PDA

View Full Version : China Gibson Double Neck eds 1275



marienusje
29 juni 2013, 09:46
Beste forumleden!

Ik was zonet even op internet naar een double neck aan het zoeken. Toen ik plotseling deze vond:

http://www.dhgate.com/product/12-strings-1275-double-neck-led-zeppeli-page/154871862.html#s1-3-1

http://www.dhgate.com/product/2012-led-zeppeli-page-1275-double-neck-red/143645040.html#s1-9-1

Wat denken jullie? natuurlijk is het geen echte gibson maar je betaald maar ongeveer €360,- incl verzendkosten voor een best geile double neck! :crazyhappy:

lindstrom
29 juni 2013, 10:00
Hahaha, ze blijven het ook proberen!! Kan me nog zo'n tijdperk herinneren dat je van die (musoland) Gibsun's had.
Hele lijsten met china ripoffs.

Kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het hier om de zelfde dame gaat die ook achter musoland zat. wellicht is ze voor de zoveelste keer vrijgelaten?

DarknessAwaits
29 juni 2013, 10:00
Zoek maar even op Chinese Gibson, of Gibsun. Dan weet je snel genoeg wat men hier over denkt.

Foei!

marienusje
29 juni 2013, 10:04
I keep reading about the rip off of chinese guitar makers with their poor quality copies. My experience on this subject is based on the fact that I have owned and do own genuine gibsons and epiphones and I know what I am comparing them to. I have purchase of seven of these guitars some through germany at a very low price about 150 usd incl. delivery and I found the guitars to be of a quality and finish most pleasing to someone with forty years playing experience.These guitars are easily as good as the best epiphone gibson copies and are one quarter of the price. As for the ones that are a direct copy of a gibson with the gibson logo on the headstock, I bought two of these from "Musoland.com.cn" and these are so very beautiful and the pickups are in my opinion comparable to gibson pickups and these cost about 400 usd including a hard case. I think it is scandalous that gibson charge between 3000 usd and 4000 usd for an original ,I remember listening to the late great Albert King on television saying he could not afford to play an original gibson flying V because they were so dear and he had someone make him copies, how sad was that. I say if chinese companies can make comparable copies for under 500 usd including delivery, let gibson stop over charging and get competetive and give the ordinary people real value for money, and make the prices realistic as the chinese have shown they could be.


best positief ofniet?

DarknessAwaits
29 juni 2013, 10:22
Zoek verder, en met name op dit forum. Zitten toch minder mensen met zo'n vertekend wereldbeeld als bovenstaande reviewer.

lindstrom
29 juni 2013, 10:23
En jij denkt dat dat de mening is van een gebruiker? niet toevallig één van de mensen achter musoland?

Ik heb zelf 2 musolands bespeeld en daar word je echt niet heel blij van. neck is niet zo heel stijf, pickups zijn bagger. afwerking is ook niet om over naar huis te schrijven.
Scherpe frets en ongelijke toets.

En gaaaa zo maar door.

Heb er zelf eentje nog een tijdje gehad, die was best ok maar in vergelijking met mijn echte les paul en zelfs met mijn echte epiphone was het geen wereldgitaar.

Scarface
29 juni 2013, 10:41
Beste forumleden!

Ik was zonet even op internet naar een double neck aan het zoeken. Toen ik plotseling deze vond:

http://www.dhgate.com/product/12-strings-1275-double-neck-led-zeppeli-page/154871862.html#s1-3-1

http://www.dhgate.com/product/2012-led-zeppeli-page-1275-double-neck-red/143645040.html#s1-9-1

Wat denken jullie? natuurlijk is het geen echte gibson maar je betaald maar ongeveer €360,- incl verzendkosten voor een best geile double neck! :crazyhappy:

Wat denk jezelf ? Ga je hem kopen?

Groet,
Marco

Pepe
29 juni 2013, 12:18
Goed beschouwd krijg je 2 gitaren voor die prijs. Bijna nog goedkoper dan de Chinese gitaren bij Thomann!

Venlonaer
29 juni 2013, 12:20
Weet je wat. Ik zeg eens voor de gekheid ja doen! Ik ben wel eens benieuwd wat je op je deurmat krijgt. Doos met gitaar of een mooie dikke boete. Dus doen!

