PDA

View Full Version : HNAD Hayden Mofo 30H MK1



lindstrom
26 juni 2013, 21:39
Precies wat ik al jaren zocht! compact, luid, helder, dynamisch en eenvoud!

http://img14.imageshack.us/img14/5613/n3kp.jpg

Mr. Dynamite
26 juni 2013, 23:20
Leuk ding! Heb er zelf ook wel eens naar zitten te kijken, lekker no nonsense.
Moest wel even op zoeken hoe die fx loop in elkaar steekt, leuk bedacht maar had zelf toch liever gewoon 2 jacks inputs gehad.

Wel tof zo'n kleine opdonder die lekker kan schreeuwen :soul:

lindstrom
27 juni 2013, 07:18
FX loop gebruik ik niet dus dat was voor mij geen probleem.
Wel jammer vind ik dat de eq interactive is. voelt wat onhandig. maargoed, eenmaal een setting die werkt blijft hij waarschijnlijk ook staan.


Ik gebruik hem uitsluitend clean, en ga er dan met een Brunetti Mercury Box in voor de scheur.
Al mijn pedalen staan gewoon tussen de gitaar en amp. vandaar de eenvoud.
Goede strakke clean en klaar is kees.

Kakihara
27 juni 2013, 09:23
Gefeliciteerd ! Daar heb ik ook lang naar zitten kijken. Vond het een versterker met redelijk wat potentie, alleen buiten het VK nauwelijks aan te geraken. Waarom deze MK1 en niet de nieuwere versie?

Henri H
27 juni 2013, 10:05
....Ik gebruik hem uitsluitend clean, en ga er dan met een Brunetti Mercury Box in voor de scheur.
....Wat jammer, de scheur in die amp klinkt nl. best lekker.


https://www.youtube.com/watch?v=V3DkyNYxqyw

Kim Wilson
27 juni 2013, 10:34
Mooi! Maar wat is de motivatie voor de plaatsing van de mids vóór de bas en treble? Waarom niet de mids in het midden (hé verrek, de naam zegt het eigenlijk al)? Dit lijkt zo stom.

Maakt het nog veel uit welke input je gebruikt? De stickers suggereren een Amerikaans en een Engels gevoiced deel. Klopt dat ook een beetje?

Plant
27 juni 2013, 13:52
Mooi! Maar wat is de motivatie voor de plaatsing van de mids vóór de bas en treble? Waarom niet de mids in het midden (hé verrek, de naam zegt het eigenlijk al)? Dit lijkt zo stom.

Ik vermoed dat elektronisch gezien dit de volgorde van links naar rechts is zoals de regelaars in het signaalpad / circuit zitten. Als je dan de regelaars vanuit het schema zo op het front overneemt is de signaalweg in de kast fysiek ook het kortst met de minste kans op storing.

Meer praktisch voor het ontwerp dan logisch voor de bediening.

Kim Wilson
27 juni 2013, 14:07
Zou die paar centimeter extra draad zoveel schelen? Dit werkt toch totaal niet intuïtief? Het is natuurlijk geen heel groot probleem, maar ik had het zelf nooit zo gedaan. Elke EQ gaat van laag naar hoog of andersom.

tommus42
27 juni 2013, 14:13
Misschien willen ze een actieve midboost highlighten:). Ik zou dat scheurkanaal eventjes bekijken en goed laten klinken:ok:.

tommus42
27 juni 2013, 15:16
Om het geheel nog wat op te leuken, mooie:D
http://img189.imageshack.us/img189/4769/0zyo.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/189/0zyo.jpg/)

lindstrom
27 juni 2013, 16:59
Gefeliciteerd ! Daar heb ik ook lang naar zitten kijken. Vond het een versterker met redelijk wat potentie, alleen buiten het VK nauwelijks aan te geraken. Waarom deze MK1 en niet de nieuwere versie?

Nou, de MK1 is voor mij puur cosmetisch. die nieuwe uitvoering vind ik er niet uitzien. en dan niet te spreken van die cat-eye buis waar ik de meerwaarde niet van zie.

En,.. als je al jaren kijkt, dan is mijn advies: DOEN!! elke euro waard!
Even bij het schommelpalijsje in Den Haag vragen, die hebben hem ook voor mij kunnen regelen via hun collegea te België.



Maakt het nog veel uit welke input je gebruikt? De stickers suggereren een Amerikaans en een Engels gevoiced deel. Klopt dat ook een beetje?

Ja, maakt werelden van verschil!! US klinkt veel donkerder.
UK klinkt mooi helder en sprankelend..


Wat jammer, de scheur in die amp klinkt nl. best lekker.


https://www.youtube.com/watch?v=V3DkyNYxqyw

Klopt! maar de MB klinkt nog lekkerder dan dat! en scheelt me een kabel aansluiten en afstellen tussen de kanalen.
Dit laatste schijnt niet eenvoudig te zijn om echt een goede balans tussen de 2 gainstages te creeren.


Ik vermoed dat elektronisch gezien dit de volgorde van links naar rechts is zoals de regelaars in het signaalpad / circuit zitten. Als je dan de regelaars vanuit het schema zo op het front overneemt is de signaalweg in de kast fysiek ook het kortst met de minste kans op storing.

Meer praktisch voor het ontwerp dan logisch voor de bediening.

Och,.. is even wennen, net als de interactive EQ's maar als die eenmaal lekker klinkt, dan hoef ik daar ook niet veel meer mee te doen.

Henri H
27 juni 2013, 22:59
Een Mercury Box klinkt inderdaad erg goed, fijne distortion, hoewel je er van moet houden.

Wat maakt deze amp zo dynamisch volgens jou?

lindstrom
28 juni 2013, 00:14
heel simpel, zachter aanslaan betekend ook zachter en cleaner klinken. dat is dynamiek.
Zit niet veel compressie in wat de dynamiek ten goeden komt.

Je kunt, zelfs met veel overdrive, zachtjes spelen en de noten echt zacht laten klinken en aan de andere kant, als je harder aanslaat gaat het echt mooi maar ook strak smerig klinken.

Henri H
28 juni 2013, 08:32
Maar daar maak jij geen gebruik van als je de MB gebruikt, want dan haal je die dynamiek uit dat pedaal en gedeeltelijk uit de amp.
Ik kan me niet meer herinneren of de MB ook zo dynamisch is, dacht het wel, maar toch niet zo dynamisch als een dynamische buizenamp vermoed ik?

Na ja, laat ik je plezier niet verderven. ;) Plezier d'r van!

lindstrom
28 juni 2013, 13:01
Henri,

Ook clean ervaar ik diezelfde dynamiek. zacht spelen klinkt zacht en harder...... nouja, je kent het wel. :ok:



:)

Henri H
28 juni 2013, 14:19
Ok, ik ben om. :)

caliban
28 juni 2013, 21:03
Sounds in het youtube filmpje zijn heel nice