PDA

View Full Version : HNGD Mayones Regius 6 Custom



JTB
28 juni 2013, 11:06
Halverwege dit jaar een financiële meevaller gehad en toen ben ik eens gaan nadenken. Wat heeft een mensch nu echt nodig. De lijst was vrij kort:
- Bier
- Tetten
- Gitaar
- Meer Tetten

Nou van gitaren had ik een aantal leuke hangen, echter ik speelde er maar op 1. Van de tetten heeft mijn vriendin er een leuk stel staan, dus daarin was ik ook voorzien. En meer tetten in huis halen bleek een onderwerp dat de vrouw des huizes niet kon waarderen. Dus ik liep naar de koelkast en zag dat deze ruim voldoende bier bevatte. Je zou dus kunnen zeggen dat ik nagenoeg compleet gelukkig was op dat moment.

Op dat moment had ik echter geen rekening gehouden met het GA-syndroom ook wel GAS genoemd. Nou dat heb ik geweten, er bestond een idee dat ik eigenlijk nog maar 1 hele goede gitaar zou willen (beter dan mijn Mayones Setius en Setius Pro) en 1 backup. Nadat ik verschillende gitaren getest en bekeken had bleef er 1 winnaar over. Een Mayones Regius 6, deze heb ik bij de lokale muziekwinkel getest (Guus Arons in Heerlen) in de standaard zwarte uitvoering. Leuke gitaar maar niet wauw.

Daarover nadenkende ben ik in gespek geraakt met een van de medewerkers van de winkel en het idee ontstond om een Custom Regius te bestellen. De levertijd voor een custom en een standaard versie is op dit moment gelijk aangezien Mayones gitaren wereldwijd niet aan te slepen zijn. Nu heb ik altijd een zwak gehad voor gitaren met een naturel-look en voor spalted maple. Dus nu ik dan toch mijn droomgitaar ging samenstellen dan ook maar meteen goed. Dus de specs worden:

Swamp ash body
Spalted maple top (ook op de headstok)
Zwarte hardware
SD Distortion pickups
Alleen een volume knop en element switch

Nu is spalted maple een houtsoort waarbij het ene blad het ander niet is. Er is nogal veel verschil in tekening, van rustig tot zeer druk. In overleg met de importeur van Mayones zou ik 3 foto's krijgen van spalted maple en daaruit mocht ik mijn keuze maken, erg ruig dus. Gisteren was de grote dag, ik mocht uit 4 stukken kiezen ipv 3 en de onderstaande is mijn keuze geworden. Dit is slechts een helft en wordt dus nog gebookmatched. Nu nog lang wachten voordat de gitaar geleverd gaat worden, waarschijnlijk ergens in september/oktober...

http://img849.imageshack.us/img849/1972/igo5.jpg

Jasper.
28 juni 2013, 11:21
Vet man! Heb zelf sinds kort een mayones setius pro. Geweldige gitaar. Ik denk niet dat er veel betere gitaren bestaan.

zeppo
28 juni 2013, 11:47
Cool! Spalted heb ik gemengde gevoelens bij, omdat het ook een beetje te kan zijn.
Desalniettemin ben ik erg gelukkig (en trots) op mijn eerste zelfbouw (ok, onder begeleiding dan)
Ben erg benieuwd hoe jouw gitaar gaat worden. Sturen ze je updates als ze gaan bouwen?

Dit is mijn beauty
http://verhaag.home.xs4all.nl/gear/images/2012-06-29%2020.56.34.jpg

JTB
28 juni 2013, 12:16
Ik denk niet dat ik updates tussendoor krijg. De gitaar wordt met een blanke, matte finish lak, volgens mij wordt hij daardoor minder "geel" dan jou gitaar, die overigens toch ook erg mooi is.

Venlonaer
28 juni 2013, 12:28
Mooie spalted top! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

TW-Pieter
28 juni 2013, 13:00
Mooie keuze!

Volg je Mayones op Facebook toevallig? Is een aanrader! Ze plaatsen veel foto's van hun gitaren in het bouwproces. Misschien zie je die van jou nog wel langskomen :-)

almarvk
28 juni 2013, 13:01
Spalted Maple is wel een van mijn favorieten, maar twijfel altijd over de uitwerking op de gitaar zelf. Dat het een bijzonder stukje hout is, is wel duidelijk.

Ik had laatst ook zwaar GAS voor een Mayones, maar helaas van de WAF op dat moment verdomd laag. Kan er waarschijnlijk mee te maken hebben dat we na de zomer uitbreiding krijgen thuis, dus een gitaar ging 'm ff niet worden...

jze
28 juni 2013, 13:08
Cool, zelf je top uitkiezen! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Ik vind de wachttijd wel meevallen trouwens...

minoin
28 juni 2013, 16:02
Heel cool!! Ik zou willen dat ik nog wat had liggen voor een dergelijke gitaar..
Goeie keuze though, ben heel benieuwd naar het resultaat!

