PDA

View Full Version : Op zoek naar zingende blues (-rock) tonen.



guitarguru
3 juli 2013, 10:42
Ja, het is weer zo ver! Voor mijn nieuwe stevig spelende bluesband (denk b.v. aan Red Devils) ben ik op zoek naar een bijpassende combo. Moet een warm clean geluid hebben met voldoende punch en mooie verengalm. Ik heb pedalen zat, maar een alles in 1 benadering lijkt me ook wel es wat, dus 2 kanalen met mogelijk boost funkties. Draagbaarheid is zeker een punt. Liefst een 1x12 combo van rond de 18 kilo. Voldoende headroom zou ook wel fijn zijn, alhoewel ik in die band eigenlijk alleen maar met een dikke rand speel. Budget (na verkoop Les Paul) 500 tot 1200 euro. Mag ook gebruikt zijn. Hou ook wel van een vintage look, b.v. tweed.

Eigen ideeën:
Fender Blues deluxe (staan er zat op MP voor 500 euro)
Fender Supersonic 22 (of de 60; 2e hands voor 800 op MP)
Dr.Z MAZ Jr. (nieuw boven budget, 1400 euro)
Vox?
Mesa Caliber 22/50??

Heb laatst es over een Peavey Classic 30 gespeeld, maar vond het een levenloze grafbak. Heb wel es een Delta Blues gehad, en die was toen erg okay...

Ga toch het liefst niet boven in mijn budget kijken ivm andere doelen. Maar moet wel kwalitatief in orde zijn.

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

E-J
3 juli 2013, 11:20
Weer op zoek naar een nieuwe versterker zie ik :)

Ik zou zeggen, probeer eens een Deluxe Reverb Reissue, Tweed Deluxe (kloon), en meer op een budget: Blues Jr. III?

Kim Wilson
3 juli 2013, 11:24
Bij de sound van de Red Devils denk ik aan een Vox AC15 of AC30.

guitarguru
3 juli 2013, 11:24
Vind de Blues Jr. wel wat dozig klinken. Repeteer al 2 jaar op zo'n ampje. Ook wat krasserig qua overdrive tone. Zo'n Tweed deluxe moet ik nog es proberen inderdaad. Deluxe Reverb RI ook goeie ja. Was ik even vergeten. Kan wel es precies zijn wat ik zoek.

guitarguru
3 juli 2013, 11:29
Bij de sound van de Red Devils denk ik aan een Vox AC15 of AC30.

Denk dat die leadgitarist op Fender Twins speelt.

lespaulnmarshall
3 juli 2013, 11:31
Een Dr. Z Jr. zal je wel bevallen denk ik voor clean met net wat breakup als je hard aanslaat als je een strat hebt. Een een Les Paul kan dat ook wel maar dan moet je de Maz Sr. Hebben. Luister eens naar buddy whittington zn'n sound. Da's een Maz Sr met strat. Er staat nu een Maz sr. top op Marktplaats geloof ik. Tzt zal je er denk ik alleen nog wel een bijpassend cabinet bij willen kopen.

Ik heb pas een 65 amps ventura gekocht, die is ook erg gaaf, doet zeker wat je wilt maar die zit nieuw wel boven de prijsklasse waar je naar zoekt nu. Mocht je hem toch willen testen, PM mij even.

guitarguru
3 juli 2013, 11:35
Een Dr. Z Jr. zal je wel bevallen denk ik voor clean met net wat breakup als je hard aanslaat als je een strat hebt. Een een Les Paul kan dat ook wel maar dan moet je de Maz Sr. Hebben. Luister eens naar buddy whittington zn'n sound. Da's een Maz Sr met strat. Er staat nu een Maz sr. top op Marktplaats geloof ik. Tzt zal je er denk ik alleen nog wel een bijpassend cabinet bij willen kopen.

Ik heb pas een 65 amps ventura gekocht, die is ook erg gaaf, doet zeker wat je wilt maar die zit nieuw wel boven de prijsklasse waar je naar zoekt nu. Mocht je hem toch willen testen, PM mij even.

