PDA

View Full Version : i shot the sheriff



arnoldtims
29 juni 2013, 16:00
Ik zal me best doen om een volgende opname beter op te nemen. Maar wou deze opnamen toch nog even delen.
En al hoe wel hier de laatste tijd veel van hoge kwaliteit word gepost hoop ik dat een post van een echte thuis spelende amateur ook nog word gewaardeerd.

De backing heb ik gemaakt met een looper, alleen de drum komt uit het doosje.
Gebaseerd op een live uitvoering van i shot the sheriff door Clapton.
https://soundcloud.com/arnoldtims/i-shot-the-seriff

Duhsjaak
30 juni 2013, 11:00
Heer Tims
This is the amateur hour, dus welkom bij de club.

De meesten van ons nemen hun 'sounds' op in garages en op zolders. Dat dat desondanks toch vaak heel leuke verrassingen leidt is eerder een compliment dan een excuus waard.

Daardoor komen verreweg de meeste drums uit doosjes, want de meesten van ons kunnen het niet maken om echte drums te laten daveren in onze stadsvilla's. Mijn 7 onder 1 kap (rijtjes huis) is daar in ieder geval ook niet voor geschikt.

Ook ik ben amateur. En word dus door helemaal niemand betaald. Groot voordeel: Je hoeft alleen maar te doen wat je zelf leuk vindt. Ik persoonlijk zou dan niet voor de live versie van Clapp hebben gekozen, maar soit....

Zo belangrijk is mijn mening niet, want jij hebt andere keuzes gemaakt.

Mijn enige punt zou zijn dat ik eens zou proberen er iets meer een eigen draai aan te geven. Maar ook dat is een erg persoonlijke zaak. Hier op GN is een compleet leger op de been te brengen van gasten die zo nauwkeurig mogelijk Comfortebly numb naspelen, dus go figure.
Ga lekker door met spelen en posten, dan blijken de punten waarin je je onderscheidt vanzelf.
Vriendelijke groet, Gus

arnoldtims
30 juni 2013, 12:58
Dank u weer voor de bijdrage.
Clapton heeft niet veel fans hier geloof ik.
Een eigen geluid (hoop ik) is misschien wat meer aanwezig in mijn post Driving On Casiotone.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?161525-Driving-On-Casiotone

Duhsjaak
1 juli 2013, 08:59
Ja, precies.
Ik heb niks tegen Clapton. En vond hem zelfs tot aan Cream geniaal. Persoonlijk vind ik de live plaat van Marley dampender. Spannender.
Je hoeft geen snelheidsmonster te worden. Luister maar naar de gitarist van Roxy Muziek. Zeer persoonlijk geluid.

Als blijkt dat je ergens niet zo goed in bent, heb je twee mogelijkheden
- je gaat heeeeel veel tijd steken in iets dat je niet kunt
- je gaat iets doen waar je goed in bent

Persoonlijk geloof ik in het laatste. Da's ook veel leuker. En alleen dingen die je leuk vindt, zijn de dingen waarmee je op lagere termijn doorgaat.
Voor iets dat je niet leuk vindt, zijn er altijd 10 redenen om iets anders te gaan doen.

Lekker verder spelen.
Lekker kicken. Een beter recept is er niet.
Vriendelijke groet, Gus

grayfink
7 juli 2013, 13:57
Met dank aan Lombokman zal ik ook nog even reageren vanaf mijn vakantieadres dankzij het campingwifiwonder. :D
Voor ik wegging had ik het nog thuis wel geluisterd. Geluidskwaliteit matig, maar spel wel goed. Je probeert echt een melodie te maken in je solo en dat waardeer ik. Als ik zelf iets improviseer gaat het al gauw in das blaue hinein.

Duhsjaak
7 juli 2013, 21:53
.................................... Als ik zelf iets improviseer gaat het al gauw in das blaue hinein.

Hi G
Noem het ambient, en je zult zien wat een respect je daarmee nog krijgt.

Zie mijn garage-/rammelrock.

De kunst is je streef-/greefniveau realistisch te houden. Levert veel meer speelplezier op.
En volgens mij gaat het daar toch om. Of niet dan?
Vriendelijke groet, Gus

da Liks
8 juli 2013, 18:15
Relaxed!! ! !

arnoldtims
8 juli 2013, 21:06
Dank heren.
Dank ook voor het compliment over de melodie in de solo. Moet er dan wel bij zeggen dat een aantal lijntjes uit de solo overgenomen heb van de live uitvoering van Clapton.

Duhsjaak
9 juli 2013, 07:28
Dank heren.
Dank ook voor het compliment over de melodie in de solo. Moet er dan wel bij zeggen dat een aantal lijntjes uit de solo overgenomen heb van de live uitvoering van Clapton.

Als dat relatief korte stukken zijn heet dat een 'citaat'. Al sinds de klassieke muziek bekend fenomeen. Toen werden citaten van enkele minuten nog normaal gevonden, tegenwoordig ligt de grens op 19 seconden.
Geen kwestie van jatten dus, eerder een kwestie van creativiteit, met een kien oog voor de creativiteit van een ander.

Je bent goed bezig!
Vriendelijke groet, Gus

witterwit
24 juli 2013, 19:32
persoonlijk vond ik de soundclip van je vintage strat wel goed klinken beetje srv [ niet de melkman ] .

arnoldtims
24 juli 2013, 21:09
Heel erg bedankt. ben blij dat je er een beetje bij zet, kom niet in de buurt van wat hij kon.

arnoldtims
13 augustus 2013, 11:05
Ben een nummer van Mayer aan het instuderen. Gebruik de looper voor ritme en om terug te luisteren of het al wat word. Laat mijn telefoon soms mee lopen om het nog even terug te horen.
Nu vond ik de kwaliteit van de opname en sound per ongeluk wel aardig gelukt. En wou ik hem toch even delen. Nu is het een klein stukje wat niet echt een eigen topic verdient dus plaats ik hem hier maar bij.
https://soundcloud.com/arnoldtims/mayer

Wou ook de eerste link veranderen, heb een versie die een iets hoger volume heeft. maar dat kan dus niet meer dus dan maar ook hier.
https://soundcloud.com/arnoldtims/i-shot-the-sheriff-2

Stratman70
15 augustus 2013, 21:03
Hey die klinkt goed hoor! Mooi melodisch gespeeld, de solo en je hebt ook een gave vette sound in je strat! Je gaat lekker los rond 1.50, gaaf!
En die backing heb je zelf gemaakt? Die klinkt ook goed!
Tja, over de geluidskwaliteit is al het nodige gezegd.