PDA

View Full Version : Bassist zoek band (Omgeving Roosendaal)



Sanbass87
30 juni 2013, 18:45
Beste mensen,

Ik zoek een band in regio Bergen op Zoom / Roosendaal. Ik ben 25 jaar en bespeel nou ongeveer 1.5 jaar bas. Ik ben in het bezit van 1 basgitaar en een nette stack. Dit jaar komt er nog wel een bas bij :)Ik heb nog geen band of live ervaring, maar ik ben wel gemotiveerd om dit op te bouwen. Ik ben in mijn nieuwe lesjaar bezig met het leren van theorie en noten lezen.Ik heb eigen vervoer dus reizen is geen probleem voor mijn.

Favoriete stijlen zijn voornamelijk Trashmetal en Hardrock. Dit zijn tevens de stijlen die ik het liefst zou willen spelen. Ik zou er geen probleem mee hebben om een andere vorm van metal of black metal te spelen en bv progrock . Ik heb echter niets met hedendaagse pop of Nederlandse nummers.

Een bestaande of een beginnende band is voor mij geen probleem. Een beginnende band is natuurlijk een geweldige optie voor mij , zolang je binnen het bovengenoemde genre valt. Hierdoor kunnen we samen een eigen geluid zoeken en eigen werk maken. Ik begrijp dat je, zeker in het begin, covers speelt en heb daar ook geen probleem mee. Zo leer je op elkaar inspelen en met elkaar spelen en dat is belangrijk. Echter wil ik er wel naar toe werken eigen werk te schrijven en kijken hoever we hiermee kunnen komen. Dit zou dus ook een must zijn van de rest van de bandleden.

Hier een paar van mijn favoriete bands: Iron Maiden, Trivium,Metallica,Machine head,Lamb of god,Black Sabbath,Volbeat, Slayer , Golden Earring, Opeth , Dreamtheater en Dragonforce om er maar een paar te noemen. Ik denk dat dit een redelijk beeld geeft van welke stijl ik bedoel en fijn vind. Toch zijn er ook klassiekers van andere bands in de 80’s ( lees Hotel California , Still got the blues for you ) waar ik geen probleem mee zou hebben om mee te beginnen als band om te spelen.

Kortweg , een bestaande of een beginnende band zou dus geen probleem zijn voor mij, al zou een beginnende band misschien de beste optie. Ik heb er geen probleem mee om in het begin met covers te spelen maar wil wel naar eigen werk en later live optredens in kleine zalen toe werken.

Mocht je interesse hebben gekregen of vragen hebben kan je me bereiken via het volgende mail adres of een PM sturen:


E-mail: qube.gametag@gmail.com

Greetz,
Sander