Ik kwam inderdaad op die Dr.Z vanwege de sound van Buddy. IK speel zelf op een Strat en Tele. De Les Paul gaat er dus uit. Heb zelf voorlopig wel evt. een 1x12 kastje voor de top.... Zal es kijken op MP.

barno
3 juli 2013, 11:45
Als de red devils twins gebruiken zou je de "poor man's twin" vibrolux kunnen gebruiken. iets stiller maar verder eigenlijk soort twin.
ik denk wel dat ze nogal wat tubescreamers gebruikten om die twins te doen breken :)

lespaulnmarshall
3 juli 2013, 11:48
Ik kwam inderdaad op die Dr.Z vanwege de sound van Buddy. IK speel zelf op een Strat en Tele. De Les Paul gaat er dus uit. Heb zelf voorlopig wel evt. een 1x12 kastje voor de top.... Zal es kijken op MP.

Die Maz Sr. Is zeker een aanrader en ligt ook binnen je budget tweedehands denk ik. Wat voor speaker zit er in die 1x12 kast? De Maz is daar nogal kieskeurig mee. Ik heb zelf een maz jr. gehad met 2x10, maar die was echt geweldig. Ik mis hem eigenlijk wel een beetje. Ooit koop ik er nog wel een denk ik. De kwaliteit van Dr Z staat kwa bouw (en kwa sound, maar dat is mijn mening natuurlijk) ook ver boven de andere amps die je noemt.

guitarguru
3 juli 2013, 11:50
Die Maz Sr. Is zeker een aanrader en ligt ook binnen je budget tweedehands denk ik. Wat voor speaker zit er in die 1x12 kast? De Maz is daar nogal kieskeurig mee. Ik heb zelf een maz jr. gehad met 2x10, maar die was echt geweldig. Ik mis hem eigenlijk wel een beetje. Ooit koop ik er nog wel een denk ik. De kwaliteit van Dr Z staat (naar mijn mening) ook ver boven de andere amps die je noemt.

In dat kastje zit een Celestion 80 watter (Rockdriver?)in, uit een Hughes en Kettner amp. Zou natuurlijk een tijdelijk lapmiddel zijn...

Kim Wilson
3 juli 2013, 11:50
Als de red devils twins gebruiken zou je de "poor man's twin" vibrolux kunnen gebruiken. iets stiller maar verder eigenlijk soort twin.
ik denk wel dat ze nogal wat tubescreamers gebruikten om die twins te doen breken :)

Ook een optie idd. Compact en redelijk draagbaar. Net iets meer dan 20 kg. Wel in de top van zijn budget.

guitarguru
3 juli 2013, 11:53
Ook een optie idd. Compact en redelijk draagbaar. Net iets meer dan 20 kg. Wel in de top van zijn budget.

Staat er 1 gereserveerd op MP. Biedingen stonden op 750 euro...

lespaulnmarshall
3 juli 2013, 11:57
In dat kastje zit een Celestion 80 watter (Rockdriver?)in, uit een Hughes en Kettner amp. Zou natuurlijk een tijdelijk lapmiddel zijn...

Daar heb ik in ieder geval geen ervaring mee. Ik heb die van mij altijd met tonetubbys gebruikt die zijn lekker donker om te compenseren voor het felle karakter van de Maz.
Als de kwaliteit van dat kastje redelijk is zou je natuurlijk een speakerswap kunnen verwegen en er iets beters in kunnen zetten ipv en andere kast kopen.

Kim Wilson
3 juli 2013, 12:14
Staat er 1 gereserveerd op MP. Biedingen stonden op 750 euro...
Dan is de waarde aardig gedaald in de laatste paar jaar. Ik kocht die van mij voor €1200. Al wil dat hoogste bod van 750 eu niet zeggen dat ie daar ook voor verkocht is.

guitarguru
4 juli 2013, 10:10
IK heb bij vd Haar wel eens een Dr.Z MAZ 38 bespeeld, en vond hem wat kil, in your face, en steriel klinken. Kunnen jullie dat bevestigen? Of wellicht is dat in een bandsituatie juist weer erg lekker? Die 38 top op MP is weer open voor biedingen trouwens...

