PDA

View Full Version : Op zoek naar martin size 2 of size 5 tekening



Gibson called Jane
30 juni 2013, 18:36
Dag Allemaal,

Mooie plankjes in huis voor een nieuw project: redwood voor de top, mahonie hals haal ik uit een balk die ik in de schuur van mijn schoonouders vond en een nog onbestendig stapeltje planken voor de zij en achterzijde en toets. Dit stapeltje komt uit een antiek bed uit Frankrijk en is volgens de gulle gever palissander. We zullen zien wat er onder de verf!!!! vandaan komt. Ben van plan een blogje bij te gaan houden van de bouw, ga over een week of drie beginnen als alles meezit.

Heb alleen geen tekening. Nu dacht ik: ik kan er wel een uit Amerika bestellen (LMII heeft een plan voor $10 of zo), maar dat kost weer klauwen met verzendkosten en zo.

Dus mijn vraag:
Heeft iemand iets liggen of ideeen over waar ik iets kan bestellen of hoe ik een tekening kan schalen?

Dank!
Sander

jimihattricks
1 juli 2013, 07:09
...ik ben ook wel benieuwd naar zo'n Martin size 5 terz gitaar plan.. heb alleen ooit een pdf gevonden van een terz gitaar ontwerp met moustache brug, maar zou graag het Martin plan hebben. Ik wist overigens niet dat LMI ze had.
Misschien kun je bij een bestelling van een medeforumlid aansluiten, Sander..?

Gibson called Jane
11 juli 2013, 11:13
Het wordt een size 2 parlour, scale length van 24 of 24.5" en dus normale stemming. Nog steeds geen plan, dus ik heb zelf maar een ontwerpje gemaakt op basis van maten van andere parlours die zo nu en dan door mijn handen gaan. Ga alleen nog vast lopen met de bracing, maar dat zien we dan wel weer :)
Heb inmiddels voor de zij en achterbladen wat Ovangkol gekocht. Heel mooie plankjes. De Palissander uit Frankrijk bleek Jatoba te zijn. Keihard en mooie toon, maar niet te zagen, laat staan te buigen. Misschien dat ik het voor een nachtkastje gebruik...

Aanhaken bij een bestelling van een medeforumlid lijkt mij een superidee: dus hierbij een oproep! Besteld er iemand binnenkort bij LMI?
Let me know, dan haak ik graag aan!