Dutch66
29 juni 2013, 12:55
He Marienusje viooltje verkocht ??

Bassa
29 juni 2013, 12:58
Voor dat geld wilt ie nu deze gitaar(en) kopen.

Dirk_Hendrik
29 juni 2013, 20:47
best positief ofniet?

Nee.
getuigt van een volledig onrtealistisch wereldbeeld. Als ze ik China zus en zo kunnen moeten ze dat ergens anders ook maar doen. Daarbij vergeternd dat de reden dat het in China zo goedkoop is het gevolg is van een heleboel zaken vergeten: milieu, wurgloon, nog meer milueu, kinderarbeid, etc etc.

En inderdaad,
Hoe zit het nou met die viool van je?

nickofzo
30 juni 2013, 00:08
Ik heb een bloedmooie Epiphone versie hier staan en daar ben ik blij genoeg mee ;) (helaas worden die overigens niet meer gemaakt) En dit is een goed excuus om te posten ... https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/981674_657397010941191_491170542_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1040591_657397024274523_306229604_o.jpg

mesaman
30 juni 2013, 02:19
gewoon kansloos dit, wordt ik niet vrolijk van he....

macwilliams
30 juni 2013, 08:17
Als we iemand kunnen overtuigen dit niet te kopen wordt ik daar heel vrolijk van.

Swaag
30 juni 2013, 16:47
Nee, laat TS dat ding nu maar wel kopen.
Zolang hij over die viool niet ff met antwoorden komt gun ik hem wel zo'n prachtige Chinees ;)

lindstrom
30 juni 2013, 16:52
Nickofzo... ik had eens precies zo'n epi in mijn handen maar moest hem maar gauw uit mijn hoofd zetten.
De basis was er wel, goed blokje hout en prima necken.

Maar ik vervang altijd de pickups voor dimarzio's en dat zou voor 4 pickups al een prijzige aangelegenheid worden.
Opzich was dat nog niet het probleem.

Ik vond de tuners echt gammel en fragiel aanvoelen. gitaar bleef ook niet lekker op stemming. en om nu 18 (!) tuners te gaan vervangen........

Dus, 4 pups + 18 tuners op de aankoopprijs vond het niet waard.

Neemt overigens niet weg dat het echt een prachtgitaar is!! :ok:

nickofzo
30 juni 2013, 17:54
Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik er 2 kon proberen destijds in de winkel waarvan alleen het gewichtsverschil al een verschil van dag en nacht was. De betere klank en de bespeelbaarheid van degene die ik heb gekozen vond ik wel "opwegen" tegen het extra gewicht dat deze dan meebracht. Ik schrok best wel van het feit dat er best grote kwaliteitsverschillen in "dezelfde" gitaar kunnen zitten.

De stemmingsproblemen heb ik geen last van hierzo.. sterker nog, het is de meest stemvaste van de gitaren die ik hier tot beschikking heb, ik kan er namelijk zo een week dagelijks een paar uur per dag op spelen zonder te hoeven stemmen.
Met name de 12 snarige gedeelte is erg stemvast. Maar daar bend je ook niet veel mee natuurlijk.

Neemt niet weg dat het vervangen van de snaren wel een beetje geduld vereist. aangezien je met de langste (d en g) snaren maar een paar centimeter heb om ze vast te maken. (wat net genoeg is) De tailpiece staat namelijk best ver van de brug vandaan en de kop is uiteraard wat lang. Dus dat kost wel wat snaarlengte.

Mocht ik ooit overwegen andere elementen erin te gooien zou het alleen voor de 6 snaar zijn.

