PDA

View Full Version : Replifex gescoord



telecastermaster
2 juli 2013, 22:05
Afgelopen week voor 81,75 euro (75 euro + 6,75 verzendkosten) een een Rocktron Replifex gekocht van Gitaarmarkt.
Ik heb er altijd hele goeie verhalen over gelezen en kon 'm voor dat geld niet laten liggen. Er zat geen adapter bij en de aan/uit knop doet het niet maar een Replifex voor de prijs van een pedaaltje leek me een goeie deal; zelfs voor een 15 jaar oude effectsprocessor. (Volgens mij lagen die indertijd voor 1800 gulden in de winkel).

Ik heb enkel nog de presets uitgeprobeerd maar hij bevalt eigenlijk heel goed.
De reverbs zijn heel matig en zijn echt verouderd, maar de modulaties zijn nog steeds erg goed.
Bijzonder goed vind ik de rotary speaker. Eigenlijk de beste die ik heb (beter dan mijn Lexicon MPX-1); heel organisch. Verder ook goeie phasers.
Er zit ook nog een uitgebreide parametrische EQ op begrijp ik, en daar houd ik van (echte mannen gebruiken een parametische EQ). ;)
De delays bevielen me ook, hoewel ik las dat die van de intellifex nog beter zijn. Maar zeker nog heel bruikbaar anno 2013.
Kortom, ik kan weer even experimenteren (lees: spelen).

Alleen zijn de presets wel erg wet (verkoopt zeker beter?).
Nu moet ik maar eens in de parameters duiken.
Ik las dat ie niet zo moeilijk te tweaken is (i.t.t. mijn MPX-1).
Laten we hopen dat het klopt.

paulusdeBKB
3 juli 2013, 17:44
De interface van Rocktron apparaten is even wennen, maar je hebt na 2-3 sessies wel door hoe het een ongeveer zit. Replifex is inderdaad een topapparaat, als je met de blikkerige reverb kunt leven. Weet je al of en hoe je hem in je setup gaat integreren?

Liquid_Metal
5 juli 2013, 08:39
Nice, dat schijnen inderdaad topapparaten te zijn en dit is echt geen geld. Ik ben ook benieuwd wat je plannen voor gebruik van het toestel zijn.

telecastermaster
5 juli 2013, 16:29
Hij staat nu in de fx-loop van een combo en voorlopig laat ik 'm daar maar even staan, om eens lekker me te experimenteren.

Ik heb trouwens begrepen dat ie een analoog signaalpad heeft met daarin de effecten en een digitaal signaalpad met daarin de Hush, EQ en compressor. Interessant.

Thiez
5 juli 2013, 16:42
Ik heb zelf ook de replifex gehad. Opzich heel gave module met goede effecten. Bij mij is hij uiteindelijk weg gegaan vanwege de hoeveelheid aan parameters per effect. Het was voor mij wat te veel tweaken eraan.

Henri H
5 juli 2013, 19:52
ALS je een FX loop hebt, is het één van de betere multi-effects, met minder tonesuck dan de G-Major (eerste versie) zeggen ze.
Ik heb er ook één gehad, maar vind losse pedalen uiteindelijk toch prettiger/eenvoudiger werken.
Ik heb nog wel een Intellifex liggen, die ik niet gebruik, maar die gaat niet weg. Daar wil ik nog wel 's wat mee gaan doen misschien....

Thiez
5 juli 2013, 23:09
Daar wil ik nog wel 's wat mee gaan doen misschien....

Voor je het weet staat heel je kamer vol met zulke objecten ;) Gitaristenkwaaltje denk ik

tnijland
5 juli 2013, 23:18
De Intellifex (en waarschijnlijk de replifex) is idd een redelijk transparant klinkende effect processor. Echter, veel mensen houden juist weer van de special sound van TC effecten zoals de Gmajor waardoor men het vaak helemaal niet zo erg vindt dat er kleuring (lees bewerking) van de sound plaats vind.

Tonesuck is imo dan ook een enigszins misplaatst begrip omdat bij een seriële loop in ALLE gevallen tonesuck optreedt tenzij het apparaat een echte true-bypass kent. Er is namelijk geen perfecte AD/DA converter. Wil je dit voorkomen, dan moet je een parallelle analoge looper nemen maar dan heb je weer het nieuwe probleem dat het juist mixen van meerdere effecten moeilijk wordt (multi-fx digitale mix vs. parallelle loop analoge mix).

Het leven is een dilemma ;-)

Henri H
6 juli 2013, 01:13
Voor je het weet staat heel je kamer vol met zulke objecten ;) Gitaristenkwaaltje denk ikTot nu toe valt dat wel mee, enkel een Intellifex en wat pedaaltjes vnl. Ibanez 10 series. Oh ja, en nog een ietwat aftandse FC-50. Ach, wat kan ik daarvoor krijgen als ik het verkoop? Wellicht komt het nog 's van pas....

Thiez
6 juli 2013, 17:44
Tot nu toe valt dat wel mee, enkel een Intellifex en wat pedaaltjes vnl. Ibanez 10 series. Oh ja, en nog een ietwat aftandse FC-50. Ach, wat kan ik daarvoor krijgen als ik het verkoop? Wellicht komt het nog 's van pas....

Zo denk ik er inderdaad ook vaak over. Soms is de 2e hands prijs zo lang dat ik het liever in de kast laat liggen voor die ene keer in het jaar dat je het eens gebruikt.