PDA

View Full Version : Nieuwe versterker (combo)



safu
2 juli 2013, 17:56
Hallo iedereen!

Ik ben op zoek naar een (nieuwe) buizen combo. Ik speel vooral in de huiskamer dus liefst niet te luid.
Ik speel een beetje van alles, maar vooral Rock en Metal.Deze amp moet zeker 2 channels hebben, en een goede clean. Mijn budget is 1000 euro.
Ik dacht aan een Thunderverb of een Rockerverb?
Alvast bedankt!

caliban
3 juli 2013, 00:46
Grappig dat je blijkbaar jezelf tot Orange beperkt in de zoektocht voorlopig. Eerst en vooral als je metal wil spelen, vind ik head en cabinet wat meer aan te raden, gezien je dan voor een closed back cabinet kan kiezen. Klinkt vind ik altijd beter als je echt heavy dingen wil spelen.
Kijk verder eens naar een aantal Engl versterkers, tweedehands zijn een thunder of screamer in principe bijvoorbeeld al voor minder dan de helft van je budget te vinden.

almarvk
3 juli 2013, 12:58
En anders gewoon een oude vertrouwde Peavey 5150 combo. Heb je nog heel wat budget over om wat leuks mee te doen.

En wat Caliban zegt; met closed back kan je net wat meer punch eruit halen voor metal.

arcane
3 juli 2013, 15:47
Check ook als je kunt de Bogner Alchemist. Erg mooi Fender clean en een hele dikke vette scheur. Deze is alleen nog maar 2e hands te verkrijgen, maar wel weer voor veel minder dan €1000,-.
Ook klinkt de amp op laag volume nog steeds erg lekker. Schakelbaar van 40 Watt terug naar 20 Watt. Maar zelfs op de 40 Watt stand is het op laag volume nog lekker.

Ik heb zelf de 1x12 combo versie. Er is ook een 2x12 versie en een top. De 1x12 wordt geleverd met een v30 speaker.
Hier een voorbeeld van metal met een Alchemist (welliswaar via de een top)

http://www.youtube.com/watch?v=4h8wFOF-hbs