PDA

View Full Version : dilemma: Les Paul Studio of Tokai Love Rock



niels5150
26 juni 2003, 10:51
Ik zit met een probleem. Ik wil zowiezo een les paul model, dus das duidelijk. Nu kan ik 2dehands een mooie les paul studio kopen (met de dikke body) voor 800 euro. Ik kan voor 1000 euro een nieuwe tokai love rock japan kopen (model ala les paul standard). Welke gitaar zou nou beter zijn? Ik kan ze niet naast elkaar beluisteren, dus dat gaat niet.
Ik heb een vermoeden dat de Les paul studio uit '95 met zijn zelfde specs, elementen, houtsoorten als de LP standard dichter in de buurt komt bij wat ik zoek dan de Tokai imitatie. Wat denken jullie?

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 11:09
volgens mij is 1000 euro voor een love rock wel heel veel? Ik dacht dat ze een paar honder euro goedkoper waren....

iam
26 juni 2003, 11:47
de koreaanse zijn idd een paar honderden euro goedkoper
japanse zijn echter van betere kwaliteit?

Droffie
26 juni 2003, 14:11
Ik zou voor de Studio gaan. Waarom nep kopen als je echte kan hebben? De studio's zijn volgens de praktische de dezelfde specs gebouwd als de standards. Studio's hebben dezelfde elementen and mahony body als standards. Geen kniezo die het verschil hoord tussen een studio en een standard.

succes

niels5150
26 juni 2003, 16:50
ik ben vandaag even bij peter verspuy geweest in rotterdam zuid. 3 les pauls geprobeert. Een studio (oude versie met dunnere body) een standard (zwarte) en een custom (peperduur$$$)!

Allereerst heb ik de studio ingeplugt en werdt getrakteerd op een behoorlijke dosis sustain en toon. Scheuren als de beste, maar clean nog net niet dik genoeg. Zal denk ik met de dunnere body te maken hebben, en hij stond ook niet super afgesteld.

De Standard speelde als een droom, zag er fantastisch uit, mooiere inlay, binding etc. Nog wel de oude standard, dus niet de nieuwe met de burstbuckers, maar deze elementen rocken! en clean een stuk dikker dan de studio.

Als laatste heb ik een les paul custom uit de vitrine gejat. Waanzinnig mooi ding om te zien als je van tierelantijntjes houdt, maar ik vond hem iets minder als de standard spelen en klinken. En hij was 2 keer zo duur.

Studio kostte 1349 euro, standard 2400, en custom 4800 ofzo.

2400 heb ik niet over voor een les paul, ookal is dat ding te gek. Dus ik denk toch een 2dehands studio met dikke body of standard.

Droffie
26 juni 2003, 17:01
ik ben vandaag even bij peter verspuy geweest in rotterdam zuid. 3 les pauls geprobeert. Een studio (oude versie met dunnere body) een standard (zwarte) en een custom (peperduur$$$)!

Allereerst heb ik de studio ingeplugt en werdt getrakteerd op een behoorlijke dosis sustain en toon. Scheuren als de beste, maar clean nog net niet dik genoeg. Zal denk ik met de dunnere body te maken hebben, en hij stond ook niet super afgesteld.

De Standard speelde als een droom, zag er fantastisch uit, mooiere inlay, binding etc. Nog wel de oude standard, dus niet de nieuwe met de burstbuckers, maar deze elementen rocken! en clean een stuk dikker dan de studio.

Als laatste heb ik een les paul custom uit de vitrine gejat. Waanzinnig mooi ding om te zien als je van tierelantijntjes houdt, maar ik vond hem iets minder als de standard spelen en klinken. En hij was 2 keer zo duur.

Studio kostte 1349 euro, standard 2400, en custom 4800 ofzo.

2400 heb ik niet over voor een les paul, ookal is dat ding te gek. Dus ik denk toch een 2dehands studio met dikke body of standard.
Als 't goed is zijn de elementen van die Studio en die standard die je bespeeld hebt 't zelfde. Het feitelijke geluidsverschil tussen de twee zit 'm puur in dikte houtsoort en hardware. Boze tongen beweren zelfs dat om onverklaarbare redenen de Studio beter klinkt dan de (oude standard). Nieuwe standard met burstbuckers klinken duidelijk anders.

Ik vond de studio ook te gek klinken maar ben toch voor de nieuwe standard gegaan. Die BB pups, man hemels gewoon. "t is maar net wat je er voor over hebt.
Succes met je nog aan te kopen studio. wel pics posten als je hebt he?

gr
D

niels5150
26 juni 2003, 17:34
welke studio heb je geprobeert dan? ook met een dikke body? Ik heb tot nu toe alleen nog de dunne body geprobeert. Maar ga volgende week denk ik even langs feedback, daar hebben ze de 2003 studio. die is weer ouderwets dik! ik kan dus een dikke uit 95 kopen, wijnrood. maar ja

Droffie
26 juni 2003, 17:36
welke studio heb je geprobeert dan? ook met een dikke body? Ik heb tot nu toe alleen nog de dunne body geprobeert. Maar ga volgende week denk ik even langs feedback, daar hebben ze de 2003 studio. die is weer ouderwets dik! ik kan dus een dikke uit 95 kopen, wijnrood. maar ja
dikkere body...hij was in mijn herinnering iets zwaarder dan mijn nieuwe standard.
Pups 496/498 set dach ik

Chezzy
26 juni 2003, 18:41
ik ben vandaag even bij peter verspuy geweest in rotterdam zuid. 3 les pauls geprobeert. Een studio (oude versie met dunnere body) een standard (zwarte) en een custom (peperduur$$$)!

Allereerst heb ik de studio ingeplugt en werdt getrakteerd op een behoorlijke dosis sustain en toon. Scheuren als de beste, maar clean nog net niet dik genoeg. Zal denk ik met de dunnere body te maken hebben, en hij stond ook niet super afgesteld.

De Standard speelde als een droom, zag er fantastisch uit, mooiere inlay, binding etc. Nog wel de oude standard, dus niet de nieuwe met de burstbuckers, maar deze elementen rocken! en clean een stuk dikker dan de studio.

Als laatste heb ik een les paul custom uit de vitrine gejat. Waanzinnig mooi ding om te zien als je van tierelantijntjes houdt, maar ik vond hem iets minder als de standard spelen en klinken. En hij was 2 keer zo duur.

Studio kostte 1349 euro, standard 2400, en custom 4800 ofzo.

2400 heb ik niet over voor een les paul, ookal is dat ding te gek. Dus ik denk toch een 2dehands studio met dikke body of standard.
Custom *hoort* rond de 3300 te zitten normaal

Wouter J
27 juni 2003, 00:11
Ik zelf heb de Les paul custom toch altijd een van de mooiste gitaren ter wereld gevonden. En al helemaal als ze goed en wel bespeeld zijn, deuken en krassen geven zo'n ding persoonlijkheid.

Dit bijvoorbeeld is een hele mooie.

http://www.elderly.com/vintage/items/images/30U/30U-10962_front.jpg

Ikzelf heb twee kopieën van een les paul Custom gehad, een Epiphone en een 1977 Ibanez. Maar geen van beide kwam in de buurt van dat echte rauwe Les paul geluid. Plus dat de binding toch wel iritant in mijn onderarm beet. Volgens mij is dat de reden waarom de meeste Les Paul bespelers hun gitaren zo laag hebben hangen, om een striem in hun onderarm te voorkomen.

niels5150
27 juni 2003, 08:21
had ik niet zo'n last van gelukkig. Vond het wel raar dat mijn arm niet meer zoveel steun kreeg door de kleinere body dan de strat die ik gewend ben. Voor de rest speelde hij super. Denk dat ik voor 2dehand standard ga, en het lieft met de burstbuckers. (burstfuckers!!)

Droffie
27 juni 2003, 08:35
Zal niet eenvoudig worden. Ik heb nog geen standards met BB's tweedehands gezien. BB's zijn pas sinds 2002 in de LP's gebruikt.
Maar als je er een kan vinden moet je 'm zeker kopen.

Succes
D

cas121
27 juni 2003, 12:10
heb die nieuwe standard met burstbuckers ook al nieuw gezien voor 2250!

Droffie
27 juni 2003, 12:20
heb die nieuwe standard met burstbuckers ook al nieuw gezien voor 2250!
Waar dan? de goedkoopste die tot nu toe gezien heb is bij Feedback 2499

cas121
27 juni 2003, 14:51
bij dirk witte in amsterdam, hebben ze een heritage cherry sunburst met 50's neck, en een honey-achtige flametop met 60's neck, allebei 2250... heb ze verder ook nergens zo goedkoop gezien. hing ook de niewe std ebony voor nog minder. bizar eh? is dat vanwege de nieuwe importeur ofzo?
trw voor wie een custom zoekt, heb een witte gezien voor 2900 nieuw, bij sacksioni, maar weet niet of die daar nog hangt....

Droffie
27 juni 2003, 15:06
bij dirk witte in amsterdam, hebben ze een heritage cherry sunburst met 50's neck, en een honey-achtige flametop met 60's neck, allebei 2250... heb ze verder ook nergens zo goedkoop gezien. hing ook de niewe std ebony voor nog minder. bizar eh? is dat vanwege de nieuwe importeur ofzo?
trw voor wie een custom zoekt, heb een witte gezien voor 2900 nieuw, bij sacksioni, maar weet niet of die daar nog hangt....
Inderdaad vreemd. Zwaar kut zelfs want dan heb ik 600 euro!!! meer betaald bij Nederland Muziek.
Ik ga wel effe klagen bij ze...Ik snap dat soort dingen niet.

Chezzy
27 juni 2003, 15:54
bij dirk witte in amsterdam, hebben ze een heritage cherry sunburst met 50's neck, en een honey-achtige flametop met 60's neck, allebei 2250... heb ze verder ook nergens zo goedkoop gezien. hing ook de niewe std ebony voor nog minder. bizar eh? is dat vanwege de nieuwe importeur ofzo?
trw voor wie een custom zoekt, heb een witte gezien voor 2900 nieuw, bij sacksioni, maar weet niet of die daar nog hangt....
Inderdaad vreemd. Zwaar kut zelfs want dan heb ik 600 euro!!! meer betaald bij Nederland Muziek.
Ik ga wel effe klagen bij ze...Ik snap dat soort dingen niet.
Nederland Muziek is ook niet de goedkoopste en ze zijn niet erg happig met korting geven, maar ze hebben veel keus. En met Gibson problemen zijn zij natuurlijk erg ervaren (als er iets mis is/gaat kunnen zij het goed fixen)
Maar je betaalt meer ja.

Droffie
27 juni 2003, 16:04
bij dirk witte in amsterdam, hebben ze een heritage cherry sunburst met 50's neck, en een honey-achtige flametop met 60's neck, allebei 2250... heb ze verder ook nergens zo goedkoop gezien. hing ook de niewe std ebony voor nog minder. bizar eh? is dat vanwege de nieuwe importeur ofzo?
trw voor wie een custom zoekt, heb een witte gezien voor 2900 nieuw, bij sacksioni, maar weet niet of die daar nog hangt....
Inderdaad vreemd. Zwaar kut zelfs want dan heb ik 600 euro!!! meer betaald bij Nederland Muziek.
Ik ga wel effe klagen bij ze...Ik snap dat soort dingen niet.
Nederland Muziek is ook niet de goedkoopste en ze zijn niet erg happig met korting geven, maar ze hebben veel keus. En met Gibson problemen zijn zij natuurlijk erg ervaren (als er iets mis is/gaat kunnen zij het goed fixen)
Maar je betaalt meer ja.
Ik weet dat NM niet de goedkoopste is. Ik wist dat ze bij Feedback toen goedkoper waren. Ik vind 't niet erg iets meer te betalen als betere service krijg. Die krijg je je bij NM wel en bij Feedback weet ik dat niet. Maar 600 euro is niet iets meer...Dat is fokking 1200 piek! Vind ik wel een groot verschil. Dan te bedenken dat ik mijn LP in februari gekocht heb..

cas121
27 juni 2003, 16:59
tja, ik zag het gister dus ook en was echt verbaasd, omdat er ook nog zat plekken zijn waar de vorige lp std 2250 kost, en de nieuwe is echt veel mooier/beter. en dan te bedenken dat de nieuwe ebony daar dus iets van 2100 kost...
viel me echt zwaar mee.
misschien dat de lagere dollarkoers ook invloed kan hebben ofzo

The Mule
28 juni 2003, 11:16
heb die nieuwe standard met burstbuckers ook al nieuw gezien voor 2250!
Waar dan? de goedkoopste die tot nu toe gezien heb is bij Feedback 2499

Is 2399 volgens hun eigen magazine, heb pas nog zitten twijfelen of ik ze daarop zou vastpinnen, want ze hebben een prachtig gevlamde 2002 Standard staan...

(edit: maar nu met mijn PRS is dat plan van de baan natuurlijk, blijft geen feest :-? )

Over de hoofdvraag: ik zou de LP Classic eens uitproberen, komt dicht in de buurt van de standard en met pupreplacement (standaard iets te hete elementen naar mijn smaak) nog steeds goedkoper dan een standard. En je ziet regelmatig mooie 2ehands classics online aangeboden op Gitaarmarkt, Markplaats Muziek of Muziek2ehands.

Er staat bv. al heel lang een gave plaintop classic met zebra's voor 1750 euro aangeboden door ene 'Henry', wel in Bolsward, dus een pokke-eind weg.

cas121
28 juni 2003, 21:38
effe gecheckd:
GIBSON LES PAUL STD 50'S EB 2025.00
GIBSON LES PAUL STD 50'S HCB 2275.00
GIBSON LES PAUL STD 60'S HB 2275.00
alle dus het nieuwe 2002 model

Maar idd over de hoofdvraag; Je moet gewoon zoveel mogelijk uitproberen, classics zijn idd ook vet, kijk gewoon wat je het lekkerst vind spelen.

Denk toch dat een Lp studio een van de betere opties voor je is, met een beetje geluk vind je er nog een van voor '95, met ebben toets, die klinken en spelen echt fantastisch, dat moet trw ook al lukken voor ong. 600-700 euro, als het meer is wordt je afgezet...

succes met het vinden van een coole axe

niels5150
30 juni 2003, 16:47
is dat wijnrood trouwens altijd dezelfde kleur geweest. Ik probeerde een studio die echt wel aardig fel rood was! vind ik niet echt mooi! Ik wil eigenlijk wel een standard. Ik kan wel een studio uit 95 kopen, is dat ook een OK jaar?

Jay Cal
30 juni 2003, 16:52
Gewoon goed zoeken en voor je het weet loop je er tegenaan.
Deze heb ik op 1 januari van dit jaar gekocht voor 550 euro.
http://community.webshots.com/photo/79037679/79038092ubrkEp

Suc6!

Gianno!

niels5150
30 juni 2003, 17:06
is de nieuwe standard qua bouw enzo beter als de oudere? is de kwaliteit weer goed van gibson? welke jaren moet je voor oppassen? ik heb ook een les paul uit 1980 zien staan. is dat wat? een standard.

cas121
30 juni 2003, 18:31
De nieuwe standard is vooral vooruit gegaan in de zin van afwerking en details, bovendien heb je dus die nieuwe pu's, burstbuckers en die zijn ook wel heftig, wat meer vintage geluid.. Er zijn volgens mij niet echt berucht slechte jaren, er kan altijd wel ergens een mindere tussen zitten maar je moet gewoon goed kijken en veel proberen. Eind jaren '80 schijnt trw behoorlijk goed te zijn.
Je moet idd gewoon kijken waar je tegenaan loopt, zo heeft een maat van me vorig jaar een vette lp studio uit 94 in hele mooie staat gekocht voor 600. weet trw ook wel iemand die er een uit 95 waarschijnlijk wel weg wil doen voor 650.

succes met het vinden van een vette axe

niels5150
30 juni 2003, 18:45
ik kan een wijnrode studio kopen voor 800 uit '95 in hele goede staat, met koffer. Heeft nog een ouderwets dikke body. Ik kan ook voor 1475 een standard kopen transparant bordeaux rood, met sperzels, en gibson koffer. uit 1980

wat denken jullie?

Jay Cal
30 juni 2003, 19:04
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2542232136&category=2384

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2542170447&category=2384

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/12299.htm?oudei=75

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2542133187&category=2384

Voor 50-60 euro kan je bij een goeie gitaarbouwer een parelmoeren Gibson logo in laten leggen (als je daar waarde aan hecht). De bovenstaande gitaren doen m.i. absoluut niet onder voor een Gibson. Hell, ik heb zelf ook een ultra goede kopie.

Greetz!

Chezzy
30 juni 2003, 19:08
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2542232136&category=2384

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2542170447&category=2384

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/12299.htm?oudei=75

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2542133187&category=2384

Voor 50-60 euro kan je bij een goeie gitaarbouwer een parelmoeren Gibson logo in laten leggen (als je daar waarde aan hecht). De bovenstaande gitaren doen m.i. absoluut niet onder voor een Gibson. Hell, ik heb zelf ook een ultra goede kopie.

Greetz!
Niet veel gitaarbouwers doen dat hoor.

Jay Cal
30 juni 2003, 19:10
FF goed zoeken... ze zijn er wel.

niels5150
30 juni 2003, 19:19
ik kan een mooie tokai japan kopen, maar die is wel 950 euro. die dingen zijn niet goedkoop. maar wel een mooie cherry sunburst met flamed maple top.

maar dan kom ik weer op mijn vraag: is zo'n tokai beter dan een les paul studio. of is het beter nog wat bij te leggen, en een 2dehands standard te kopen!?

Droffie
1 juli 2003, 00:01
ik kan een mooie tokai japan kopen, maar die is wel 950 euro. die dingen zijn niet goedkoop. maar wel een mooie cherry sunburst met flamed maple top.

maar dan kom ik weer op mijn vraag: is zo'n tokai beter dan een les paul studio. of is het beter nog wat bij te leggen, en een 2dehands standard te kopen!?
Ik denk dat je antwoord wilt op een vraag die niet te beantwoorden is. Als echt wilt weten welke van de twee beter is qua afwerking/afstelling/hardware zou je ze misschien door een bouwer moeten laten keuren denk ik. Maar dat is niet de manier om gitaren te kopen. "t zou wel makkelijk zijn als je gewoon in de consumentengids kon kijken welke de beste koop is :D Waar 't op neer komt is gevoel. Speel op beide en je weet welke je moet kopen. De regel blijft...Wil Gibson sound, koop Gibson. Voor jouw informatie...LP Studio wordt beschouwd als een volwaardige LP (ook door meeste puristen).

Succes making up yer mind!

niels5150
1 juli 2003, 09:00
ik heb nu 700 geboden op een tokai japan op ebay.de Kijken of dat wat wordt. Anders ga ik toch op zoek naar een studio denk ik.

niels5150
2 juli 2003, 21:14
ik ga toch niet voor de tokai (jullie zullen wel gek worden)

Ik kan nu kiezen uit een Les paul studio wine red uit '95:

Dikke body, rosewood toets, goede staat, chromen hardware, case etc.
voor 800 Euro

of een les paul studio '91 wine red:

Dikke body, zwaar, ebben toets, gold hardware voor 850.

Ik denk dat ik voor de 9'5er ga, omdat hij dichter in de buurt zit, ik er een foto van gezien heb, niet zo van gold hardware hou, en ook niet zo van ebben toets hou. er zit een koffer bij, en hij is goedkoper.

Wat denken jullie?

cas121
3 juli 2003, 10:16
nog wel steeds wat aan de dure kant voor een lp studio uit 95 met een niet originele case. moeten echt meer rond de 700 zitten, kan je niet afdingen?

niels5150
3 juli 2003, 10:33
hij is al verkocht die gitaar. mochten jullie nou ergens een 2dehands les paul studio zien staan, laat het even weten. Dus 700 is een nettere prijs? ok! bedankt

ik kan trouwens een 2000 les paul standard ebony voor 1350 kopen met originele case! is ook wel wat misschien?!

Jay Cal
3 juli 2003, 10:52
Damn dat blijft een hele hoop geld!
Voor +- 500 euro koop je echt een goeie Tokai (of iets uit dezelfde fabriek).
Om zoveel extra te betalen voor de gibson naam (en ja het is naar mijn mening echt alleen de naam) is toch zonde?
Een goeie 2e hands japanner uit een goed bouwjaar zijn zo vaak te vinden op het net.

Ik heb zelf een Vester (zelfde als Tokai) en een "echte" Gibson. Mijn Vester is minstens even goed qua constructie en gebruikte materialen.

My $0.02

Greetz!

niels5150
3 juli 2003, 10:54
ja, maar een gibson blijft altijd zijn waarde houden. Is echt een goed product, en ik denk toch wel beter dan die japanse dingen. Een echte gibson klinkt toch het meeste als een echte gibson!

Droffie
3 juli 2003, 11:26
ja, maar een gibson blijft altijd zijn waarde houden. Is echt een goed product, en ik denk toch wel beter dan die japanse dingen. Een echte gibson klinkt toch het meeste als een echte gibson!
Precies niels. Tokai is goede gitaar maar geen Gibson. Ik vind die vergelijkingen met met andere merken altijd zo idioot. Laat je niet wijs maken dat een imitatie LP als een echte klinkt. Niet per definitie slechter maar anders. Waarom begrijpen sommigen dat niet. :???: Al die mensen die bang zijn, in hun ogen, te veel te betalen voor merknamen zijn hypocriet imo. Ze lopen wel op nikies of adiddas terwijl Zeeman ook vast wel merkloze betere alternatieven heeft...Yeah right. Grote merken zijn niet voor niets groot geworden. Zeker niet door slechte kwaliteit af te leveren.

Jay Cal
3 juli 2003, 11:34
Hmmm ik durf mezelf wel als kenner aan te merken hoor. Zeker omdat ik beide merken hier aan de muur heb hangen en omdat ik zat Gibsons, Tokai's, Burny's en Fernandes gitaren heb bespeeld.
En de "resale value"... Tja als je big bucks neerlegt voor een echte Gibson dan moet ie daarna natuurlijk ook veel opleveren anders ga je er enorm op achteruit. 400-500 Euro voor een mooie Tokai uit de jaren 80 is geen geld als je ziet wat je er voor terug krijgt.

Maar inderdaad hoor als je de naam belangrijk vindt dan gaat er niks boven een Gibson.

Greetz!

Droffie
3 juli 2003, 11:56
Hmmm ik durf mezelf wel als kenner aan te merken hoor. Zeker omdat ik beide merken hier aan de muur heb hangen en omdat ik zat Gibsons, Tokai's, Burny's en Fernandes gitaren heb bespeeld.
En de "resale value"... Tja als je big bucks neerlegt voor een echte Gibson dan moet ie daarna natuurlijk ook veel opleveren anders ga je er enorm op achteruit. 400-500 Euro voor een mooie Tokai uit de jaren 80 is geen geld als je ziet wat je er voor terug krijgt.

Maar inderdaad hoor als je de naam belangrijk vindt dan gaat er niks boven een Gibson.

Greetz!
Ik trek zeker niet je ogenschijnlijke deskundigheid mbt gitaren in twijfel. Dat is ook niet mijn punt. In eerdere post had ik al geschreven wil je Gibson geluid moet je Gibson kopen. Dat was mijn advies...
Ik heb er gewoon moeite mee dat mensen op Gibson en andere grote merken afgeven omdat het grote merken zijn en dus te veel betaald. Zelf ben ik helemaal niet merkengeil maar vind kwaliteit wel belangrijk. Trouwens waarom moet je gitaar nog veel opleveren? ik koop geen spullen met het idee dat ik het weer ga verkopen.

cas121
3 juli 2003, 12:53
ik weet nog wel iemand die een zwarte lp studio '95 verkoopt, die moet wel lukken voor 650-700!

iam
3 juli 2003, 13:01
er staat ook al een ganse tijd 1 op marktplaats enzo voor 850 maar die gaat er wel wat vanaf doen aangzien hij hem al lang probeert te verkopen

niels5150
3 juli 2003, 13:18
ja, maar ik denk dat ik dan toch liever gelijk de stap maak naar de standard. Sinds ik dezelfde als ik nu dus ga kopen heb geprobeerd bij peter verspuy werdt ik er verliefd op! Wat een sound, en toch wel beter dan de studio vindt ik. Qua looks, maar ook qua sound en bespeelbaarheid.
Ik kan een LP standard kopen uit 2002 met burstbuckers voor 1350. denk dat ik dat ga doen! Eindelijk de knoop doorgehakt!

Droffie
3 juli 2003, 13:48
ja, maar ik denk dat ik dan toch liever gelijk de stap maak naar de standard. Sinds ik dezelfde als ik nu dus ga kopen heb geprobeerd bij peter verspuy werdt ik er verliefd op! Wat een sound, en toch wel beter dan de studio vindt ik. Qua looks, maar ook qua sound en bespeelbaarheid.
Ik kan een LP standard kopen uit 2002 met burstbuckers voor 1350. denk dat ik dat ga doen! Eindelijk de knoop doorgehakt!
Doen!! 2002 LP speelt als een droom en die BB pups...kan nie wachten tot ik weer thuis ben :D

niels5150
3 juli 2003, 13:50
iik ga het ook zeker doen. ben erg benieuwd welke neck erop zit de 59 rounded of de 60 slim Welke vinden jullie lekkerder?

Droffie
3 juli 2003, 14:09
Ik heb de 60's neck. Ik heb op beide erg lang gespeeld voor ik de knoop doorhakte. Spelen allebei goed. Weet niet of 't bedrog was maar 't leek zelfs dat de 50's neck iets meer sustain had.

Graag foto als je 'm hebt.... :)

niels5150
3 juli 2003, 15:45
komt zeker een picture als ik hem heb! ik hoop dat het allemaal doorgaat

FragDaddy
3 juli 2003, 19:02
Ik ben erg fan van een vette nek. speelt gewoon fijn (vind ik dan he).

dus de 50's nek graag :)
of van de historics de '57 (goldtop) of '58 nek
die laatste is echt een doorgezaagde telefoonpaal!

Droffie
4 juli 2003, 09:06
De 50's neck speelde ook heel lekker, maar toch voelde de dunne neck beter. Maar als je zo'n uitgave doet is die beslissing niet makkelijk. Uiteindelijk moet je heel lang op die gitaar spelen.
Ben gelijk begonnen met sparen voor een Historic Collection LP erbij of toch een Classic??? De pest is als je eenmaal aan een LP begint wil je er meer :razz:

niels5150
6 juli 2003, 12:59
GASTUH!!!!! ik heb een nieuwe gitaar! Een 2002 (nieuwe model) les paul standard ebony. Volgens mij zit er een 60's neck op, want hij is niet heel erg dik, maar ook niet heel erg dun. Gewoon ok zeg maar. Hij is onbespeeld door de vorige eigenaar, en dus ook onbeschadigd. Met superluxe gibson leren case. Heb er 1350 euro voor betaald! goede deal lijkt me toch! Foto's volgen nog. En klinken!!! MEGAAAA Bedankt nog voor al jullie tips over les pauls.

FragDaddy
6 juli 2003, 14:23
SUPER! gefeliciteerd!.

die nieuwe standards zijn echt de beste.. heel wat anders dan een studio.

Droffie
7 juli 2003, 09:44
GASTUH!!!!! ik heb een nieuwe gitaar! Een 2002 (nieuwe model) les paul standard ebony. Volgens mij zit er een 60's neck op, want hij is niet heel erg dik, maar ook niet heel erg dun. Gewoon ok zeg maar. Hij is onbespeeld door de vorige eigenaar, en dus ook onbeschadigd. Met superluxe gibson leren case. Heb er 1350 euro voor betaald! goede deal lijkt me toch! Foto's volgen nog. En klinken!!! MEGAAAA Bedankt nog voor al jullie tips over les pauls.
Gefeliciteerd man! mooie deal inderdaad.