PDA

View Full Version : laatst een demo opgenomen en ben mezelf tegengekomen...



Nocki
17 januari 2002, 21:58
hoi

we hebben laatst een demo opgenomen en vind dat ik niet zo goed ben als dat ik dacht.
vooral mijn geluid klinkt nergens naar vind ik... we hebben pro opgenomen in een goede studio maar oik had wat effecten aanstaan (later wel uitgezet ) dit was de eerste keer dat we dit deden en wil echt naar een goede buizen preamp toe in plaats van een preamp met fx

hoe vonden jullie je eerste opname en wat heb je daarvan geleerd en veranderd???

Nocki
<><

Jimi Hendrix
18 januari 2002, 08:38
Je moet dr gewoon vanuit gaan dat het veel tijd kost om iets goed(s) op te nemen.
Zo trek ik rustig 2 dagen uit voor een solootje van zeg 30 seconden, als het moet.
Meestal gaat het in een middag. (incl plaatsen van mics enzo).
Het gaat erom dat je op het moment van opname nooit zegt: ach, het is wel goed zo.
Blijf dus kritisch, dan krijg je een resultaat waar je ook na meerdere keren luisteren achter kunt staan!

sleep_to_saturate
21 januari 2002, 15:45
Inderdaad je moet er echt zeker van zijn dat het er perfect op staat, anders gewoon nog een keer proberen.
Ik ben 3 maanden bezig geweest de fouten die we in de opnames hadden gemaakt recht te trekken, en nog ben ik er niet tevreden over.
Je moet er een ruime tijd voor uittrekken.
En veel testen voordat je gaat opnemen of alle microfoons goed op de opname komen, verhouding van volumeverschillen, Phasing van de drums.
Het heeft echt veel oefening nodig om een opname vlekkeloos te laten verlopen. Elke poging leer je weer wat van moet je maar zien.

bonecollector
23 januari 2002, 16:48
Ik heb in december een demo ingespeeld en dat is redelijk verlopen. Hij is trouwens nog niet afgemixt, maar wat ik van de band terug hoorde klonk het aardig. T was voor mij ook de eerste keer, maar aldoende leert men. Alle begin is moeilijk. Ik denk dat er zo meerdere mensen over denken.

F00L
7 februari 2002, 16:27
Wij hebben met de band afgelopen zondag onze eerste demo opgenomen, met een minidiscrecoder met goeie mic, die gewoon neergezet in de oefenruimte en opgenomen. Over de kwaliteit (het is maar een demo!) was ik wel te spreken, maar ons spel was echt zwaar kut. Wat eigenlijk tegenvalt is dat je eigenlijk gewoon geen een foutje mag maken.
Als het effe kan gaan we zondag weer.
ow ja, neem er de tijd voor, drie uur is erg kort :smile:

Cartman
8 februari 2002, 20:33
Op 2002-02-07 16:27, schreef F00L:
Wij hebben met de band afgelopen zondag onze eerste demo opgenomen, met een minidiscrecoder met goeie mic, die gewoon neergezet in de oefenruimte en opgenomen.



Kun je ook gewoon met je microfoon die aan de koptelefoon vast zit via de mic-plug gaan opnemen? De kwaliteit zal wel niet zo geweldig zijn, maar het is gewoon 'ns om te luisteren en aan andere mensen te láten luisteren (muzikanten, leraar enz) om te kijken hoe we spelen, én hoe het beter kan.

Thnks!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cartman op 2002-02-08 20:35 ]</font>

Nocki
8 februari 2002, 20:36
Tja leuk en aardig allemaal maar we zijn een studio ingegaan voor de demo. op al die andere manieren krijg nje niet echt een goed resultaat.

Iceman
21 april 2002, 11:20
Nocki, dat je kritisch bent over jezelf en je geluid vind ik alleen maar positief, de drang om te verbeteren is wat iemand goed maakt, men wordt niet als gitaargod geboren.
Later zul je je "fouten" waarderen. Succes.

Dila&Kitaar
21 april 2002, 13:06
Dila: van mijn eerste demo heb ik geleerd dat ik wel redelijk gitaar speel maar dat ik helemaaaal niet kan zingen :razz:

Krullo
23 april 2002, 14:07
In een studio komt het allemaal neer op ervaring en ook erg op de mensen waar je meer werkt (ik bedoel een evt. producer en de man die achter de knoppen zit). Ook dingen als effecten gebruiken tijdens!! het opnemen is een kwestie van ervaring, pas na een aantal keren weet je de uitwerking hiervan. Verder moet je erg precies te werk gaan en je partijen zo perfect mogelijk spelen, ga er van uit dat het niet klinkt zoals je wilt na de opname, maar hou er ook rekening mee dat wat je hoort niet uiteindelijk op de cd komt, dit wordt immers nog gemixed. Wat als laatste erg belangrijk is en wat veel bandjes vergeten, is dat je de nummers eigenlijk al bijna tot in perfectie moet hebben uitgewerkt voordat je de studio induikt. Hiermee doel ik op de geluiden die je denkt te gaan gebruiken, maar vooral ook de partijen, die van jezelf en let op de afstemming van jou partij op die van je collega's. In een studio kunnen deze partijen meer wringen dan op het podium, puur omdat je het nu beter hoort. Kortom: hoe meer ervaring, hoe beter en het is noodzakelijk om fouten te maken maar vooral om er van te leren!!

bert k
19 januari 2006, 11:10
Leuke reactie op een topic van 4 jaar oud...:D

VooDoo
19 januari 2006, 15:20
Leuke reactie op een topic van 4 jaar oud...:D

Dacht al, waar heeft hij zichzelf nou weer gevonden :p

johantipker
20 januari 2006, 10:01
Nix gezegd!