PDA

View Full Version : vingers knakken??



Wilson
25 juni 2003, 22:05
Kan dit kwaad?? om je vingers zo te knakken?? en levert dit permanente schade aan je vingers?? Ik doe het bewust nooit met mn vingers, maar met mn tenen doe ik het bijna constant...

Ic3gl0vE
25 juni 2003, 22:08
mwaah... het betekent dat je gewrichtje niet 100% perfect in elkaar zit. Kan op zich geen kwaad hoor.

roppie
25 juni 2003, 22:11
nee volgens mij kan het ok geen kwaad bij mij knakt ongeveer alles, elleboog dijbeen tenen, heel vaag maar alles werkt nog

Mitch
25 juni 2003, 22:27
Het knakken betekent dat je gewrichtje bijna uit de kom vliegt maar net niet..... klinkt dramatisch, maar is het niet.
Het heeft echter wel schadelijke gevolgen op langere termijn, je maakt er een gewricht steeds instabieler en overbeweeglijker mee omdat je 'm met het knakje een beetje 'rekt'. Mensen die van nature overal knakken (zoals ik :( )hebben dus van nature erg overbeweeglijke gewrichten en da's niet echt nuttig of zo...
Fysio- of manueel therapeuten (zoals ik :) ) gebruiken dit soort bewegingen om bewust een gewricht losser te krijgen, maar het uitvoeren is aan stricte regels gebonden en moet zker niet te vaak gebeuren. Een gewricht dat erg veel knakt zul je juist eerder moeten trainen (steviger maken !) dan blijven knakken (nog instabieler maken).

Antwoord genoeg ? :D

Ic3gl0vE
25 juni 2003, 22:40
neee... want nou wil ik ook weten hoe ik die gewrichten dan train

roppie
25 juni 2003, 22:42
ik ook! ik wil nie dat ik dalijk ineens gespreid ga omdat m'n dijbeenkomding het begeeft :D

sash
25 juni 2003, 22:58
Kan niet zo heel veel kwaad.

Ben ik trouwens de enige die z'n duimtopje 180 graden kan bewegen ipv de normale 90 graden?

Wilson
25 juni 2003, 23:20
yeah, dan heb ik dus dik flexiebele tenen nu! Maar hoe vaak is dan net genoeg voor de flexiebele aanpak? dus dat ze niet te flexiebel worden?? hoe vaak per dag ongeveer?? Verder is het wel verslavend, hoe vaker je het doet, hoe meer je de behoefte krijgt je vingers te knakken, tenminste dat is bij mij zo.

Kasper
26 juni 2003, 00:03
Zou je dan niet beter met je tenen beginnen te spelen? :wink: :-D

Nee volgens mij is het gewoon niet gezond om vingers te kraken punt! Wat kan er nu gezond aan zijn? En als je dan toch flexibeler wil worden om voordeel te krijgen van je gitaarspel, speel dan gewoon meer gitaar!

Theije
26 juni 2003, 00:41
Het knakken betekent dat je gewrichtje bijna uit de kom vliegt maar net niet..... klinkt dramatisch, maar is het niet.
Het heeft echter wel schadelijke gevolgen op langere termijn, je maakt er een gewricht steeds instabieler en overbeweeglijker mee omdat je 'm met het knakje een beetje 'rekt'. Mensen die van nature overal knakken (zoals ik :( )hebben dus van nature erg overbeweeglijke gewrichten en da's niet echt nuttig of zo...
Fysio- of manueel therapeuten (zoals ik :) ) gebruiken dit soort bewegingen om bewust een gewricht losser te krijgen, maar het uitvoeren is aan stricte regels gebonden en moet zker niet te vaak gebeuren. Een gewricht dat erg veel knakt zul je juist eerder moeten trainen (steviger maken !) dan blijven knakken (nog instabieler maken).

Antwoord genoeg ? :D

Klopt, daar komt nog bij dat de kans bestaat dat er op den duur vocht ophopingen ontstaan in de gewrichten.
Bovendien is het compleet nutteloos so why do it?

andy
26 juni 2003, 01:11
Sommige mensen vinden dat cool of stoer. Het sloopt je gerichten anyway. :???:

Negative K3 fan
26 juni 2003, 07:57
ik heb gehoord dat je van veel knakken dat carpal tunnel dinges gedoe krijgt... ik knap mn vingers maar niet zoveel want dat kan gewoon niet goed zijn als je dat te vaak doet...

mijn nek knak ik wel meer dan één keer p[er dag want die zit altijd muurvast :)

alhambra
26 juni 2003, 08:23
ik heb gehoord dat je van veel knakken dat carpal tunnel dinges gedoe krijgt... ik knap mn vingers maar niet zoveel want dat kan gewoon niet goed zijn als je dat te vaak doet...

mijn nek knak ik wel meer dan één keer p[er dag want die zit altijd muurvast :)

Dat heb ik ook is gedaan zat daarna gvd 3 maanden helemaal vast, leuk hoor zo'n stellage om je nek. Nu laat ik het doen 1 x per 2/3 maanden ofzo door de chiropractor, trouwens waarom heet die vent niet gewoon giro-praktor, 40 euro per 10 minuten ik had dus echt beter een goede opleiding kunnen doen :-D

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 11:14
hahahah giro-praktor :)

iam
26 juni 2003, 11:50
Kan niet zo heel veel kwaad.

Ben ik trouwens de enige die z'n duimtopje 180 graden kan bewegen ipv de normale 90 graden?

nee hoor :)

Diedo
26 juni 2003, 14:23
Kan niet zo heel veel kwaad.

Ben ik trouwens de enige die z'n duimtopje 180 graden kan bewegen ipv de normale 90 graden?

nee hoor :)

ik ook! ik haat skateboards... :evil:

trouwens; als je vochtophopingen in je vingers krijgt heet dat volgens mij reuma... is niet erg tof

Diedo

Trocar
26 juni 2003, 15:41
Ben ik trouwens de enige die z'n duimtopje 180 graden kan bewegen ipv de normale 90 graden?

Freaks! :razz:

helleke
26 juni 2003, 16:43
Mijn 3e been knakt ook wel es :D :D

Pegasus
26 juni 2003, 20:29
Kan niet zo heel veel kwaad.

Ben ik trouwens de enige die z'n duimtopje 180 graden kan bewegen ipv de normale 90 graden?

nee hoor :)

ik ook! ik haat skateboards... :evil:

trouwens; als je vochtophopingen in je vingers krijgt heet dat volgens mij reuma... is niet erg tof

Diedo


Dat zou nog wel eens kunnen. Ik heb namelijk wel eens gehoord dat je van veelvuldig vingerknakken reuma kunt krijgen.

Mitch
26 juni 2003, 22:38
Jongens......het moet niet gekker worden.
Van rukken word je ook niet blind. Ten minste: ik kan nog steeds het beeldscherm zien :o