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m690761138-dr-z-maz-senior-top.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

lespaulnmarshall
4 juli 2013, 11:42
IK heb bij vd Haar wel eens een Dr.Z MAZ 38 bespeeld, en vond hem wat kil, in your face, en steriel klinken. Kunnen jullie dat bevestigen? Of wellicht is dat in een bandsituatie juist weer erg lekker? Die 38 top op MP is weer open voor biedingen trouwens...

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m690761138-dr-z-maz-senior-top.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
Nee, dat vond ik helemaal niet. Hij kan als je zonder band speelt wel een beetje overkomen als een beetje een 'droge' basissound, zeker met een Les paul, maar wanneer je er een strat voor hangt en een paar leuke effecten (reverb, delay, boost bijvoorbeeld) in een band mix dan heb je zeker een lekkere grote, open klinkende cleam sound met een randje. Niks 'dozigs', kill, modderig of wat dan ook. Dcht een geweldige toon.
Houd er alleen wel rekening mee dat die 38w erg hard gaat. De hardste 38w die ik ooit heb gehoord denk ik. Hetzelfde met de maz jr.
Ik zou zeggen snel een bod uitbrengen op die maz 38 :)

guitarguru
4 juli 2013, 11:45
Nee, dat vond ik helemaal niet. Hij kan als je zonder band speelt wel een beetje overkomen als een beetje een 'droge' basissound, zeker met een Les paul, maar wanneer je er een strat voor hangt en een paar leuke effecten (reverb, delay, boost bijvoorbeeld) in een band mix dan heb je zeker een lekkere grote, open klinkende cleam sound met een randje. Niks 'dozigs', kill, modderig of wat dan ook. Dcht een geweldige toon.
Houd er alleen wel rekening mee dat die 38w erg hard gaat. De hardste 38w die ik ooit heb gehoord denk ik. Hetzelfde met de maz jr.
Ik zou zeggen snel een bod uitbrengen op die maz 38 :)

Hahahah, eerst zaterdag mijn Les Paul hopelijk verkopen..... Misschien toch voor die 18 watt combo gaan? Heb nog een Marshall combootje te verkopen ook.

lespaulnmarshall
4 juli 2013, 11:59
Met een strat heeft de 18w zeker genoeg headroom voor met clean met een randje. Als je de combo wilt adviseer ik om een 2x10 te nemen die klinkt naar mijn mening veel lekkerder dan een 1x12. Nou vind ik sowieso 10' speakers erg lekker klinken (vintage super reverb bijvoorbeeld) maar zeker met die maz is 2x10 the way to go. Die dr z 10' speakers zijn nog erg goed ook, dus je zult niet hoeven 'upgraden' naar tone tubby oid.
Houd er trouwens wel rekening mee dat de Maz een erg bright karakter heeft waar je welicht aan zult moeten wennen, maar op den duur vind je de juiste settings wel en dan zit je precies goed niet te bright, niet te donker.
Dr Z is iig naar mijn mening een van de beste merken als het op amps aankomt. Ik speel nu op een two rock, maar de maz doet er echt niet voor onder, hij is anders dat is alles eigenlijk. En die Maz is ook nog erg breed inzetbaar, van country twang tot jazz tot 80's hard rock /metal als je d'r een boostertje voor zet.
Wel is het trouwens misschien belangrijk om te weten dat je wel op een redelijk volume moet spelen wil je dat de preamp gain od een boostertje echt lekker gaat klinken (9 o' clock ongeveer) dat is niet heeeeel hard, maar slaapkamer volume is het zeker ook niet, dan kun je beter een overdrive gebruiken om hem te oversturem.

guitarguru
4 juli 2013, 12:05
lespaulnmarshall, hartstikke bedankt voor alle info omtrent de Dr Z!! Ik vond de maz 38 toen inderdaad erg bright. Ben overigens toen met een wellicht nog brightere amp de deur uitgegaan, een Toneking Imperial. Vond die een wat diepere basweergave hebben, echt heel mooi. Maar uiteindelijk veel te bright voor mij.

lespaulnmarshall
4 juli 2013, 12:10
Graag gedaan hoor!
Tsja, als je die maz zo los hoort dan lijkt ie ook echt heel bright maar in een band setting valt dat weer reuze mee, het is gewoon geen amp om zonder band te bespelen, en dat is overigens ook de kracht van doctor z. Geen belletjes en dingetjes gewoon een goede toon die overeind blijft en er echt uit springt in een band.
Toneking is trouwens ook heel gaaf, maar inderdaad behoorlijk bright.