Geen Bareknuckles trouwens? Wel classy covered SD distortions? Floyd, Hannes of Hipshot? Come on, more specs :D

JTB
28 juni 2013, 19:37
Geen bareknuckles, gewoon standaard SD Distortions, niet covered, geen floyd, gewoon vaste brug, ebben toets sperzel locking tuners standaard binding. (Mijn budgetaire bodem was ook in zicht. Wilde niet boven een bepaald bedrag uitkomen.)

Enne, mayones heeft spalted maple al eens gedaan, en dat doen ze zo:
http://www.ftp-mayones.pl/guitar/regius_pro7_spaltedmaple/Mayones_Regius_Pro_Custom_Shop_Spalted_Maple_B06.j pg

Brum
28 juni 2013, 21:10
Die Distortions vind ik wel één van de elementen waar kapjes toch redelijk verschil maken qua geluid. Met kapjes klinkt, vind ik, beter. Bij de meeste elementen waar ik ervaring mee heb, heb ik het andersom ervaren, maar bij deze dus niet. Het haalt net even het puntige er af, niet geheel overbodig bij Distortions vind ik. Verder lekkere elementen, dat sowieso.:)

Vette gitaren ook, Mayones, ga je vast een hoop plezier aan beleven. Vaste brug, Distortions, ebben toets, me like!

caliban
28 juni 2013, 22:11
Prachtige openingspost

RS-Rik
28 juni 2013, 22:38
Prachtige openingspost

+ veel


10 tekens

JTB
28 juni 2013, 22:53
Die Distortions vind ik wel één van de elementen waar kapjes toch redelijk verschil maken qua geluid. Met kapjes klinkt, vind ik, beter. Bij de meeste elementen waar ik ervaring mee heb, heb ik het andersom ervaren, maar bij deze dus niet. Het haalt net even het puntige er af, niet geheel overbodig bij Distortions vind ik. Verder lekkere elementen, dat sowieso.:)

Vette gitaren ook, Mayones, ga je vast een hoop plezier aan beleven. Vaste brug, Distortions, ebben toets, me like!

Heb je het dan over zwarte plastic kapjes of nikkel kapjes? Ik snap wel wat je bedoeld met het puntige, al heb ik het zelf nooit vervelend gevonden.

SD distortion door mijn 6505+ met TS ervoor is voor mij de ultieme metal sound.

vulvasonic
28 juni 2013, 22:54
Heerlijke post! :D

Ik ben nooit zo van al teveel poespas en gedoe. En ofschoon tiger stripes, birds eye en meer van dat spul erg aantrekkelijk is geef ik zelf altijd de voorkeur aan een gitaar waar de eenvoud vanaf straalt.
Maar van een mooi stuk spalted maple krijg ik nog steeds spontaan een stijve. Hoe vunziger hoe liever het me is. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het eindresultaat. Dan koop ik morgen vast een doosje tissues (je kan het maar beter in huis hebben).

Ik leef met je mee. :)

caliban
29 juni 2013, 10:59
Topicstarter wilde meer tetten, maar was wegens omstandigheden niet wenselijk. Meer gitaren gaat er van komen. Ik zou nu beginnen met een extra koelkast!

Brum
29 juni 2013, 13:58
Heb je het dan over zwarte plastic kapjes of nikkel kapjes? Ik snap wel wat je bedoeld met het puntige, al heb ik het zelf nooit vervelend gevonden.

SD distortion door mijn 6505+ met TS ervoor is voor mij de ultieme metal sound.

Nikkel kapjes inderdaad. Ik heb ze in m'n SG zitten en vond ze ook gelijk al erg fijn, zonder kapjes. Toch wilde ik om cosmetische reden er kapjes op en het klonk gelijk een stuk vetter, als in; die enorme output bleef, maar een soort jengel in het hoog was er uit. Kort daarna de kapjes toch weer verwijderd, want toch wat microfonisch en de jengel in het hoog was weer terug, wat ik minder fijn vond. Laatst de kapjes er weer op gedaan, nu wel goed afgeschermd en ik had weer die vette scheur, zonder die gekke jengel, terwijl het karakter verder hetzelfde bleef. Ze hebben heel veel helderheid en boventonen, wat ik op zich te gek vind, maar een klein beetje indammen vond ik wel beter klinken.

Misschien is het ook het type gitaar en de versterker, dat zal ook zeker wel verschil maken. Hoe 't ook zij, het zijn wel absoluut vette elementen. Ik zit er ook sterk aan te denken er ook eentje in de brugpositie te zetten van m'n Ibanez Roadstar.

