met een kabeltje van 2xtulp naar mono mini-jack. Maar op veel camera's is de input stereo.

harrie-beton
3 juli 2013, 19:00
Jij wilt dus het mengtafelsignaal opnemen op het videospoor en videofeed van de camera.

Telefoon kan niet aangesloten.

Hangt af van welke camera je hebt maar meestal moet je de input van de camera gebruiken (line in) - microfoon in gaat vaak vervormen.
Als je niet weet waarom moet je de manual van de video lezen.

Alleen de duurdere camera's hebben vaak line in ..

ErikM
3 juli 2013, 19:13
Ik zou het geluid opnemen op een minidisk, en dan het geluid later onder de beelden monteren. Kun je ook mooi mixen tussen band en microfoon geluid