LRS
4 juli 2013, 13:25
Graag gedaan hoor!
Tsja, als je die maz zo los hoort dan lijkt ie ook echt heel bright maar in een band setting valt dat weer reuze mee, het is gewoon geen amp om zonder band te bespelen, en dat is overigens ook de kracht van doctor z. Geen belletjes en dingetjes gewoon een goede toon die overeind blijft en er echt uit springt in een band.
Toneking is trouwens ook heel gaaf, maar inderdaad behoorlijk bright.

Dat maakt het kopen van een amp ook zo lastig. Dan zit je in een oefenhok bij je gitarenboer, speelt erover in je eentje, en je denkt: wow, wat een mooie, gebalanceerde sound (valt compleet weg in de bandmix), of je denkt: wat een vreselijk droog geluid, ik hoor allen maar mids (jawel, hiermee blijf je prima overeind in de bandmix). Ik vind dat lastig, en het heeft bij mij ook een paar jaar geduurd voordat ik erover uit was wat voor mij goed werkte. Amp settings thuis op zolder werken doorgaans ook niet op het podium.

lespaulnmarshall
4 juli 2013, 14:00
Dat maakt het kopen van een amp ook zo lastig. Dan zit je in een oefenhok bij je gitarenboer, speelt erover in je eentje, en je denkt: wow, wat een mooie, gebalanceerde sound (valt compleet weg in de bandmix), of je denkt: wat een vreselijk droog geluid, ik hoor allen maar mids (jawel, hiermee blijf je prima overeind in de bandmix). Ik vind dat lastig, en het heeft bij mij ook een paar jaar geduurd voordat ik erover uit was wat voor mij goed werkte. Amp settings thuis op zolder werken doorgaans ook niet op het podium.
Helemaal mee eens,
Ik heb wel zo'n 25-30 versterkers versterkers in de laatste 5 jaar gehad ook veel boutique, precies om die reden. Die Dr Z was een van de versterkers ie echt voldeed aan mijs eisen maar ja dankzij GAS is die toch nog de deur uit gegaan.

lespaulnmarshall
4 juli 2013, 14:29
Dr staat inmiddels ook een Dr Z remedy met cab op marktplaats ;)

Guitarleon
4 juli 2013, 14:30
toneking imperial?

guitarguru
4 juli 2013, 14:46
Dr staat inmiddels ook een Dr Z remedy met cab op marktplaats ;)

Boven mijn budget helaas.

guitarguru
4 juli 2013, 14:46
toneking imperial?

Al eens gehad. Niet mijn cup of tea, te bright.

guitarguru
4 juli 2013, 16:20
Heb nog es nagedacht, en ga liever voor een kleine combo dan losse top plus cabinet. Dus die Dr. Z's van MP gaan hem niet worden.

E-J
4 juli 2013, 16:37
Ik denk dat je best blij kan worden van een Deluxe Reverb of de door Kim Wilson genoemde Vibrolux Reverb. Beide zitten mooi in je budget. Ik heb zelf een Silverface Princeton Reverb (nog niet in de band getest), deze wil ik gaan gebruiken in combinatie met een Tweed Deluxe, a la Mike Campbell van Tom Petty & The Heartbreakers. Paar pedaaltjes ervoor en je hebt en waanzinnig veelzijdig setje.

Jammer dat je niet voor een top + cabinet gaat, anders had ik nog een leuke CMW Studiocage voor je... ;)

lespaulnmarshall
4 juli 2013, 16:45
Heb nog es nagedacht, en ga liever voor een kleine combo dan losse top plus cabinet. Dus die Dr. Z's van MP gaan hem niet worden.

