PDA

View Full Version : Patrick Koopman Will Schut model



D3nnis
28 juni 2013, 12:26
Hallo,

Alweer een paar jaar bestaat het Will Schut gitaarmodel, gebouwd door Patrick Koopman, maar ik heb er (hier) nog niets over gelezen, buiten de website http://wsmodel.pkguitars.nl/ om.
Heeft iemand (gebruikers)ervaringen met deze gitaarlijn?

minoin
28 juni 2013, 15:51
Ben benieuwd over er zoveel van die gitaren gemaakt zijn door Patrick dat het een "lijn" te noemen is. Kans is klein dat het niet op 1 hand te tellen is.
Ik heb een aantal custom PK gitaren in mijn handen gehad en dat was altijd feest. Al mijn dure gitaren (de goedkopere doe ik zelf) gaan naar PK voor een afstelbeurt of fretjob.

D3nnis
28 juni 2013, 22:19
Ook dat vraag ik me inderdaad wel af, de aantallen. Ik had het woord lijn ook tussen aanhalingstekens moeten zetten.
Aangezien het hier ook gaat om een gitaar uit een stevige prijsklasse, ga ik me dan afvragen of investeren in een dergelijke gitaar dan echt voordelen heeft ten opzichte van een nog meer klantspecifiek model, wat voor een vergelijkbare prijs te doen moet zijn, of dat het toch met name zo is dat je meebetaalt aan de ontwikkeling van een gitaar voor Will Schut zelf, voor zover je van ontwikkeling kunt spreken.

arjanb01
29 juni 2013, 07:29
Koop een musicman John petrucci sig en je hebt een soortgelijke gitaar. Tweedehands tussen de 1000 en 1500 eu te krijgen. En als je geluk hebt inclusief piezo.
Die Will schut gitaar zal wel nieuw rond de 4000 eu liggen gezien de kleine oplage en het feit dat deze in nl gebouwd wordt.

D3nnis
29 juni 2013, 16:36
Volgens mij zo rond de 3400 euro, maar zal afhankelijk zijn van opties.

De petrucci sig een soortgelijke gitaar? Grappig, daar had ik helemaal niet aan gedacht bij het zien van die will schut gitaar, maar inderdaad, vrij vlakke toets, topkambreedte etc lijkt er wel wat op, behalve dat de ws gitaar een gelijmde hals heeft.

Laatst toevallig eens op zo'n petrucci gitaar gespeeld (onversterkt), erg fijne gitaar, misschien nog wel fijner dan de musicmans die ik al heb.