PDA

View Full Version : waarom deze opstelling



harrie-beton
24 juni 2013, 23:25
Ik zag dít in de Bavo Kerk (waar altijd "Nederland zingt" wordt opgenomen) te Haarlem.
Kan iemand mij uitleggen wat voor PA techniek dit is?
Lijkt me zeer bewerkelijk. Zag er niet goedkoop uit.

http://besidesdata.nl/pa.jpg

peter_heijnen
25 juni 2013, 09:26
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk...

Mij lijkt het het werk van een hobbyist, mss probeert hier iemand een line array na te bootsen.

Rinze
25 juni 2013, 09:54
Als de boel maar niet gaat schuiven..

showband
25 juni 2013, 09:55
ik denk dat ze nog aan het uitpakken zijn. ;)

serieus. Alleen even zo neergezet om de fase van alle drivers te controleren.

Dat ze de spullen nog aan de pilaren gaan moteren.
En dat kan goed maar, gezien de subjes, ook heel slecht gaan klinken.

Harald
25 juni 2013, 10:03
Met de nagalm in die oude kerken zou versterking eigenlijk het beste kunnen met een draadloze hoofdtelefoon... Aan de andere kant, wel eens een akoestisch optreden in een kerk gedaan, was iig op het podium niet verkeerd. Geen idee hoe het in de kerk was, afgaande op publiek toch best goed. Maar goed, als ik naast gitaristen als Gareth Pearson, Michael Fix en Andreas Oberg (absurd goed) mag zitten hoor je mij sowieso niet klagen :)

kwispelhond
25 juni 2013, 12:18
Gewone audio-speakers in kartonnen dozen (of is dat alleen bescherming van de houten kast)? Ziet er niet erg professioneel uit maar kan wel eens een briljant goed idee zijn. Ik denk dat die dingen de hele kerk rond gehangen gaan worden en gebruikt worden voor heel laag volume, zeg maar huiskamer niveau of zo.

Han S
25 juni 2013, 12:29
Ben je wel eens in de St Bavo geweest? En in het midden gestaan en een keer in de handen geklapt? Ik heb respect voor degene die daar een PA klus aandurft.

Baker
25 juni 2013, 19:30
Wij treden heel vaak ik kerken op. Het is keer op keer een enorme uitdaging om het geluid goed te krijgen. Maar, je wordt er wel steeds handiger in. Belangrijkste advies: Op het podium MOET het zacht. Om die reden ook een plexiglas scherm voor de drummer gekocht. En oh, ja, nog iets, verzeker je ervan dat die verdo.. eh, verdraaide ringleiding uit staat want die dingen zijn echt de he.. .. heel vervelend.

Over de foto, ik vind het een raadselachtige foto. De "ze zijn nog aan het uitpakken theorie" klopt volgens mij niet, want waarom zijn de speaker dan zo zorgvuldig schuin gezet. Met behulp van stoelen zelfs. En dat karton snap ik ook niet.

Plant
25 juni 2013, 23:16
Karton lijkt me tegen het beschadigen van de kasten.