Die Maz jr. 1x12's of 2x10's zijn volgens mij ook niet zo verschrikkelijk duur nieuw.
En mocht je toch naar een nieuwe Z gaan kijken, probeer dan ook de EZG-50 eens, da's een echt fender geluid. Ook een super amp.

guitarguru
4 juli 2013, 16:49
Die Maz jr. 1x12's of 2x10's zijn volgens mij ook niet zo verschrikkelijk duur nieuw.
En mocht je toch naar een nieuwe Z gaan kijken, probeer dan ook de EZG-50 eens, da's een echt fender geluid. Ook een super amp.

Hahah, die EZG-50 heb ik toen ook geprobeerd....................op te tillen. Loodzwaar! Nee, moet echt rond (liefst onder) de 20 kilo blijven.

lespaulnmarshall
4 juli 2013, 17:39
Hahah, die EZG-50 heb ik toen ook geprobeerd....................op te tillen. Loodzwaar! Nee, moet echt rond (liefst onder) de 20 kilo blijven.

Ja, dat is zo, dan moet je toch de maz hebben ;)
Maar... Als het ietsje meer overstuurd mag dan clean met een rand(je) dan moet je toch echt ook de 65 amps ventura proberen. Die is super licht en klinkt geweldig. 20 watt en licht als een veertje, wat minder headroom dan de maz, maar zeker de moeite waard. Kan behoorlijk hard op niveautje 'iets meer dan clean met een randje' maar ook zacht dankzij de master voltage ipv master volume.

LGK
4 juli 2013, 17:49
Deluxe reverb zou mischien wat voor je zijn. Ik heb pas een keerje de super sonic en de deluxe reverb naast elkaar uitgeprobeerd en vond de deluxe reverb veel beter klinken. Alleen wel 1 kanaal... Maar dan nog voor mij DR ver boven SS

Succes!

guitarguru
5 juli 2013, 00:00
Deluxe reverb zou mischien wat voor je zijn. Ik heb pas een keerje de super sonic en de deluxe reverb naast elkaar uitgeprobeerd en vond de deluxe reverb veel beter klinken. Alleen wel 1 kanaal... Maar dan nog voor mij DR ver boven SS

Succes!

OKay, die 2 had ik zelf ook wel eens naast elkaar willen horen ja. Ga ik toch binnenkort eens doen.

guitarguru
5 juli 2013, 00:01
Ja, dat is zo, dan moet je toch de maz hebben ;)
Maar... Als het ietsje meer overstuurd mag dan clean met een rand(je) dan moet je toch echt ook de 65 amps ventura proberen. Die is super licht en klinkt geweldig. 20 watt en licht als een veertje, wat minder headroom dan de maz, maar zeker de moeite waard. Kan behoorlijk hard op niveautje 'iets meer dan clean met een randje' maar ook zacht dankzij de master voltage ipv master volume.

65 amps is wel erg duur toch? Inderdaad mag het wel ietsje meer oversturen dan clean met een randje hoor. Het gilt er soms over....:crazyhappy:

lespaulnmarshall
5 juli 2013, 13:57
65 amps is wel erg duur toch? Inderdaad mag het wel ietsje meer oversturen dan clean met een randje hoor. Het gilt er soms over....:crazyhappy:

Dacht ik ook, maar die ventura is best sherp geprijsd. Max guitar verkoopt ze. Mocht je de combo 2e hands kunnen vinden dan ligt ie wel redelijk in je budget denk ik. Van mijn top was de vraagprijs 2e hands 1045 euro.
Als je die van mij eens wilt proberen, PM gerust hoor! Maar, die van mij gaat voorlopig de deur niet uit hahaha.
Edit: die ventura doet trouwens helemaal niet onder voor de andere amps die 65 maakt ookal is hij behoorlijk laag geprijsd.

guitarguru
5 juli 2013, 20:33
Bedankt voor jullie input so far. Nu komt de anti-climax echter .. Ik kan geen afstand doen van mijn Les Paul. Gisteren weer geoefend met mijn Strat, maar moet te veel werken om er iets behoorlijks uit te persen. Vandaag die opgepoetste en in de koffer zittende LP weer gepakt, en dat speelt toch wel als een trein. IK heb kleine handjes en de frets zitten op die LP dichter op elkaar en de snaarspanning is veel lager. Tel daarbij op de sustain en de body in je geluid, en ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik hem bijna had verkocht... Tis dat de hoogste bieder zich ineens terugtrok.
Die nieuwe amp die komt er nog wel eens, maar niet van de opbrengst van mijn Gibson :makeup:

Tja voorlopig even geen nieuwe amp dus. Thanx again!

lespaulnmarshall
5 juli 2013, 21:10
Bedankt voor jullie input so far. Nu komt de anti-climax echter .. Ik kan geen afstand doen van mijn Les Paul. Gisteren weer geoefend met mijn Strat, maar moet te veel werken om er iets behoorlijks uit te persen. Vandaag die opgepoetste en in de koffer zittende LP weer gepakt, en dat speelt toch wel als een trein. IK heb kleine handjes en de frets zitten op die LP dichter op elkaar en de snaarspanning is veel lager. Tel daarbij op de sustain en de body in je geluid, en ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik hem bijna had verkocht... Tis dat de hoogste bieder zich ineens terugtrok.
Die nieuwe amp die komt er nog wel eens, maar niet van de opbrengst van mijn Gibson :makeup:

Tja voorlopig even geen nieuwe amp dus. Thanx again!

Ik geef je groot gelijk een LP moet je alleen verkopen als je er een betre LP voor terug gaat kopen! Nu moet ik zeggen dat ik pas een suhr classic (Strat model) heb gekocht en ik alleen nog op dat ding speel, maar ik weet zeker dat ik over een maandje of twee even veel op m'n les paul of ES zal spelen als op de Suhr. Ik kon eerst nooit zo goed met strats overweg maar deze suhr speelt simpelweg geweldig, even goed als een LP of beter zelfs, maar wel anders natuurlijk anders had ie wel een les paul geheten.

Robin...
6 juli 2013, 12:14
Ik heb de supersonic 60watt. Zeer tevreden mee voor die blues sound. Gaat ook lekker hard met genoeg headroom. Op 7 begint hij te scheuren op de vibrolux kanaal en op de bassman kanaal iets eerder op mijn strat. Er zitten ook 2 gain knoppen op waarbij je gelijk texas blues krijgt en op hogere gain krijg je meer rock. hij heeft een goeie scheur voor een fender versterker. Veel beter dan de hot rod versterkers van fender. Ik heb er ook veel mee opgenomen voor een producer van me. Helaas mag ik dat nog niet laten horen. Pedalen pakt hij ook heel goed op. Ik heb er altijd een ts9, full drive 2, voodoo lab micro vibe en een wah wah natuurlijk voor. Hij pakt ook pedalen goed op het scheur kanaal. Hierdoor kan je een ts9 ervoor gooien of een micro vibe erbij om lekker te Jimi Hendrixen. Het voordeel is dat ik overal kan spelen zonder dat ik te weinig volume heb of podium volume. Ik gebruik hem thuis ook maar voor in een flat is hij te hard. Helemaal opengedraaid word hij echt heel bruut. Maar wel wat aan de modderige kant.

De 22 watt variant is wel veel minder dan de 60 watt vind ik zelf. De 60 watt is beter gebouwd en er zitten 6l6 eind buizen in in plaats van 6v6 eind buizen. Ik vind hem ook dunner klinken en minder body hebben dan de 60 watt variant.

Mitch
6 juli 2013, 13:01
Ik zag dit topic nu pas, lees het, verbijt me als ik zie dat je je LP wil verkopen maar.... gelukkig :D

Minder voor de hand liggende tips achteraf: de Brunetti Maranello is érg licht. Stevige sustain op het lead kanaal en een helder, licht crunchy clean kanaal.
Rocker 30 van Orange zit een beetje in het verlengde daarvan, behoorlijk middy echter in tegenstelling tot de Maranello, maar wel op een lekkere manier. Weet daar alleen het gewicht niet van.
Duurdere opties zijn er genoeg natuurlijk, maar die laten we maar achterwege.

guitarguru
7 juli 2013, 11:21
Ik zag dit topic nu pas, lees het, verbijt me als ik zie dat je je LP wil verkopen maar.... gelukkig :D

Minder voor de hand liggende tips achteraf: de Brunetti Maranello is érg licht. Stevige sustain op het lead kanaal en een helder, licht crunchy clean kanaal.
Rocker 30 van Orange zit een beetje in het verlengde daarvan, behoorlijk middy echter in tegenstelling tot de Maranello, maar wel op een lekkere manier. Weet daar alleen het gewicht niet van.
Duurdere opties zijn er genoeg natuurlijk, maar die laten we maar achterwege.

