PDA

View Full Version : Korg DT-10 kapot?



Thiez
25 juni 2013, 18:43
Ik heb hier van een vriend van mij een korg DT-10 liggen. Hij geeft helemaal niks meer aan. Ook het lichtje niet wat hij normaal gesproken even geeft als je de voedingskabel er in steekt.
Ik heb hem open gehad en even gemeten maar er staat wel voeding op en schakelaartje enzo werkt prima. Toen brandde ik bijna mijn vingers aan een componentje zo heet was het, ik vermoed dat daar de fout zit. Het oogt als een SMD transistortje ofzo.

Nu kan ik zelf helemaal niks met SMD. Is het de moeite om zoiets te laten repareren of kan hij hem beter gewoon wegflikkeren en een andere kopen op marktplaats?

Dirk_Hendrik
25 juni 2013, 19:05
Hangt er om. Eigenlijk zijn ze te goedkoop voor een reparatie..

Thiez
25 juni 2013, 19:34
Ja dat idee had ik ook al. Als ik nou simpel een transistortje erin kon solderen was het niet zo een probleem. Maar als je het moet laten doen wordt het al snel te duur. 2e hands komen ze vaak voorbij voor 40 euro ofzo.

j3r03n
25 juni 2013, 20:01
Dus het kán wel?!

Heel erg vervelend, want de DT-10 is de degelijkste en meest praktische tuner die ik ook gebruikt heb. Zonde dat ik de mijne weg heb gedaan...

Succes met het vinden van een reparatie of een vervanger!

Thiez
25 juni 2013, 20:49
Dus het kán wel?!

Heel erg vervelend, want de DT-10 is de degelijkste en meest praktische tuner die ik ook gebruikt heb. Zonde dat ik de mijne weg heb gedaan...

Succes met het vinden van een reparatie of een vervanger!

Precies. Ik heb mijn DT-10 al zeker 6 jaar zonder problemen. Degelijk dingetje, lust zelfs bier.

Bij de mede gitarist (waar dit pedaal van is) sneuvelen vaker pedalen. Dit is de 2e al in redelijk korte tijd. Zou het iets met zijn veoding te maken kunnen hebben? het is wel gewoon een 9V. Wat zou het verder nog voor invleod kunnen hebben?

Kim Wilson
26 juni 2013, 08:23
Hoe zuinig is hij erop? Ik kan me voorstellen dat pedalen langer meegaan als je ze netjes in een koffertje opbergt en er voorzichtig mee omspringt, dan wanneer je ze ergens in een hoek flikkert.