PDA

View Full Version : Gezocht: Banjo leraar (5-snarig) omgeving Leiden of Den Haag.



Nijn
24 juni 2013, 14:32
Hey iedereen,

Ik ben al een tijdje zelf aan het tokkelen op mijn banjo, maar het schiet niet op!
Nu dus op zoek naar een leraar die mij meer kan leren op en over mijn 5-snarige banjo.

Lessen 1x per week of 1x per 2 weken en als het kan dus in omgeving Leiden of Den Haag (of makkelijk te bereizen vanaf deze locaties)

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes van Nijn.

RB-1
24 juni 2013, 17:50
In het geval van banjo kun je in Nederland eigenlijk niet lokaal of zelfs regionaal denken.
Stuur me even een PB, dan valt er vast wel wat te regelen.
Luister even in het 'sounds' forum en zoek in de titels naar iets met smartlap en banjo, dan krijg je een indruk van wat ik zoal kan.
Dit uitleggen gaat even goed.
Ik hoor het wel....

RB-1
20 juli 2013, 01:57
Geloof dat de 'drive' bij nader inzien toch niet zo groot was.
Je moet zoiets natuurlijk wel heel erg graag willen.....
Heb nog steeds niets gehoord.

Riny
21 juli 2013, 12:53
Misschien een impulsieve post, je weet het nooit.
Of men is, zoals gebruikelijk in deze tijd van het jaar op vakantie al vermoed ik dat toch de eerste regel van toepassing is.

grayfink
21 juli 2013, 13:09
De Blue Ridge Mountains zijn ook niet naast de deur natuurlijk.....



http://i70.photobucket.com/albums/i113/grayfink/blueridge_zpsd88db82a.jpg (http://s70.photobucket.com/user/grayfink/media/blueridge_zpsd88db82a.jpg.html)

RB-1
24 juli 2013, 15:32
De Nederlandse Blue Ridge Mountains natuurlijk....
Die beginnen in mijn voortuin. Je weet wel, where the Blue Grass grows....:seriousf:

Maar inderdaad, toen ik net begon had ik een m...(nou ja, bij wijze van spreken, ik ben niet van geweld)... als ik in R'dam of Eindhoven iemand had gevonden die het mij echt kon leren. En ik woonde toen in Amsterdam, go figure.
Zoals gezegd, je moet het wel heel graag willen, anders wordt het inderdaad nooit wat.

Er zijn hele volksstammen die geloven dat als ze een beetje fingerpicking gitaar beheersen, dat ze dan ook meteen banjo kunnen spelen. It's an entirely different animal.
Toch heb ik dat soort figuren zich uit zien geven voor banjoleraar. En dan les geven uit een boekje waar het woord Scruggs niet in te vinden is. Een soort van wadlopen in de mist zonder gids of kompas/GPS. Je wordt lekker bezig gehouden, maar je komt nooit waar je eigenlijk zou moeten zijn.

Dan raad ik toch altijd liever verder reizen aannaar iemand die wel weet waarover hij het heeft.
Desnoods minder vaak live lessen, maar bijvoorbeeld iets als skype er bij om de boel in de rails te houden.
Al vind ik het niet te doen om uitsluitend op afstand te werken.

Hoe dan ook, er is altijd wel iets op te verzinnen.