Hee Mitch! Tja, gisteren een bluesgig gedaan met mijn LP. Man, wat een vette sound zeg. Lekkere Peter Green en Paul Kossoff licks de kroeg in gesmeten. Alleen die amp...... Ik heb dus een Marshall Haze. Klinkt en voelt lang niet verkeerd, maar hij is wat donker gevoiced. Zeker met die LP wordt het wel erg duister. Ik mis sprankeling en openheid. Vandaar dat ik toch zoek naar een meer Fenderish geluid. Ik wil toch es binnenkort b.v. ook een Deluxe Reverb testen. Mocht er een Maranello staan, zal ik die meenemen in mijn zoektocht. Orange vind ik inderdaad heerlijk voor rock, maar lijkt mij voor mij nu ongeschikt.

jannest
7 juli 2013, 18:11
ik snap dit soort vragen niet
maar dat zal wel aan mij liggen

guitarkid
12 juli 2013, 21:02
Heb wel es een Delta Blues gehad, en die was toen erg okay...


Klaar toch......??? Daar hoeven we dan dus geen pagina's lang over te brainstormen! ;)
Ik heb er inmiddels twee.

guitarguru
12 juli 2013, 21:26
Klaar toch......??? Daar hoeven we dan dus geen pagina's lang over te brainstormen! ;)
Ik heb er inmiddels twee.

Ja zo simpel kun je het leven maken.. Ik heb alleen geen lekker gevoel bij dezelfde amps terugkopen. Heb hem toen ook niet voor niks weggedaan denk ik dan maar. Het is ook gewoon de kick van weer es iets nieuws proberen en/of bezitten. GAS heet dat toch?

Ik zit de laatste tijd erg veel naar Buddy Whittington te kijken op YT. Hij speelt op dr. Z amps, en zo'n MAZ 18 wil ik zeker eens gaan uittesten. Ook een Tweed Deluxe heeft mijn belangstelling. Maar ja, als arme ZZP'er zal het voorlopig nog wel toekomstmuziek blijven. Zo jammer.......

lespaulnmarshall
12 juli 2013, 21:46
Ja zo simpel kun je het leven maken.. Ik heb alleen geen lekker gevoel bij dezelfde amps terugkopen. Heb hem toen ook niet voor niks weggedaan denk ik dan maar. Het is ook gewoon de kick van weer es iets nieuws proberen en/of bezitten. GAS heet dat toch?

Ik zit de laatste tijd erg veel naar Buddy Whittington te kijken op YT. Hij speelt op dr. Z amps, en zo'n MAZ 18 wil ik zeker eens gaan uittesten. Ook een Tweed Deluxe heeft mijn belangstelling. Maar ja, als arme ZZP'er zal het voorlopig nog wel toekomstmuziek blijven. Zo jammer.......

Als je die LP nog kwijt wilt, ik ben op zoek naar een LP, maar... Of het mij m'n 65 amp waard is met wat bijleg van mijn kant... Dat weet ik nog niet...

guitarkid
13 juli 2013, 09:12
Ja zo simpel kun je het leven maken.. Ik heb alleen geen lekker gevoel bij dezelfde amps terugkopen. Heb hem toen ook niet voor niks weggedaan denk ik dan maar. Het is ook gewoon de kick van weer es iets nieuws proberen en/of bezitten. GAS heet dat toch?


