PDA

View Full Version : Engl thunder rev, inruilen voor een marshall dsl40c



spike67
28 juni 2013, 11:18
Hallo

Ik wel weer eens iets anders.

Zit er veel kwaliteits verschil tussen deze amps?

Hoe is de clean van de marshall? beter als die van de Engl?

Ik moet binnenkort aan het testen maar daar is nog geen tijd voor geweest.

muziekstijl G&S, brood, Anouk, stones, de dijk,

Gear Gibson LP faded, line6 M13, Ibanez roadstar II, ibanez TS9, Eastman 320

caliban
28 juni 2013, 20:53
Weinig ervaring met deze beide amps, maar even kort door de bocht. De Marshall is eerder op classic rock sounds en crunch geluiden gericht. De Engl eerder op helder clean, en een zwaardere rocksound. Beide zullen het andere wel kunnen, maar zullen er wat minder op gevoiced zijn.

arjanb01
28 juni 2013, 21:18
Deze marshall heeft een compleet andere voicing dan een engl Thunder.
Marshall, classic rock zalig, lekker rauwe losse gainsounds, clean vind ik hem minder dan de engl.
De engl, strak, meer mid gevoiced en meer gain vind ik. Ook de gainstructuur is wat vloeiender, ronder. Veelzijdigere amp dan de marshall. Ook is deze marshall opgebouwd uit Aziatische onderdelen wat niet wil zeggen dat ze minder zijn.
Voor beide amps is wat te zeggen. Ga je voor een pure classic rock amp dan zou je de marshall kunnen nemen. Heel smaakgebonden. Ik vind de gainsounds van engl de beste op de markt, van crunch tot high gain. Live prikt alles heel goed door de mix vind ik. Dat terwijl Marshalls wel rommelig kunnen klinken en heel erg aan de soort gitaar ligt of ze lekker klinken. De gouden combi is natuurlijk een Les Paul met een marshall.

Bijl
1 juli 2013, 10:12
Toevallig heb ik deze twee vergeleken in een muziekwinkel en heb toen geen van beide gekozen omdat ze allebei de gain delen met het cleane kanaal. Uiteindelijk was het een tweedehandse Mesa F50 geworden, nadat de ENGL Screamer die ik wilde hebben spontaan de geest gaf tijdens het testen. Kan gebeuren, een ENGL is normaalgesproken zeer degelijk hoor.

De ENGL Thunder klinkt luider en met meer definitie. Het bereik van de gain is beperkt. Het is maar net wat je zoekt.

De Marshall klinkt zoals een als een Marshall hoort te klinken. De Marshall kan alles van Slash tot Slayer doen en verrekte goed ook voor een 40w combo. Daar staat wel tegenover dat het cleane kanaal wat gevoeliger is voor oversturing dan bij de ENGL.:rockon:

Mijn mening: Als je iets anders wil kan ik dat begrijpen, maar met de Marshall ga je er niet op vooruit.

muziekschuur
1 juli 2013, 10:15
Idealiter wil je ze allebei. Dan heb je

Fenderish clean
Marshallish clean/crunch
Marshall rocksound
Engl/Mesa Metal/rock

Met deze twee amps ben je gewoon heel veelzijdig.