PDA

View Full Version : Elektrische gitaar + Amp kopen rond de 600 euro



wilcovms
25 juni 2013, 21:40
Goedendag forumleden,

Ik neus al een tijdje rond op dit forum en heb nu zelf een vraag, en dus een account aangemaakt.
Mijn naam is Wilco van Meppelen en ben een scholier die de opleiding applicatie ontwikkelaar geniet.
Ik wil ontzettend graag beginnen met het bespelen van de elektrische gitaar. Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar ervaring met akoestisch gitaarspelen.
Ik zoek een goed setje voor ongeveer 600 euro (50/100 euro meer geeft niet zo heel veel).
Voor dat geld wil ik dus een mooie versterker en gitaar hebben.
Ik speel vooral blues en doe wat aan fingerpicking. maar ook wat stevigere nummers van bijvoorbeeld U2 vind ik mooi om te spelen. In ieder geval heb ik niks met metal en andere hele harde muziekstijlen. de versterker is alleen voor thuis en hoeft dus geen zware jongen te worden aangezien ik voorlopig niet zal optreden. Op het gebied van gitaren vind ik een LP wel fantastisch mooi!
Ik hoop voldoende info gegeven te hebben en dat een meer ervaren persoon op dit forum mij een handje kan helpen bij mijn keuze.

Met vriendelijke groet Wilco

Hotpepper01
25 juni 2013, 21:48
Welkom op het forum !!

Het budget moet voldoende zijn voor een leuke gitaar en een buizenversterkertje. Ik denk bijvoorbeeld aan een Fender Blues Junior (gebruikt) en een gebruikte Mexicaanse Fender, Epiphone Dot of zo. Maar er zijn legio andere combinaties die je goed zouden kunnen passen. Budgetverdeling zo ongeveer versterker 350, gitaar 250. Neem - als je gaat kijken - iemand mee uit je omgeving die er verstand van heeft....

Eric van Esch
25 juni 2013, 22:54
Tweedehands Gibson LP Studio en een goede Roland Cube 20 of 30 of een Fender Mustang I of II is misschien een mooie optie voor je als je alleen thuis speelt. Met tweedehands zoeken kan je voor je budget wel rond komen. Je hebt dan een behoorlijk veelzijdig setje.

Montecristo
25 juni 2013, 23:05