Ik herken dat wel. Ik heb jaren geleden ook al eens een DB gehad, maar vond hem toen niet zo allround (en ik had ook te weinig verstand van een goed buizengeluid, denk ik, met al die digitale multi-fx die toen opkwamen). Min of meer toevallig ruilde ik er een paar jaar geleden één met een andere versterker en ik was compleet om! Prima buizenbak met mooi clean en een meer dan prima crunchkanaal, zeker i.c.m. een goede booster. Maar ik realiseer me dat er meer op de markt is en ik heb ook nog wel wensen.... ;) Voor het geld vind ik ze echter ongeëvenaard, zeker als je ze gekocht hebt voor de prijs die ik er voor betaald heb!

guitarguru
13 juli 2013, 09:20
Lespaulnmarshall, die 65 amps Ventura, is dat nou een topje of een combo?

guitarguru
13 juli 2013, 09:44
Die Ventura beluisterd op de 65 amps site, maar hij heeft nauwelijks cleane headroom, en ik vind in het algemeen hun amps wat scratchy klinken.... Niet helemaal mijn ding dus.

guitarguru
13 juli 2013, 09:57
Peavey Deltablues te koop. 450 euro. Nieuw, maar jaren in de winkel gestaan als demomodel en geen garantie.... 2x10 configuratie.. (tov 15 inch?). Tja.

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m694592980-peavey-deltablues-210-demo-model.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

lespaulnmarshall
13 juli 2013, 09:57
Die Ventura beluisterd op de 65 amps site, maar hij heeft nauwelijks cleane headroom, en ik vind in het algemeen hun amps wat scratchy klinken.... Niet helemaal mijn ding dus.
Hij heeft zeker wel genoeg headroom!! Met een strat of tele blijft ie clean met de master votage en volume op 10. Met de bump erbij heb je clean met een randje en als je dan de 2e gainstage erbij schakelt heb je een dikke overdrive.
Het is overigens een top.
Ik zal even naar die clip(s) op de 65 amps site luisteren, maar scratchy is denk ik wel de laatste term die ik zou gebruiken om hem te omschrijven. ;)

lespaulnmarshall
13 juli 2013, 10:01
Even snel gekeken op de site van 65. Klinkt erg dun en schel, helemaal niet zoals ie in het echt klinkt, maar Youtube doet versterkers natuurlijk ook geen eer aan.

geert1976
14 juli 2013, 15:49
heb een Carvin Nomad 112 gekocht, is een compacte 50 watt buizenbak.
2 kanaals en het clean kanaal blijft goed clean, ook op hogere volume en heeft een prima spring reverb aan boord.

Prima versterker voor jazz en blues.

In NL een beetje moeilijk verkrijgbaar, maar als je er eentje tegenkomt, wellicht de moeite waard om te proberen.
2e hands moet je er eentje op de kop kunnen tikken voor prijzen tussen de E 500,00 a E 700,00 euro.

guitarguru
19 juli 2013, 19:36
Kleine update: had het merk zelf gelukkig ook al genoemd in openingspost en nog een paar mensen....... Dus toch geen Fender-achtige geworden. Het is de VOX AC30CC1 geworden!! Lekkere karakterbak met massa's ballen aan boord, maar ook subtielere klanken. Beide kanalen gelinked het lekkerst vind ik. Klinkt echt super met mijn Tech21 Liverpool pedaal, voor meer gainy solosounds. De galm is tamelijk ruk, maar goed ik heb hiervoor een mooie T-Rex Roommate.
Het enige grote nadeel.......................jawel hoor................is de draagbaarheid. Denk dat ie gauw 25 kilo of meer weegt. Heb om die reden vroeger al eens een 2x12 versie daarvoor weggedaan (was echt niet te tillen..). Tja, met mijn opvouwbare steekwagentje komen we ook een eind hoop ik dan maar.

guitarguru
19 juli 2013, 19:57
Oh ja fotootje!!

http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/DSC00071_zps8d5b5aa0.jpg

Mitch
19 juli 2013, 22:56
Meer dan 25kg inderdaad :D
Maar goed, alle zoektochten eindigen uiteindelijk bij een AC30, dus gefeliciteerd ;)

guitarguru
20 juli 2013, 09:52
Meer dan 25kg inderdaad :D
Maar goed, alle zoektochten eindigen uiteindelijk bij een AC30, dus gefeliciteerd ;)

Ik kom er inderdaad steeds weer op terug :seriousf: Na een Korg 2x12 bak en een CCH top dus nu de CC1. Voelt als thuiskomen.

Gearjunkie
20 juli 2013, 12:49
Gave collectie!!!