PDA

View Full Version : 2 Stacks op elkaar aansluiten



Bram_Guitar
25 juni 2013, 19:43
Hallo,

Ik wil graag 2 stacks op elkaar aansluiten, maar weet niet of dit kan/veilig is. Dit wil ik op elkaar aansluiten:

* Laney 4x12 (200 watt)
* Marshall 2x12 1922 (150 watt)
* London City DEA70 (50 óf 70 watt, niet helemaal duidelijk)
* Laney TF700 (120 watt)


Is dit mogelijk? Zo ja, hoe moet ik de stacks op elkaar aansluiten? En mijn gitaar (welke top)?

Alvast bedankt,

Bram

kassie
25 juni 2013, 20:18
Oké.. je wilt over twee versterkers spelen? Dus stereo spelen?
Dan heb je een buffer nodig die je signaal aanstuurt naar twee amps in parallel.
Ik gebruik daarvoor dit.
http://www.palmer-germany.com/mi/en/TRIAGE-Amp-Selector-PTRIAGE.htm

Deze buffert je signaal zodat je geen signaal verlies hebt als je signaal door 2 of drie gedeeld wordt. Tevens een groundloop switch. Want het kan gaan brommen. En tevens een fase switch omdat de beide versterkers bepaalde frequenties kunnen cancellen. Verder kun je met dit apperaat meerdere versterkers tegelijk aansturen via de side kick.. of gewoon switchen tussen versterkers.

Voodoo Labs heeft ook een amp switcher.. en Lehle ook.

Beste is verder om iedere top over het passende cabinet te spelen en correcte impedantie. Maar ik stuur twee tops aan over een 2x12. Iedere top dus een hoog wattage speaker (delta pro 400w).

Gearjunkie
25 juni 2013, 22:30
Vroeger gebruikte men gewoon een Y vormige kabel. Dan moet je wel signaal missen door een impedantieprobleem lijkt me. Zou je de amps ook succesvol kunnen slaven, zoals je bijv. een 4 input jumpert?

flo123
25 juni 2013, 22:40
Of gebruik een gebufferd pedaal in bypass, Boss of Ibanez, en dan een y-kabel of splitter.

scabiosa
27 juni 2013, 12:16
Door op 2 verterkers tegelijkertijd te spelen kun je wel een faseprobleempje krijgen. Dan heb je plots minder sound ipv méér!
Kan je goedkoop oplossen door bij 1 van de speakerkabels de + en - om te draaien

Bram_Guitar
27 juni 2013, 17:10
En hoe gaat dat slaven in zijn werk (aansluiten enz.)? Ik heb zo'n Y-Kabel gevonden, maar weet niet of ik de goede heb: http://www.thomann.de/nl/cordial_cfy_6_vpp.htm

Bram

flo123
27 juni 2013, 17:34
Nee dat is niet de goede kabel. Er moet geen stereo jack aan zitten, alleen mono jacks.

7ender
20 juli 2013, 13:46
actieve splitter maken ,.....1 ic'tje paar weerstandjes ,....paar elco'tjes,....paar jack entree's , ledje , 9v batterijtje , klein inbouw-doosje ....

je kunt een Velleman-kitje aanpassen ,....werkt perfect !

Midwolda
20 juli 2013, 18:23
... Zou je de amps ook succesvol kunnen slaven, zoals je bijv. een 4 input jumpert?

Ja, dat doe ik wel eens met twee oude Champs. 't Is niet ideaal maar het werkt wel.
Gitaar in input 1 van Champ 1 en een gewone gitaarkabel van input 2 Champ 1 naar input 1 (of 2) van Champ 2.