JTB
28 november 2013, 16:05
Na lang wachten eindelijk binnen, klinkt super. Snel een paar foto's en weer verder spelen:

http://i39.tinypic.com/2586sk1.jpg

http://i39.tinypic.com/2j463q0.jpg

http://i41.tinypic.com/2czyo2p.jpg

Ze zijn kennis aan het maken, maar ze lijken elkaar erg leuk te vinden:

http://i44.tinypic.com/ogi4jq.jpg

MjS
28 november 2013, 16:12
Heel vet! Sinds kort zelf bezitter, lekkere gitaren zijn dat zeg. Het lijkt me helemaal gaaf om zo'n ding helemaal naar je wens te hebben. Veel scheurplezier :)

Tupelo
28 november 2013, 16:33
Oh, maar dat ziet er heel netjes uit, niets over de top ofzo, prima zo.

Dutch66
28 november 2013, 21:02
Ik reageer morgen wel even JTB is nu even (terecht) van de wereld... pracht bak.

Duhsjaak
28 november 2013, 21:10
Heel fijn! Lang leve de niet-standaard gitaren. En die mensen die die niet-standaard gitaren bespelen.
Van harte. De moeite van het wachten waard lijkt mij.
Poep chique.

Gefeliciteerd!
Vriendelijke groet, Gus

vulvasonic
28 november 2013, 21:49
Voor een liefhebber van zwaar metaal weet je verrekte goed waar je de mosterd vandaan moet halen. Geweldige versterker, geweldige speakerkast en nu ook een geweldige gitaar (en een vriendin met een stel geweldige tetten had je ook al), dus dat doe je goed!
Ik schreef al eerder dat ik verzot ben op spalted maple en ik wil je feliciteren met de keuze voor deze heerlijke plank met schimmel. Gelukkig weten ze ook bij Mayones dat je om een spalted maple topje ALTIJD een binding moet hebben ter voorkoming van wat ongewenst afbrokkelen. Het is een prachtige gitaar geworden. Niet helemaal mijn ding, maar wel zeer smaakvol en aan alles merk ik dat jij precies weet wat je nodig hebt en je hebt een neus voor kwaliteit.

Derhalve van harte gefeliciteerd met deze unieke gitaar. Hè, dit zijn de HNGD posts waar ik blij van word. :cheerup:

En de groeten aan je vriendin. Eigenlijk vind ik het niet meer dan netjes om ons ook even te verblijden met een foto van haar tetten, zodat we een goed beeld krijgen van je hele gear. En met het reeds getoonde spul in acht genomen zie ik daar met een meer dan gemiddelde belangstelling naar uit. :D

soundbound
28 november 2013, 21:59
machtig mooi top zeg! congratz!

Brum
28 november 2013, 22:20
Ik zeg vet!:ok:

JTB
28 november 2013, 22:54
Voor een liefhebber van zwaar metaal weet je verrekte goed waar je de mosterd vandaan moet halen. Geweldige versterker, geweldige speakerkast en nu ook een geweldige gitaar (en een vriendin met een stel geweldige tetten had je ook al), dus dat doe je goed!
Ik schreef al eerder dat ik verzot ben op spalted maple en ik wil je feliciteren met de keuze voor deze heerlijke plank met schimmel. Gelukkig weten ze ook bij Mayones dat je om een spalted maple topje ALTIJD een binding moet hebben ter voorkoming van wat ongewenst afbrokkelen. Het is een prachtige gitaar geworden. Niet helemaal mijn ding, maar wel zeer smaakvol en aan alles merk ik dat jij precies weet wat je nodig hebt en je hebt een neus voor kwaliteit.

Derhalve van harte gefeliciteerd met deze unieke gitaar. Hè, dit zijn de HNGD posts waar ik blij van word. :cheerup:

En de groeten aan je vriendin. Eigenlijk vind ik het niet meer dan netjes om ons ook even te verblijden met een foto van haar tetten, zodat we een goed beeld krijgen van je hele gear. En met het reeds getoonde spul in acht genomen zie ik daar met een meer dan gemiddelde belangstelling naar uit. :D

Dank! En inmiddels is bekend dat die vriendin in 2014 mijn vrouw gaat worden. Maar die tetten, daar ben ik wat ouderwets in, die hou ik voor mezelf.

De combinatie klinkt super. Ik vind de top zeer mooi geworden. Twijfel op sommige momenten of hij niet toch hoogglans had moeten zijn. Echter, dat heeft (bijna) iedereen. Dus deze matte finish heeft wel wat. Ben wel benieuwd wat jij anders gedaan had en waarom.

