PDA

View Full Version : Wat doe je tijdens lessen?



G2G
25 juni 2003, 22:14
Leer je dingen over de hardware van je gitaar, of krijg je alleen theorie en techniek?
Ik vroeg me ook af of je na een tijdje begint met hele liedjes te spelen?
...?

Vertel me over jullie ervaring met lessen (zowel akoestisch als elektrisch)

Caio

dvmutzy
25 juni 2003, 23:12
dit ligt heel erg aan je leraar
ik denk dat je bij de meeste leraren vooral liedjes doet
in het begin werk je vaak (iig zeker bij akoustisch) uit een boekje
het ligt er natuurlijk ook aan wat jij wil leren: gewoon liedjes of improviseren of...
de hardware wordt waarscijnlijk niet uitgebreid behandeld, maar als je iets wilt weten kan je het natuurlijk altijd vragen.

Nu nog over mijzelf?
Ja, ik kon al wat akkoorden en noten voordat ik les nam. Ik geloof dat ik in mn eerste les barré akkoorden had geleerd dmv een liedje. De rest van het jaar deden we vooral liedjes (van bladmuziek). Bij mn tweede leraar (ik heb er in totaal drie gehad :D) moest ik een bepaald boekje kopen (ik had toen nog een akoustische maar het was de bedoeling dat ik een elektrische zou kopen) om te leren 'fingerpicken' en ...bij mn derde leraar(es) dee ik vooral liedjes (nu ook zelf uitzoeken) maar ook meer theorie, vooral omdat ik datlaatste graag wou.

nou, dit is weer erg lang geworden maar dit zijn mijn ervaringen.

jean
26 juni 2003, 00:10
ik geef mij zelf les

sPacEcACE
27 juni 2003, 11:26
ik doe waar ik en m'n leraar zin in hebben, soms liedjes, soms theorie, soms techniek, soms inproviseren en soms als we nergens zin in hebben vanalles wat. eerst zat ik bij een muziekschool en daar leerden we alleen maar akkoorden en oeffende die door middel van liedjes, ik ben daar na een jaar weggegaan want je had in een groep les en het was hartstikke saai, want je leerde bijna niks. waar ik nu zit mag je zelf bepalen wat je wil doen en alles word goed uitgelegd.