PDA

View Full Version : Electro Harmonix Small Stone 'oud' model waar te koop?



DrHanz
1 juli 2013, 15:18
Niet al te lang geleden kon je in de winkel nog kiezen uit twee phasers van EHX: de Small Stone en de Small Stone Nano. Nu zie ik overal alleen nog de Nano. Die heb ik, en het is zeker geen onaardige phaser vind ik zelf, maar ik zou toch ook nog graag de grotere versie hebben. Is EHX helemaal gestopt met dat model? De Small Clone wordt nog wel gemaakt in de non-nano versie iig. Weet iemand toevallig een muziekzaak die het voorgaande model Small Stone nog op de plank heeft liggen?

Bassa
1 juli 2013, 15:35
Op marktplaats komen ze af en toe nog wellis voorbij.

DrHanz
1 juli 2013, 15:51
Klopt, maar ik zie daar vooral de V1 t/m V3 voorbijkomen. Die klinken top, maar de V4 heeft een betere bypass.

Kieftenbelt
2 juli 2013, 14:53
Laat je vooral niet misleiden door wat ze zeggen op het internet over die bypass, je koopt namelijk voor minder dan 4 euro een perfecte bypass switch, pootjes weer solderen en klaar is kees.

Little Jay
3 juli 2013, 07:51
Ik heb een oude begin jaren '80 (versie 3 geloof ik, nog zonder LED) en die klinkt wáááánzinnig! Aanrader! Dat 'ie niet true-bypass is heb ik totaal geen last van hoor, zelfs niet in de studio.

Leuke info: http://www.pedalarea.com/small_stone.htm

DrHanz
3 juli 2013, 08:37
Geen tonesuck in de bypassmode? Of zelfs dat je in de bypass mode toch nog iets modulatie hoort?

Little Jay
3 juli 2013, 10:04
Nee, tonesuck geen last van (ja, als ik m'n hele pedaalbord er tussenuit haal is de toon heel ietsjes helderder, maar zeg maar welk van de 6 pedalen, patchkabels en extra 6 meter gitaarkabel dat veroorzaakt...) en ook geen modulatie in bypass-mode. Ik heb er geen last van iig (en je kan altijd een andere switch er in zetten, zit niet aan de print vast).

Enige dat wellicht wat hinderlijk is dat als 'ie aanstaat je de modulatie ook (zachtjes maar zeker aanwezig) hoort als je niet speelt, maar live is dat eigenlijk überhaupt geen probleem.