PDA

View Full Version : Engl Powerball V1 overleden?



avanheusden
3 juli 2013, 09:17
Goedemorgen allen!
Lang geleden dat ik hier wat neergezet heb!

Met veel plezier speel ik al een jaar of 2 met een powerball.

Een tijdje geleden begon deze wat bijgeluiden te produceren, totdat er van het een op het andere moment alleen nog maar kraak en rommel te horen was op beide lead kanalen. Dit ook nog eens op een krap kwart van het volume vergeleken met het clean kanaal.

Tijd om de buizen te vervangen. Die zaten er al in toen ik hem kocht, dus na ruim 2 jaar mag dat wel een keer.
Meteen een 2tal switches die wat rommelden vervangen (die ik overigens gratis opgestuurd kreeg van Engl, met grote dank aan de importeur).

Helaas hebben nieuwe voor- en eindbuizen, nieuwe switches en een goede schoonmaakbeurt niets geholpen. Het probleem blijft.

De versterker is van voor naar achter, van links naar rechts EN van onder naar boven helemaal nagekeken en doorgemeten: we komen er niet uit :(

Iemand een idee?

Dutch66
3 juli 2013, 10:18
Goedemorgen allen!
Lang geleden dat ik hier wat neergezet heb!


aantal berichten 1 ??..., nevertheless ;

Je zult echt wat meer informatie moeten geven voor je een (zinvolle) reactie kunt verwachten,
om te beginnen is het schema even (mee)posten altijd wel handig..

Verder, wat heb je precies gemeten en wat waren de resultaten ?

7ender
3 juli 2013, 10:26
....."Lang geleden dat ik hier wat neergezet heb!".....

Dat klopt exact ,....het betrof toen een registratie in jan. 2010 :dontgeti:

cluseau
3 juli 2013, 18:04
Kan toch niet zo moeilijk zijn. Om te beginnen, wat meet je voor spanning op je eindbuizen? Hoor je een brom als je je oor tegen de speaker houd? Er moet toch iets zijn wat je hebt waargenomen als je hem van boven tot onder hebt doorgemeten?

HaroldA
3 juli 2013, 20:08
Kan toch niet zo moeilijk zijn.

Zou je denken inderdaad. :soinnocent:

7ender
4 juli 2013, 00:18
Wát hebben jullie precies nagemeten van dat "helemaal" ? :dontgeti: