PDA

View Full Version : Hello



Thunder_be
2 juli 2013, 09:11
Hey,

Ik ben Cyril en ben niet zo lang geleden deze forum beginnen opvolgen, dacht nu moet ik mij eens zelf voorstellen.
Ik ben 30j, en ben pas begin dit jaar beginnen spelen.
Ben beginnen spelen via prive les, in het begin op een Eko die nog van mijn voorvader was (eentje uit de jaren 70) maar geleidelijk aan begon ik toch wat motivatie te verliezen, akkoorden ging maar die mooi doen klinken was andere koek, ik ging niet vooruit, barre akkoorden lukte nooit. En op aanraden van mijn leraar heb ik dan een andere gitaar gekocht, het is een Fender Stratocaster geworden, LoneStar model in Arctic White. En wat een verschil, kan eindelijk barre akkoorden spelen, ik merk dat ik vooruit gang boek, traag maar zeker en ik heb er weer plezier in om alle dagen wat te oefenen.
Het enige wat nu op mijn verlanglijste staat, is een andere versterker (ik dacht aan een Roland Cube XL40, daar ik gewoon in de woonkamer oefen), momenteel heb ik een kleine Marshall MG10CF, was goed om te starten en te zien of ik wel graag gitaar zou spelen, maar nu mag dit toch wat zwaarder worden (geluid is ook niet super van de Marshall vind ik).

Voorts super forum, heb al goeie informatie kunnen terugvinden en tot binnenkort mss in een of andere topic :rockon:

Harry
2 juli 2013, 10:09
hallo Cyril, welkom! Fijn dat je weer motivatie hebt gevonden om verder te gaan!

Ruud313
3 juli 2013, 07:15
Hoi Cyril,
Als je mooi warm gitaargeluid zoekt, dan kom je al snel bij een buizenversterker uit. Het productaanbod van kleine buizenversterkers voor thuis is tegenwoordig echter enorm, dus je kunt nog enige tijd op het forum hier lezen om een idee hiervan te krijgen. Ik zou verder wel adviseren niet alleen elektrisch te spelen maar ook eens af en toe akoestisch. Het is niet alleen fijn om bij een kampvuurtje onversterkt te kunnen spelen, maar het zwaardere spelen van de meeste akkoestische gitaren, is ook wel goed voor de ontwikkeling van je spierkracht en techniek.

Thunder_be
3 juli 2013, 09:19
Thx voor de tip, was sowieso van plan om wel akoestisch eens te spelen, maar voor ik een akoestische gitaar koop, zal er wel een cube 40XL in huis komen denk ik :-) Wel speel ik altijd zoveel mogelijk clean, kwestie van het best te horen wat ik doe (en op het einde van mijn oefensesie, zet ik er wel wat effecten op, kwestie van plezante afwisseling).

JP074
3 juli 2013, 16:55
Thx voor de tip, was sowieso van plan om wel akoestisch eens te spelen, maar voor ik een akoestische gitaar koop, zal er wel een cube 40XL in huis komen denk ik :-) Wel speel ik altijd zoveel mogelijk clean, kwestie van het best te horen wat ik doe (en op het einde van mijn oefensesie, zet ik er wel wat effecten op, kwestie van plezante afwisseling).

OK,

maar bij het scheurende geluid van een elektrische gitaar met drive hoor je ook je fouten wel;
met drive worden die fouten/ bijgeluiden versterkt. En een (belangrijk) onderdeel van elektrisch spelen is het proberen te voorkomen van bij-geluiden.

Maar mooi dat je vooruit gaat, aan de Fender zal het niet liggen!

Gr.