PDA

View Full Version : charlie dadi versterker



michak
28 juni 2013, 14:24
Hoi, ben nieuw op dit forum en heb volgende vraag: ik heb mijn oog laten vallen op een charlie dadi amp maar heb hierbij enkele vragen:
- heeft iemand ervaringen hierbij: cruncht deze: heeft ie een redelijke drive/chunk (ik heb geen metaltoestanden oid voor ogen: denk aan rock:bluesrock) op een aanvaardbaar volume, ik speel op gibsons met humbuckers of P90. Ik ben met een paar kennissen een coverbandje en we spelen ook enkele akoestische nummers, en vooral: vind Dany Lademacher een geweldige gitarist met een geweldige sound :). Ik heb nog nooit op zulke versterker gespeeld en ga deze zeker testen maar misschien heeft iemand er reeds ervaringen mee. Ik speel redelijk simpel qua opzet: ritme puur op amp en een pedaaltje voor solo (TS of fuzz).
- Kan je bij iedere "reperateur" terecht voor onderhoud en herstellingen voor deze redelijk zeldzame amp?

Alvast bedankt voor de reacties,

Michael

nico verduin
28 juni 2013, 14:38
Hoi, ben nieuw op dit forum en heb volgende vraag: ik heb mijn oog laten vallen op een charlie dadi amp maar heb hierbij enkele vragen:
- heeft iemand ervaringen hierbij: cruncht deze: heeft ie een redelijke drive/chunk (ik heb geen metaltoestanden oid voor ogen: denk aan rock:bluesrock) op een aanvaardbaar volume, ik speel op gibsons met humbuckers of P90. Ik ben met een paar kennissen een coverbandje en we spelen ook enkele akoestische nummers, en vooral: vind Dany Lademacher een geweldige gitarist met een geweldige sound :). Ik heb nog nooit op zulke versterker gespeeld en ga deze zeker testen maar misschien heeft iemand er reeds ervaringen mee. Ik speel redelijk simpel qua opzet: ritme puur op amp en een pedaaltje voor solo (TS of fuzz). Ik zou mijn oor er op laten vallen :) Dan weet je of het echt wat voor je is. Als er hier een aantal roepen dat het bagger is, dan ga jij straks met een vooraf gekleurd beeld luisteren.



- Kan je bij iedere "reperateur" terecht voor onderhoud en herstellingen voor deze redelijk zeldzame amp?
MichaelGezien wat ik hier zo hoor, lees en wat ik in het verleden ben tegengekomen door "reparateurs"..... NEE. Maar dat geldt voor elke versterker.

michak
30 juni 2013, 10:05
OK bedankt voor de tip opdat ik niet met een gekleurd beeld naar de amp zou gaan, in dat opzicht neem ik meestal ook een kameraad mee, voor een tweede "objectieve" mening.