PDA

View Full Version : Nosepedal in Nederland?



Diederik de Jong
27 juni 2013, 11:10
Hee,

Weet iemand of nosepedals (www.nosepedal.com) ook in Nederland verkrijgbaar zijn? Voor zover ik kan vinden zijn er geen dealers, de enigste in europa is in Zweden.

Ik ben namelijk op zoek naar het volgende pedaal: http://www.nosepedal.com/store/nose-volume-switcher of iets wat het zelfde doet, een volume knop met een aan uit switch. Dit omdat ik deze vooraan mijn pedalboard wil zetten doordat mijn Les paul en strat erg van volume verschillen en ik dan al mijn effecten anders moet instellen als ik van gitaar wissel.

Dus weet iemand of deze pedaaltjes bij een dealer in nederland te krijgen zijn of dat er een alternatief is?

thaaaanks :D

Kim Wilson
27 juni 2013, 11:17
Zweden is lid van de EU. Dan zou laten versturen niet zo moeilijk moeten zijn, toch?

Diederik de Jong
27 juni 2013, 11:54
Ja, maar ik ben en blijf hollander, dus als het hier ergens goedkoper kan :)

Kim Wilson
27 juni 2013, 12:04
Ik heb even gekeken, maar het duurste pedaal kost €100. De meeste zitten tussen de 4 en 7 tientjes. Dat is toch niet zo duur?

scabiosa
27 juni 2013, 12:26
Interessant pedaaltje dit! Zou dit niet gemakkelijk zelf te maken zijn?
Wie tekent er eens een schemaatje voor uit? :soul:

Aan de andere kant kan je dit ook gewoon doen met een cleanboost of zie ik het nu té gemakkelijk?

Dirk_Hendrik
27 juni 2013, 12:42
Interessant pedaaltje dit! Zou dit niet gemakkelijk zelf te maken zijn?
Wie tekent er eens een schemaatje voor uit? :soul:

Aan de andere kant kan je dit ook gewoon doen met een cleanboost of zie ik het nu té gemakkelijk?

EHX Signal pad?
http://dirk-hendrik.com/temp/EHX_signal_pad.pdf Voor je schema.


Of 34 euro bij Thomann

Diederik de Jong
27 juni 2013, 12:56
Als ik hem vanuit america bestel kost hij 65 euro, incl verzenden. Maar weet iemand hoe betrouwbaar dat is dmv paypal en hoe lang het dan ongeveer zal duren?

marter544
28 juni 2013, 14:41
De signal pad van EHX is wat je zoekt denk ik, echter heb je dan één pot die je aan en uit kan zetten, ipv. 2 om tussen te switchen. Voor 65 euro knutsel ik er ook wel eentje in elkaar :p

Martijn-w
28 juni 2013, 20:14
De Voltilizer is ook wel interessant. Een spanningsregelaar die toffe effecten veroorzaakt omdat het de voedingsspanning van een ander pedaal omlaag brengt.

Diederik de Jong
30 juni 2013, 15:58
Het gaat mij puur om het gitaar signaal wat binnen komt voor m'n pedalen gelijk te houden. Zodat ik niet steeds hoef te draaien aan de effecten

flo123
1 juli 2013, 01:16
Als je goedkoop wilt, is de Behringer pre-amp booster misschien een goede. Deze buffert het signaal zodat er geen signaal/klank verlies is en heeft een volume knop (en een toonregeling). De PB100 geloof ik. Werkt prima! Kost 20 euro of zo...

lespaulnmarshall
2 juli 2013, 17:44
Voor zo iets zou ik eerder een transparante boost kopen en aanzetten wanneer je pickups met minder output gebruikt. Zo krijgen lage output pickups gewoon wat meer signaal, en verlies je niks bij hogere output pickups.