PDA

View Full Version : Line 6 Modulation Modeler



galguitarist
25 juni 2003, 22:21
Ik was in eerste instantie op zoek naar een goed flanger.

Maar vandaag bedacht ik dat ik misschien wel liever een Modulation Modeler heb want:

-veel mogelijkheden
-stereo
-true bypass!!!
-volgens velen zijn de stompboxes het beste dat line6 tot nu toe gemaakt heeft

Iemand opmerkingen over dit apparaat?

Verder vroeg ik me af of deze het door de fx-loop ook doet. Zijn toch allemaal time-based effects?

Metoshade
27 juni 2003, 09:49
Ik heb ergens gehoord dat de 19" versie beter klinkt dan de stompbox... Ik heb er geen ervaring mee, maar gewoon even luisteren, je weet maar nooit. Het schijnen zeer goede FX-jes te zijn.

jorrit
2 juli 2003, 14:53
er zit wat volume verschil tussen sommige settings das erg irritant....
verder lekker pedaal....

adibas
3 juli 2003, 15:36
Ik heb de MM4 gehad maar naar paar maanden weer door verkocht... Had pedaal met zelfde redene als jij gekocht maar was naar tijdje op uit gekeken... Gebruikte o.a. de Leslie van de MM4 tot ik de Hughes & Kettner Rotosphere hoore... die klinkt echt 3 keer beter als de MM4...
De MM4 is een mooi apparaat maar over het geheel klinkt alles een beetje plat... maar das mijn mening. De DL-4 van Line 6 daarin tegen vind ik weer wel ERG de moeite waard en die ga ik nu aanschaffen :)
In jou geval zou ik je geld inversteren in 1 goeie flanger in plaats van je geld steken in een pedaal waar je veel hebt maar niet alles even overtuigend... succes!

PS ooh ja, ik had m in mn fx-loop zitten

ReinoutV
3 juli 2003, 17:06
Ik heb de MM4 + ex1 ook. Ik was op zoek naar een chorus en een tremolo, waarvoor ik deze ook voornamelijk gebruik. Dat volumeverschil valt wel mee, een beetje met de depth en het level spelen en het probleem is al weer opgelost. In de fx-loop van mijn Line6 DuoVerb werkt hij niet zo best, omdat de output van die uitgang veel te hoog is. De tremolo kan het signaal niet meer aan, zodat er van tremolo geen sprake meer is. Beetje apart wel, geen knoppie om de gain uit je fx-send te regelen of zo'n versterker.

The Thumb
28 juli 2003, 16:00
Ik heb er 1 gehad (let op: gehad). Voordeel van het apparaat is dat er 16 effecten inzitten, dus per effect is hij niet zo duur. Nadelen: volume en treble verlies, dus bij inschakeling verlies je met name wanneer je met je band speelt nogal wat definitie. Daarnaast vond ik de tweak en tweez knoppen wat onhandig wanneer je 'on the spot' je instellingen wilt wjzigen...

The Thumb
28 juli 2003, 16:01
Ik heb er 1 gehad (let op: gehad). Voordeel van het apparaat is dat er 16 effecten inzitten, dus per effect is hij niet zo duur. Nadelen: volume en treble verlies, dus bij inschakeling verlies je met name wanneer je met je band speelt nogal wat definitie. Daarnaast vond ik de tweak en tweez knoppen wat onhandig wanneer je 'on the spot' je instellingen wilt wjzigen...

ReinoutV
28 juli 2003, 17:55
Ik heb er 1 gehad (let op: gehad). Voordeel van het apparaat is dat er 16 effecten inzitten, dus per effect is hij niet zo duur. Nadelen: volume en treble verlies, dus bij inschakeling verlies je met name wanneer je met je band speelt nogal wat definitie. Daarnaast vond ik de tweak en tweez knoppen wat onhandig wanneer je 'on the spot' je instellingen wilt wjzigen...

Volume verlies heb ik alleen een klien beetje last van bij de tremolo-effecten: level en depth wat bijregelen en geen problemen meer. Voor die on-the-fly aanpassingen zijn twee stickertjes bijgeleverd, waarop precies staat welke knop wat doet bij ieder effect. En dat verlies aan treble ligt toch echt aan jouw manier van instellen. Zeker met het Dimension D effect heb ik een ontiegelijk rijk geluid met genoeg treble erin.