Ik zag overigens iemand op marktplaats er 1 zoeken voor 475 .. ik ben bang dat die nog een poos voor dat bedrag kan blijven zoeken. Van mij krijgt ie hem in ieder geval niet. ;)

Thanks Lindstrom :ok:

Braindead
30 juni 2013, 18:15
Check dit dan (inclusief Eclipse en Esp logo op de toets). En dan zijn er hier op het forum mensen die beginners zonder enige kennis van gitaren op pad sturen om een 2de hands gitaar te kopen van 600 euro. :D De namen op de Headstock (Gibson, ESP) ontbreken overigens wel dus wellicht komen ze toch door de douane?

http://www.dhgate.com/store/product/custom-shop-eclipse-vintage-black-electric/159791559.html

Majmun
30 juni 2013, 19:00
Wat een gezeik. Laat hem doen wat hij wilt doen met zijn geld. Ik ben er niet vóór, maar hij moet doen wat hij wilt met zijn geld. Als ik zo'n een topic maak, waarin ik vraag om adviezen, ben ik dankbaar voor de meningen van anderen, maar dat laat ik weinig tot niet meetellen bij de beslissing van mijn aankoop. Dat zou hij ook moeten doen.

Scarface
30 juni 2013, 20:42
Als je weinig tot niets je zelf iets aantrekt van de mening van andere....waarom post je het dan hier??? Om een discussie te voeren,tot stand brengen...die al tig keer is gevoerd. En waar over het algemeen de meningen hier over bekend zijn???....Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.....post dan niets!!

Groet,
Marco

macwilliams
30 juni 2013, 21:34
Ach, wat een consternatie weer he.

Scarface
30 juni 2013, 21:44
Als je weinig tot niets je zelf iets aantrekt van de mening van andere....waarom post je het dan hier??? Om een discussie te voeren,tot stand brengen...die al tig keer is gevoerd. En waar over het algemeen de meningen hier over bekend zijn???....Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.....post dan niets!!

Groet,
Marco

Is overigens niet geïrriteerd of boos bedoelt... Is gewoon mijn menig.

Groet,
Marco

marienusje
30 juni 2013, 22:02
Haha laat die fucking chineze rommel maar lekker daar liggen dan. @nickofso wat wil je voor je epi!! ik kom m nu nog ophalen!!!!! :crazyhappy: :lovelove:

mesaman
30 juni 2013, 23:08
En staat dat ding over een jaar in de verkoop, ga ik er heen en blijkt het een nep ding te zijn.

Want het bleek toch rotzooi te zijn.....

nickofzo
30 juni 2013, 23:21
Haha, moeten ze de kop niet fotograferen of een stukje eraf zagen ;)

Haha mijn epi is niet te koop ;) maar uitproberen mag altijd.

marienusje
1 juli 2013, 10:59
hmm jammer.. uitproberen heb ik in Musicstore al gedaan op een echte gibson Don Felder :)

Heusinkveld
1 juli 2013, 12:47
Of de tussenweg kiezen, beter dan een Epi, goedkoper dan een Gibson.

http://i42.tinypic.com/x3671f.jpg

Hoera voor Matsumoku, super dubbelneck!

nickofzo
1 juli 2013, 15:05
Die Matsumoku heeft Geert1976 op het forum ook :) (hij had er toentertijd 2)

Ja marienusje, hoe beviel die Don felder dubbelneck?

Scarface
1 juli 2013, 15:13
Gewoon een prachtig ding om te hebben..Blijft een van de mooiste gitaren op aarde...vooral die van Jimmy Page.

Groet,
Marco

lindstrom
1 juli 2013, 15:29
Mocht ik ooit zwichten voor een dubbelnekje dan moet het toch echt een Gibson worden, en bij voorkeur in het zwart zoals die van slash!

Eko
1 juli 2013, 15:42
Dit soort gitaren is leuk voor op een podium als act. Zittend spelen is qua houding zwaar kloXXX. Staand is de houding voor beide halzen niet optimaal en dus , wat mij betreft, ook kloXXX. Reden voor aanschaf?

marienusje
1 juli 2013, 16:19
ik ben zelf een grote slash fan, maar toch liever die heerlijke rode van Jimmy Page!!! Geweldig!!

marienusje
1 juli 2013, 16:23
@heusinkveld waar heb je die matsumoku vandaan? :O geweldig ding!

nickofzo
1 juli 2013, 16:34
De positie van de halzen heb ik ook echt geen probleem mee.. (misschien omdat mijn armen wat lang zijn)

Heusinkveld
1 juli 2013, 16:45
@heusinkveld waar heb je die matsumoku vandaan? :O geweldig ding!

