PDA

View Full Version : Weg met die brom !



iwamoto
27 juni 2013, 15:19
Ik voel me een beetje stom dat ik iets post wat onwaarschijnlijk al eerder is gepost, maar blijkbaar zijn mijn query skills niet goed genoeg.

Mijn Setup > geaard stopcontact > 2 poot adapter Pod X3 > Pod X3 > Gitaarkabel
> Koptelefoon

en mijn sound is: HMMMMMMMMMMMMMM

Ik zoek dus iets om tussen stopcontact en adapter te gooien, maar ook hier laten mijn Query skills mij weer in de steek. ik heb echt geen idee waar ik op moet zoeken, het moet dus gewoon een ground lift kastje zijn als ik het zo zie.

Dirk_Hendrik
27 juni 2013, 15:30
Zoals ik het zie moet je eerst je bekabeling en je gitaar checken.

Kim Wilson
27 juni 2013, 15:37
De adapter van je POD is waarschijnlijk niet eens geaard, of wel? Dan heeft een geaard stopcontact ook weinig zin...

Ik vermoed een externe storingsbron. Adapter te dicht bij je POD, een dimmer, TL-buis, computer, zoiets.

iwamoto
27 juni 2013, 15:53
10 verschillende gitaren, veel verschillende kabels (elke keer weer "ja, dit is echt de ultieme kabel!") en verschillende plekken (op dit moment is het dichtsbijzijnde een plasma tv op 5 meter afstand) maar inderdaad, die adapter is gewoon "2 voetjes", geen aarde stekker, dus ik zoek eigenlijk iets om dat ding aarde te maken, zonder echt hardwarematig te veel er mee te klooien (wel eens wat gelezen over mensen die een kabel van de pod naar de verwarming maakten maar dat klinkt niet echt te doen)

Dirk_Hendrik
27 juni 2013, 18:18
OK,

Aansluiten en je zoem hebben.
Nog een gitaarsnoer pakken en daarvan een sleeve tegen een blank metalen deel (bv een jacknut) van je POD houden en de sleeve van de andere plug tejen iets geaards. Neem die verwarming idd. Brom weg? Dan is die aarde je probleem. Brom nog steeds? kun je die aardingsoptie ook afschrijven.

Brom ook aanwezig met je gitaarvolumeknop dicht? Het kan ook nog een defect in je POD zelf zijn. Defecte voedingselco geeft hetzelfde resultaat.