PDA

View Full Version : marshall haze 40 Buizen probleem?



tomheerkens8
28 juni 2013, 11:30
Goedemorgen
Ik heb een marshall haze 40 combo 3xecc83 en 2xel34
ik heb deze 2 jaar het geluid is de laatste weken slecht.
Het lijkt of ik de laaste weken op een line 6 amp speel ipv marshall voorheen was dit nooit.
*bij gain geen muziekaal geluid heel digitaal achtige fuzz ipv echte distortion
In die 2 jaar heb ik voor 80% het volume op 1/10 en gain 9/10 voor thuis gebruik
en speel bijna elke dag!
Soms bij de band ook gebruikt maar maximaal volume op 5/10
Aleen binnenkort heb ik de versterker weer nodig voor een luide band dus dan komt de versterker beter tot zijn recht.


Dus heb eigenlijk nooit de powertubes laten werken
Is het dan zo dat ik alleen de preamp tubes kan vervangen voor weer een goede sound?

Met vriendelijke groet Tom Heerkens

Gearjunkie
28 juni 2013, 13:59
Iemand met verstand van zaken ernaar laten kijken, niet zomaar buizen gaan vervangen.

tomheerkens8
28 juni 2013, 14:33
Maar ik heb wel vaker preamp buizen vervangen van een andere versterker dat ging goed
En die hoeven niet gebiast te worden.
En ik heb wel verstand van elektronica ik weet dat je de transformer enz niet aan mag raken ivm shock ben IT`er :p maar waar het mij omgaat
Denken jullie dat het de preamp is of de poweramp als jullie mij verhaal horen?

Gearjunkie
28 juni 2013, 14:40
Ik zou denken dat er iets in de versterker kaduuk is. Pre amp buisjes gaan meestal jaaaaaren mee, ik vermoed dat dit niet met de buizen van doen heeft.

nico verduin
28 juni 2013, 14:45
Maar ik heb wel vaker preamp buizen vervangen van een andere versterker dat ging goed
En die hoeven niet gebiast te worden. preamps kunje rustig omwisselen. Het kan trouwens nooit kwaad om er een paar reserve te hebben.

En ik heb wel verstand van elektronica ik weet dat je de transformer enz niet aan mag raken ivm shock ben IT`er :p maar waar het mij omgaat twijfelachtig..... je mag gerust de trafo aanraken maar niet de hoogspanning aansluitingen.


Denken jullie dat het de preamp is of de poweramp als jullie mij verhaal horen?kan van alles zijn van een rotte buis tot een slecht contact of ander defect onderdeel.

tomheerkens8
28 juni 2013, 16:17
Ok bedankt voor de reacties ik kijk nog wel wat ik doe.