PDA

View Full Version : Waar kan je connectoren voor de (interne) speaker kabels kopen?



iamanorganism
23 juni 2013, 21:12
Hallo allen, ik heb een (waarschijnlijk) domme en voor de hand liggende vraag, maar ik heb me suf gezocht en nog geen antwoord gevonden.

Ik heb een 16 ohm 4x12 speakerkast gekocht die ik wil rewiren naar 4 ohm. Had ik nog nooit gedaan, maar het is inmiddels gelukt. Het enige probleem is dat er slechts 6 kabeltjes inzaten, maar dat ik er nu 8 nodig heb (ben van series-parallel naar parallel gegaan). Ik had toevallig nog goede speakerkabel liggen, die ik nu bij wijze van test om de connectors van de Celestion speakers heb gebonden, maar deze moeten natuurlijk echt vastgemaakt worden. Ik ben heel slecht met solderen en wil misschien binnenkort nog twee speakers wisselen, dus ik gebruik liever zo'n spade connector zoals de 6 kabeltjes al hadden. Maar ik heb geen idee waar ik die kan kopen.

Weet iemand van jullie een winkel waar die te koop zijn? Ik weet ook niet de exacte naam, dus het is lastig zoeken.

Voor de duidelijkheid, hier ben ik naar op zoek: http://www.tubeampdoctor.com/en/shop_Cables_Jacks_amp_Plugs_Connectors/Solderless_Terminals_female_for_speaker_1_4_fits_J ensen_Celestion_etc_1688

Maar dan verkrijgbaar in een fysieke winkel want ik wil zsm aan de slag.

Gearjunkie
23 juni 2013, 21:24
Bij elke bouwmarkt kan je een 'kabelschoentang' met een sortering kabelschoentjes vinden.
Nadeel is dat deze goedkope tangen vaak niet mooi/betrouwbaar klemmen. Ik trek dan het plastic van de kabelschoen en soldeer daar dan de kabel vast in.
Verder zul je bij elke elektronica zaak die dingen los kunnen krijgen, maar de tang heb je ook nodig als je niet soldeert.

nico verduin
23 juni 2013, 21:56
of een auto onderdelen zaak...

iamanorganism
23 juni 2013, 22:06
Ah kabelschoentjes! Nooit geweten dat die dingen zo heetten. Bedankt!

Han S
23 juni 2013, 22:28
Ik ga voor de opite van Nico, die bij de bouwmarkt is goedkope kwaliteit en in overeenstemming met de prijs, zooi dus.