PDA

View Full Version : Guitar Looping #15: Direct in pedalenbord met de Tech 21 Liverpool



Eezz
2 juli 2013, 12:20
Ik heb onlangs een Tech 21 Liverpool op de kop getikt in de hoop een direct in pedalenbord te creëren, voor gigs met in ears waar het meezeulen van twee amps + speaker simulators als teveel van het goede voelt. En ook als backup voor m'n normale rig.

Het mooie van een amp sim in pedaalvorm is dat je het tussen je drives en je (stereo) modulatie/delay/reverb effecten kunt plaatsen.


https://www.youtube.com/watch?v=c-_kX1a2GNM

Cageman
2 juli 2013, 15:06
Klinkt lekker! Je solo-geluid vind ik ook origineel en fris. Ik heb gelijk spijt dat ik mijn whammy verkocht heb. Tof dat dat allemaal uit zo'n klein kastje komt:cooler: De muziek doet me trouwens erg denken aan het laatste album van Anathema (check ook de solo in Beginning of the End).

Eezz
2 juli 2013, 16:41
De muziek doet me trouwens erg denken aan het laatste album van Anathema (check ook de solo in Beginning of the End).

Lekkere solo, dat zou wel eens dezelfde gitaar kunnen zijn die Guthrie Govan heeft gebruikt voor zijn fenomenale solo op Drive Home van Steven Wilsons The Raven that refused to sing. Die gitaar is van Wilson zelf en laat die nu ook Anathema hebben geproduceerd.

Ik kende de band niet, ik ga het eens checken!

vulvasonic
2 juli 2013, 21:33
Wat een waanzinnig gaaf sologeluid!

pasqual
2 juli 2013, 23:02
Gast, dit is echt super mooi! Het verveelt geen seconde!

Mitch
2 juli 2013, 23:03
't Is sowieso weer een geniaal clipje maar die wah+whammy springt er nog wel effe uit ja. :cooler:
Ik heb zelf een tijdje de oudere Tech21 gebruikt, de GT2, maar dat klonk lang niet zo overtuigend als dit.

Jedeel
3 juli 2013, 00:02
Gast, dit is echt super mooi! Het verveelt geen seconde!

Ben ik het hélemaal mee eens.
(Zeker na het beluisteren van wat filmpjes van ene lombokman....... aah.... daar mag ik dit topic niet mee 'besmeuren'.....:sssh:)

den titten
3 juli 2013, 22:43
Hoewel dit mijn genre muziek niet is, is dit van begin tot eind leuk om te horen en te zien. Prachtig staaltje !

paulusdeBKB
4 juli 2013, 11:10
Heel cool! Paar vraagjes:
- De ingespeelde partijtjes 'ducken' automatisch nadat je ze hebt ingespeeld. Regel je dat met recording vs playback levels?
- Na de initiële vamp komt er ineens een kick bij. Ik zie je dat niet bedienen met je voet oid. Hoe heb je dat geflikt?

Eezz
4 juli 2013, 11:22
Heel cool! Paar vraagjes:
- De ingespeelde partijtjes 'ducken' automatisch nadat je ze hebt ingespeeld. Regel je dat met recording vs playback levels?
- Na de initiële vamp komt er ineens een kick bij. Ik zie je dat niet bedienen met je voet oid. Hoe heb je dat geflikt?

Dank je!

-Dat ducken ontstaat omdat ik de level van de loop iets zachter dan 100% heb staan. Dat is een goede manier om te zorgen dat dat wat ik op dat moment speel in ieder geval hoorbaar is.
-Ik heb een kick geprogrammeerd in Cubase met Native Instruments 60's Drummer. Die heb ik daarna in de Jamman geladen met de Jamman software. Ook al zie je het niet ik activeer de kick wel degelijk met mijn (linker) voet. In maat 8 van de intro druk ik op play waarna de kick begint te lopen en in maat 9 druk ik nog een keer op ook op te nemen.