PDA

View Full Version : Pedaalbehuizing speciale manier verfen



washburn93
26 juni 2013, 11:30
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het maken van een booster pedaal en ik wil graag de behuizing dezelfde stijl geven als de afbeelding hieronder:

http://2.bp.blogspot.com/_FuJOpRv2O-E/TIrgqD6lGTI/AAAAAAAABxQ/eXyLZ4hbMIs/s1600/tin+sign.JPG

Dus eigenlijk eenbeetje dat oude verweerde effect.

Hoe zou ik dit het beste kunnen bereiken?

Ik heb beschikking over een zandstraler, zou het werken om hem eerst te schilderen en daarna met de zandstraler erover heen te gaan? ik ben bang dat dat veelste snel gaat..

Hebben jullie tips?

Alvast bedankt,

Vriendelijke groet,

Guido Thomassen

MaBerY
26 juni 2013, 14:42
met fotoshop of paint.net kan je heel leuke dingen doen en dan op een waterslide decal afdrukken
Bovenstaand plaatje is dan al perfect

Maar een staalborstel bewerken kan natuurlijk ook

washburn93
26 juni 2013, 14:49
Ja waterslide decal zou kunnen natuurlijk, maar als het echt verweerd eruit ziet is het natuurlijk een stuk mooier! Staalborstel had ik zelf nog niet aan gedacht, goed idee! bedankt!

TeleK
26 juni 2013, 17:31
wat je ook kan doen is inderdaad in Photoshop of zo een verweerd design maken en dat dan printen op van dat spul om T shirts mee te bedrukken. Dat kan je ook met een strijkijzer op een pedaal strijken. Daarna blank aflakken per bescherming van de print.

Thiez
26 juni 2013, 17:37
Ik zou hem lakken en dan even met een stukje fijn staalwol langs de randjes en hoekjes gaan om dat wat te verouderen. Schroom vooral niet om hem onderweg een keer te laten vallen. Daarnaast gewoon een half jaar in je pedalenbak flikkeren en meenemen naar elk optreden. Als ik zie hoe mijn wahwah er inmiddels uit ziet, daar vlogen ook de stukken lak af van het in mijn pedalen bak rondglijden tijdens transport.

Buzzel
26 juni 2013, 18:23
Met mijn eigen huis tuin en keuken spuit kunsten gaan alle zelfbouw pedalen er zo uit zien naar een jaartje ;)