Die komt van zoals eerder werd genoemd, Geert1976. En inderdaad een geweldige gitaar :-)

Scarface
1 juli 2013, 19:08
Wat een heerlijk ding....al is het maar voor aan de muur. Maar dan wel een echte....

http://img.tapatalk.com/d/13/07/02/penu8uge.jpg

Jammer dat er niet aan te komen is..




Groet,
Marco

marienusje
1 juli 2013, 20:10
jajoh bedankt.. maak me maar weer lekker jaloers.

nickofzo
1 juli 2013, 20:43
En zeg nou zelf, zo'n chineesje kan daar toch niet aan tippen ;) ...waarschijnlijk gemaakt van rijst en de mooie rode kleur komt van de sambal. :soinnocent:

marienusje
1 juli 2013, 22:00
waarschijnlijk ook niet zo stevig als die muur van hun..

mesaman
1 juli 2013, 23:14
Ik heb geen idee of dit mag, maar ik wilde even posten dat je ook een Chinese gitaar kan kopen voor een nette prijs.
Gewoon bij de buren te koop, Of ging het de TS wel om het plaatje op de headstock?

http://www.ebay.nl/itm/Top-Preis-Pasadena-E-Gitarre-Double-Neck-3-Farben-/370824645964?pt=Gitarren&var=&hash=item950868483b#ht_8088wt_1002

vulvasonic
2 juli 2013, 05:59
ik ben zelf een grote slash fan, maar toch liever die heerlijke rode van Jimmy Page!!! Geweldig!!

Ik vind de witte uitvoering (http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/SG/Gibson-Custom/EDS-1275-Double-Neck/Features.aspx) waar Alex Lifeson (Rush) zo bekend mee is geworden anders ook niet vies. Maar om zo ontzettend veel geld neer te moeten leggen voor een gitaar die je voor hooguit 2 of 3 nummers zal gaan gebruiken vind ik toch wat al te gortig. Het moet tenslotte wel een Gibson zijn. Voor minder deed ik het niet.

Wat ik persoonlijk trouwens een veel geiniger uitdaging vind en de moeite waard om serieus in te zetten voor een aanzienlijk groter deel van het repertoire, zwaar afhankelijk van het genre waarin je je pleegt te begeven uiteraard, is een gitaar als deze (http://www.abalonevintage.com/1958_Gibson_EMS1235_double_neck_white_1.jpg).

Dat laatste plaatje is afkomstig van een site die mogelijk zeer interessant is voor mensen bij wie het water uit de mond loopt bij het zien van double neck gitaren en de aanschaf er van overwegen. Ze zijn tenslotte niet echt makkelijk te vinden, wel?
Check deze site eens. Ik kreeg er spontaan een stijve van. :D http://www.abalonevintage.com/gibson_double_neck_guitars.htm

Helaas 'slechts' voorzien van Gibsons, maar desalniettemin erg vermakelijk om naar te kijken. :)


Mocht ik de indruk hebben gewekt dat de gitaren op de hierboven gegeven site te koop zijn, wel, dat zijn ze dus niet. Mijn fout. Ik was abuis.
Trouwens verbazingwekkend hoeveel verschillende double neck modellen Gibson gemaakt heeft. Het is toch nooit iets geweest waar grote aantallen van zullen zijn verkocht. De Page en Lifeson varianten spreken bij een hoop mensen nog wel tot de verbeelding en zullen derhalve nog wel behoorlijk aan de prijs zijn, maar (en dat roep ik zomaar in het wilde weg, zonder me ook maar een seconde te hebben ingelezen of naar hebben gegoogled) ik zou me kunnen voorstellen dat er enkele interessante modellen tussen zullen zitten die, mits je ze al kan vinden, voor relatief weinig geld aan te schaffen zijn. Ze lijken me tenslotte niet al te makkelijk verkoopbaar. Maar je zult zien dat ik daar gigantisch ver naast zit. Ik ben de intelligentste niet. :D

caliban
2 juli 2013, 14:35
Je forumnaam bevat het vrouwelijk geslachtsorgaan, dom kan je niet zijn in ieder geval.

Dutch66
2 juli 2013, 16:18
en bovendien het schaap dolly had ook twee hoofden...