Ik heb halverwege nog getwijfeld over bare knuckle juggernaut pickups, maar eigenlijk klinkt dit helemaal zoals ik wil.

vulvasonic
28 november 2013, 23:50
Dank! En inmiddels is bekend dat die vriendin in 2014 mijn vrouw gaat worden. Maar die tetten, daar ben ik wat ouderwets in, die hou ik voor mezelf.
Dat is dan weer een beetje een teleurstelling. Maar ik begrijp je. Ik ben zelf ook zeer bezitterig als het om de wonderschone tetten van mijn eigen vrouw gaat. Even goede vrienden! :seriousf:



De combinatie klinkt super. Ik vind de top zeer mooi geworden. Twijfel op sommige momenten of hij niet toch hoogglans had moeten zijn. Echter, dat heeft (bijna) iedereen. Dus deze matte finish heeft wel wat. Ben wel benieuwd wat jij anders gedaan had en waarom.
Ik zou helemaal NIETS anders gedaan hebben. Ik had in jouw situatie waarschijnlijk exact hetzelfde gedaan. Niet voor niets zeg ik dat jij een neus hebt voor kwaliteit. En ik vind het allemaal bijzonder smaakvol en goed gekozen.
Ik schreef alleen dat het niet helemaal mijn ding is en daarmee bedoel ik niets anders dan dat ik een grote voorliefde heb voor de klassieke modellen en merken, zoals de Fender Telecaster, Stratocaster, Jaguar en Jazzmaster en de Gibson LP DC (gek genoeg niet de 'gewone' Les Paul), de ES-335/345/347, de Firebird en de Explorer (een vreemde eend in mijn bijt). En dan nog een hele waslijst aan andere klassiekers (Rickenbackers, Gretches, Dan Armstrong Plexi en nog wat ander spul). Mijn centen rollen derhalve wat sneller die richting uit, wat ook te maken heeft met mijn eigen muzikale voorkeuren, de invloeden die mijn gitaarhelden (hoofdzakelijk ouwe rockers) hebben op mijn keuzes, plus het feit dat ik nu eenmaal geen metalhead ben. Dat wilt niet zeggen dat ik niet weg kan kwijlen bij de aanblik van zo'n fantastisch mooie Mayones met zo'n meer dan schitterende spalted maple top. Ik vind 'm helemaal top! Bovendien sluit ik ook mijn ogen en oren niet van genres die mij persoonlijk minder kunnen bekoren. Daarom weet ik ook dat die Peavey top van jou een waanzinnig goed klinkend scheurijzer is.
Dus nee hoor, ik zou precies hetzelfde hebben gedaan! :)



Ik heb halverwege nog getwijfeld over bare knuckle juggernaut pickups, maar eigenlijk klinkt dit helemaal zoals ik wil.
Als dit helemaal klinkt zoals jij wilt, zou ik er niet lang over hoeven nadenken. Hou 'm lekker zoals ie is. Geniet ervan en speel het dak er af!!!
:blast:

Ik vind dit een prachtig draadje. Nogmaals, ik word er altijd blij van als ik zie dat iemand zijn huiswerk heeft gedaan en op basis van zijn eigen bevindingen en voorkeuren alleen maar de juiste beslissingen neemt. Die gitaar van jou is helemaal top!!! :)
Wederom van harte gefeliciteerd. Dit zal het wachten zonder enige twijfel waard zijn geweest. Ik mag aannemen dat je zo trots bent als een hond met 7 lullen. :D

jimihattricks
29 november 2013, 07:26
Zeer fraai..!
Bij een HNMayonesD kijk ik vooral altijd uit naar de foto's van de achterkant, dat vind ik zo'n mooi vloeiend, gestroomlijnd geheel..
Ik denk dan altijd dat het zo ook vast moet aanvoelen bij het spelen.
Geniet ervan!

Jasper.
29 november 2013, 22:21
Heel erg mooie Mayones! Gefeliciteerd!

Duhsjaak
29 november 2013, 22:33
Dank! En inmiddels is bekend dat die vriendin in 2014 mijn vrouw gaat worden. Maar die tetten, daar ben ik wat ouderwets in, die hou ik voor mezelf.

De combinatie klinkt super. Ik vind de top zeer mooi geworden. Twijfel op sommige momenten of hij niet toch hoogglans had moeten zijn. Echter, dat heeft (bijna) iedereen. Dus deze matte finish heeft wel wat. Ben wel benieuwd wat jij anders gedaan had en waarom.

Ik heb halverwege nog getwijfeld over bare knuckle juggernaut pickups, maar eigenlijk klinkt dit helemaal zoals ik wil.

Verder kletst iedereen als verdoofd door over de gitaar. Terecht!

Maar van harte dat ze 'ja' tegen je heeft gezegd. Maak er een feest van.
Als je na 25 jaar haar opnieuw vraagt, en ze zegt weer ja (zonder nadenken) dan weet je dat jullie het goed hebben gedaan.

Maar laten we wel zijn..... de eerste felicitatie is binnen.
Best of luck!!!
Vriendelijke groet, Gus

JTB
29 november 2013, 22:51
Dank je, erg sympathiek van je!